LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] restant bouwdepot

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
se538455

restant bouwdepot

Ongelezen bericht door se538455 »

Hallo,

Wij hebben bij de aankoop van ons huis, een bouw-technisch keuring (moeten) laten uitvoeren. Uit deze keuring kwamen enkele mankementen tevoorschijn welke "direct" diende te worden verholpen. Hiervoor hebben we uit eigen financiële middelen een bouwdepot gestort bij de hypotheek verstrekker.
Met de hulp van familie zijn de alle reparaties gedaan, dit voor een fractie van het gestorte depot.
Nu wilde wij graag het restant van het bouwdepot terug ontvangen voor het verder verbeteren van de woning.
De bank (Delta Lloyd) weigert. Zij willen het restant in mindering brengen op de hypotheek. Nu lijkt mij dat met een geleend depot logisch maar dit is een depot betaald uit eigen middelen.
Wie heeft hier ervaring mee of kan mij een advies geven.

groet,

P

(Nu de directe mankementen verholpen zijn willen wij verder met de verbetering van ons huis. We willen de stalen kozijnen met enkel glas (brrrrr) vervangen voor hardhout met HR++ glas. Hiervoor hebben we het restant bedrag nodig)

crazyme

Re: restant bouwdepot

Ongelezen bericht door crazyme »

Het was neem ik aan een eis van de bank om het geld te storten ?

En wanneer je nu met een nieuwe bouw-technische keuring aankomt waarin staat dat alle gebreken zijn verholpen ?

Of een nieuwe taxatie ?

Gaat het om veel geld ?

se538455

Ongelezen bericht door se538455 »

Ja het was een eis van de Bank.

Taxatie of technisch rapport gaat mij geld kosten, en dat vind ik raar als ik m'n eigen geld terugwil. Dan nog willen ze niet storten, er moet dan een nieuw bouwplan komen waaraan het geld besteed kan worden!

ong 10.000euro

Xpert

Ongelezen bericht door Xpert »

Is het een hypotheek met NHG?

NHG schrijft voor dat een bouwdepot van meer dan EUR 2500 niet uitbetaald mag worden naar de privérekening. Vrijwillig aangelegd of niet.

Heb je Delta Lloyd nogmaals duidelijk gemaakt dat je het bouwdepot vrijwillig hebt aangelegd?

En waarom heb je Uberhaupt een vrijwillig depot aangelegd?. Normaal doen geldverstrekkers dat niet!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

se538455 schreef:Ja het was een eis van de Bank.

Taxatie of technisch rapport gaat mij geld kosten, en dat vind ik raar als ik m'n eigen geld terugwil. Dan nog willen ze niet storten, er moet dan een nieuw bouwplan komen waaraan het geld besteed kan worden!

ong 10.000euro
Is het ingewikkeld om een bouwplan te maken voor het vervangen van kozijnen ?

(weg van de minste weerstand)

aardjee

Ongelezen bericht door aardjee »

Als je bij aankoop van een woning een bouwtechnisch rapport (moet) laat opmaken en er komen gebreken uit voort, dan zijn de kosten om deze gebreken te verhelpen in eerste instantie voor rekening van de verkoper. Een tweede optie is dat de waarde van de woning daalt i.v.m. de technische gebreken, en dan kan het zo zijn dat ondanks je bouwdepot er een te hoge hypotheek overblijft t.o.v. de waarde van de woning, waardoor je de hypotheek moet verlagen d.m.v. het restbedrag in het bouwdepot. Als uit een bouwtechnisch rapport blijkt dat er gebreken zijn, dien je deze gebreken wel door erkende bouwbedrijven te laten verhelpen, misschien dat die in jouw familie voorkomen maar dat haal ik niet uit je verhaal

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

op zich zou het schrijven van een brief met daarin de opsomming van gedane werkzaamheden en een voorstel aanpassing bouwdepot
in die aan passing zet je dat je van plan ben woning verbeterende werkzaamheden te doen
daar bij voeg je 1 of 2 offertes van bedrijven en meld je welke het naar uw idee mogen uitvoeren

u kan dan de bank vragen het aanbetalings-deel uit het bouw depot te storten naar het gekozen bedrijf
en het overige na levering aan u of het bedrijf en het overschot (als dat er is) gaat gebruiken voor kleine verbeteringen zo als isoleren van gevel of iets anders als het maar woning verbeterend is anders krijg je er geen geld uit
banken geilen op het woord woning verbeterende maatregelen die door een bedrijf worden uitgevoerd

Gesloten