Tot nu toe had ik aflossingsvrij hypotheek (met recht om 20%per jaar af te lossen),5 jaar vast. Per 01-12-02 vindt rente herziening plaats. Ik heb hierover van mijn bank een brief gekregen (gedateerd op 16-09-02)met de mededeling dat ik mijn hypotheek kan aanpassen voor wat betreft hypotheekvorm, rente periode en rentevariant. Nadere informaties waren via hypotheekdesk te verkrijgen. Ik heb dat ook gedaan(op 20-09-02) en vond dat voor mijn geval renteperiode van een jaar vast het meest antrekkelijk was.Er zou binnenkort een offerte naar mij worden gestuurd.Omdat offerte niet kwam belde ik wederom op 07-10-02.Voor alle zekerheid heb ik op dezelfde dag ook een brief hierover gestuurd.
Nog steeds geen antwoord. Wel heb ik op 24-10-02 een offerte gekregen(gedateerd op 15-10-02!) met een rentevaste periode van 5 jaar en tegen een hogere rente dan afgesproken.In een brief op 28-10-02 heb ik de bank op gewezen dat ik hierom niet gevraagd heb en nog steeds eenjarige looptijd wens en tegen afgesproken rente. Ook hierop tot nu toe geen antwoord. Morgen stuur ik opnieuw een brief,maar aangetekend. Wat kan ik nog meer doen? Het betreft hier een grote nederlandse bank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Renteherziening
Re: Renteherziening
Stuur ze nogmaals een aangetekend schrijven waarin je aangeeft wat je wilt. Een kopie per gewone post. Bel ze op en geef ze aan wat je wilt en dat je die schrijvens hebt gestuurd. Neem eventueel ook nog kontakt op met je tussenpersoon (als je die hebt).
De datum van aangeven van wat je wilt is bepalend. Dan is alles nog terug te draaien.
De datum van aangeven van wat je wilt is bepalend. Dan is alles nog terug te draaien.