LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Robeco maakt 7000 euro zoek!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Chrisruit

Robeco maakt 7000 euro zoek!

Ongelezen bericht door Chrisruit »

Wie heeft ervaring met banken die foutieve afschriften sturen? Robeco meldde mij vorig jaar opeens dat het bankafschrift van de rekening van mijn overleden partner (ik ben erfgenaam) fout was. Er bleek 7000 euro minder op de rekening te staan dan op het bankafschrift stond vermeld.

Klachtafhandeling is ook beroerd. Ik heb nog geen enkel excuus gehoord. Alleen een brief dan mijn klacht in behandeling is. En dat is nu vier (!!!) maanden geleden. Als ik bel krijg ik een soort antwoord als "we hebben toch een brief gestuurd dat het even zou duren?". Hun enige oplossing lijkt te zijn dat de fiscus de juiste gegevens moet krijgen, zodat ik teveel aan belasting terug kan krijgen. Maar hoe zit het dan met die verbouwing van mijn badkamer, die ik heb laten doen en waar ik dus halverwege geen geld voor bleek te hebben??? Bovendien heb ik gevraagd om een brief waarin precies op een rij staat welke transaacties er zijn geweest. Nu moet ik maar geloven dat de beleggingen zijn verkocht, zoals ze zeggen. Maar hoe weet ik dat? Misschien ben ik wel gewoon opgelicht!

Ik heb uiteraard al mijn geld bij Robeco weggehaald. Ik wil er nu - ondanks dat ik het als weduwe ongelooflijk druk heb met geld verdienen en gezin verzorgen - eindelijk werk van maken. Maar vraag me af of ik mijn recht sta. Kan een bank zomaar zeggen dat een bankafschrift niet klopte? Ervaringen zijn welkom!

crazyme

Re: Robeco maakt 7000 euro zoek!

Ongelezen bericht door crazyme »

Het lijkt mij dat een bank binnen een redelijke termijn een overzicht moet kunnen produceren van alle transacties.

Ik kan mij zo voorstellen dat dit wettelijk is vastgelegd en dat een controlerende instantie (DNB) u over dat soort zaken kan informeren.

Olivier (Robeco)

Re: Robeco maakt 7000 euro zoek!

Ongelezen bericht door Olivier (Robeco) »

Beste Chrisruit,

Kunt u mij een email sturen (v.bloemendaal [at] robeco.nl) met u contactgegevens en rekeningnr. Dan kan ik voor u nakijken wat er is gebeurt.

Met vriendelijke groet,

Olivier Bloemendaal
Servicemedewerker Robeco Connect

Gesloten