LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rood staan

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rozemarijntje

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tja de tijden veranderen...
toen mijn buurmeisje 2 jr was...kreeg ze een ds?mijn man zei al,wat krijgt ze als ze 10 is..een vliegtuig?
ze is nu 7 en heeft alles op het gebied van luxe....gaat 7x pw naar een club...ja een normaal kind heeft 1 hobby...
en kunnen ma en pa het nu normaal betalen zeg ik oke..maar de zaak staat op de rand van faillisement..goed voorbeeld he! ben je dan dom bezig of niet...

maar goed emmy betreft het brood goedkoper in de middag ,ja zekers ihihih
ik weet nog als ik rond 1 uur dacht nou dat wordt niks meer,maar dat was niet alleen het brood hoor...hoppa in de aanbieding...
en het liep hoor,ik had altijd liever dat het wegging voor iets goedkoper9veel goedkoper)als de vuilnisbak ik...
want je wilt niet weten wat er dagelijks de vuilnis inging!!! alles van een warme bakker...
maar goed voor de mensen....de markt natuurlijk ook laat in de middag.
ik ken iemand heb het wel eens in een andere topic gehad over degene met die lage huur enz..
die gaat tegen 3 uur naar de mark en heel vaak haalt ze of heel goedkoop of gewoon gratis van alles weg!!
van groente fruit ,vis enz...

idd mousy in de buurt waar jij woont i shet denk ik wel wat goedkoper...de huren enz dan..
levenstandaart blijft het zelfde...eten is overal net zo duur..
nu hadden ze het er iets van 2 wk terug ??geloof ik nog over dat ze btw ook willen gaan verhogen op food produkten...ipv 6% is het nu geloof ik naa 8 of 9...tuurlijk,maak het uit ..he? :roll:

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

helpohhelp schreef:Het is ook niet mijn voorkeur om rood te staan. Maar, met de oplopende kosten voor zorg en energie wordt het wel verdomd moeilijk om rond te komen. Dat wordt wel eens vergeten.

Ik kan wel merken dat diegene die zo laconiek reageren niet weten waar ze het over hebben. Ik krijg het verwijt dat ik niet met mijn geld kan omgaan.

En hoe kan ik in godsnaam aanzuiveren. Oude mensen beroven? In drugs gaan handelen? Banken beroven? Of moetik voortaan maar proletarisch gaan winkelen? Is dat wat u tegen mij zegt?
Dit heeft niks met laconiek van de forummers te maken met de uwe. U staat meer dan 20% rood, meer dan 90 dagen!!! U kunt er niks aan doen dus moet de bank het maar door de vingers zien. Over een paar maanden zit u zover in de schulden dat u in de schuldsanering komt en alle geldeisers incl. de bank kunnen dit weer wegboeken als verlies.

rozemarijntje

@suzanne36

nou u loopt wel op de zaken voorruit...
degene is al bezig om voor zichzelf een oplossing te zoeken...en voorzover verdiend de bank er nu alleen aan...
het is alleen een waarschuwing van let op,het gaat even niet goed...
en degene is zich daar terdege van bewust...mensen kunnen ook wel eens in een situatie zitten he...
de beste probeert via ons om een oplossing misschien te vinden...hopelijk gaat dat ook lukken.

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

rozemarijntje schreef:tja de tijden veranderen...
toen mijn buurmeisje 2 jr was...kreeg ze een ds?mijn man zei al,wat krijgt ze als ze 10 is..een vliegtuig?
ze is nu 7 en heeft alles op het gebied van luxe....gaat 7x pw naar een club...ja een normaal kind heeft 1 hobby...
en kunnen ma en pa het nu normaal betalen zeg ik oke..maar de zaak staat op de rand van faillisement..goed voorbeeld he! ben je dan dom bezig of niet...

maar goed emmy betreft het brood goedkoper in de middag ,ja zekers ihihih
ik weet nog als ik rond 1 uur dacht nou dat wordt niks meer,maar dat was niet alleen het brood hoor...hoppa in de aanbieding...
en het liep hoor,ik had altijd liever dat het wegging voor iets goedkoper9veel goedkoper)als de vuilnisbak ik...
want je wilt niet weten wat er dagelijks de vuilnis inging!!! alles van een warme bakker...
maar goed voor de mensen....de markt natuurlijk ook laat in de middag.
ik ken iemand heb het wel eens in een andere topic gehad over degene met die lage huur enz..
die gaat tegen 3 uur naar de mark en heel vaak haalt ze of heel goedkoop of gewoon gratis van alles weg!!
van groente fruit ,vis enz...

idd mousy in de buurt waar jij woont i shet denk ik wel wat goedkoper...de huren enz dan..
levenstandaart blijft het zelfde...eten is overal net zo duur..
nu hadden ze het er iets van 2 wk terug ??geloof ik nog over dat ze btw ook willen gaan verhogen op food produkten...ipv 6% is het nu geloof ik naa 8 of 9...tuurlijk,maak het uit ..he? :roll:
Kwa huren etc wel, maar gratis producten krijgen van de markt? doen ze hier niet aan... vaak word dit opgehaald (klein bedrag betaald) door mensen die het aan hun dieren voeren dus nemen ze alles weer mee.
Mn man komt van oorsprong uit Amsterdam en die deed het daar ook aan het einde van de dag de markt op en vanalles krijgen voor een prikkie of zelfs gratis.
Maar hier heb je dan weer t voordeel dat je het nog verser kan halen, bij de boer.
Winkels zijn hier in t dorp wel duurder dan in de grote stad hoor.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

rozemarijntje schreef:@suzanne36

nou u loopt wel op de zaken voorruit...
degene is al bezig om voor zichzelf een oplossing te zoeken...en voorzover verdiend de bank er nu alleen aan...
het is alleen een waarschuwing van let op,het gaat even niet goed...
en degene is zich daar terdege van bewust...mensen kunnen ook wel eens in een situatie zitten he...
de beste probeert via ons om een oplossing misschien te vinden...hopelijk gaat dat ook lukken.
@rozemarijntje

Degene is er te laat mee aan de gang gegaan en zoals TS heeft geschreven vind deze het ook maar raar dat er geen begrip is voor zijn situatie?!

Het is gewoon weer wederom de omgkeerde wereld hoe zielig en nog veel meer termen van dien aard ook!!!!!!!!

rozemarijntje

@suzanne

zoals ik ook schreef ergens in een tekst van mij,zijn er mensen die het ernaar maken en mensen die in een situatie terecht kunnen komen.

je weet niet wat er hier speelt?tegenwoordig kan iedereen in een situatie terecht komen waar je moeilijk uit komt.
het leven om het zo maar even te noemen is stukken duurder geworden en ook weer per jan...
ik zelf heb een wao(maar heb een man die werkt)en ik zou gek worden als ik daar pmnd van zou moeten rond komen?
maar stel dat mijn man morgen zijn baan verlies ik klop het gelijk even 3 x af,dan zitten we ook in de panarie,want eer hier alles geregeld is tegenwoordig in ned...gaan de vaste lasten enz gewoon door...
en ja....misschien zijn er mensen die er wat moeilijker uit komen...
bepaalde dingen kan je gewoon niet zo hard gillen of roepen vind ik persoonlijk.
ts geeft aan,nu misschien wel een oplossing gevonden te hebben??

@ moussy

ja ik woon in rdam,en hier heb je dat niet boeren,maar we hebben ook dorpjes hoor om ons heen en idd dan kan je bij de boer halen.
en dat scheelt idd ,maar belangrijker nog het is lekkerder!
mijn man werkte vroeger ergens en moest dan door het westland naar huis,elke wk had ik mooie grote rode rozen voor een prikkie...
ik zeg maar wat he..
eten is natuurlijk belangrijker,maar in de winkel zijn ze 5x zo duur...
wij hebben hier wel een dorp /gemeente verderop een soort boer maar die heeft van een grote hal een winkelgemaakt,die begon jaren terug met tuinplanten.
en 300 m verderop zit intratuin...ja wat denk je?ik heb nu voor 30 euro...de hele tuin volstaan als ik wil...dan heb ik echt veel! met aarde en al ebij..

maar hij is ook over gegaan op,fruit en groente en ja dat is goedkoop,heel goedkoop.,
ik zelf haal het er niet ,omdat het voor mij iets tever is,ben niet mobiel genoeg,
en op zaterdag is het maar net kijken wat er ligt.
maar vriendin van mij die heet er eentje in haar dorp ja die gaat elke dag na het werke even verse groenten halen..
ja als je dat hebt is ook mooi natuurlijk,die moet ook op de kleintjes letten met 3 kids..
tuurlijk maar die dorpswinkelstjes weten het wel te vragen hoor...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:tegenwoordig kan iedereen in een situatie terecht komen waar je moeilijk uit komt.
Natuurlijk kan bijna iedereen in een situatie terecht komen. Desalniettemin ligt er vaak wel een deel van het probleem bij een persoon zelf. Het ligt er maar ook aan in hoeverre zo'n persoon zich voorbereidt heeft op een situatie. Er zijn mensen zat die nu ruim voldoende inkomen hebben maar toch elke euro die er binnenkomt uitgeeft en geen cent spaart voor een tegenslag. Als er dan een tegenslag komt, zijn ze nergens op voorbereid en kunnen niets overbruggen en raken dan heel snel in de problemen. Er zijn ook mensen die wel een gezonde buffer achter de hand hebben waarmee ze een veel langere periode van tegenslag kunnen overbruggen.

Op de site van het Nibud is een bufferberekenaar te vinden. Daar kunnen wat gegevens ingevuld worden en deze berekent zowel een minimale buffer als een geadviseerde buffer. Ik denk dat als veel mensen dit invullen nog wel eens kunnen schrikken van wat voor buffer ze zouden moeten hebben volgens dit advies. Heel veel mensen hebben die buffer niet achter de hand.

rozemarijntje

tuurlijk emmy maar stel dat je al niet zoveel verdient en er gebeurd wat ik al zei..je krijgt ineens ontslag,sommige kunnen niet sparen?dan houd het op,en dat bedoel ik met mensen kunnen in een situatie terecht komen...
als je nu net rond komt dan valt er niet veel te sparen,ik zie het echt genoeg om me heen..en mensen doen dan echt zuinig aan...

aan de andere kant respect voor mijn vriendin met 3 kids!! kunnen rondkomen maar ze vertikt het om meer dan 100 e pw uit tegen aan boodschappen en het lukt haar nog ook :oops: 5 man totaal en 2 honden..knap!!

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ik wil me niet al teveel in deze discussie mengen, maar ik weet niet of jullie het net nog op tv hebben gezien, hele gezinnen die momenteel in de opvangcrisis terecht komen. Ja, zelfs mensen uit koopwoningen. Er hoeft maar iets te gebeuren en het hele gezinsleven en inkomen is ontwricht.

Diegene die het hier altijd zo goed weten, het is te hopen dat het jullie nooit overkomt.

Hoe kun je nu sparen, als je niets hebt? Hoe kun je nu rustiger aan doen met je geld, als je niets te besteden hebt? Enz, enz, enz.!!!

Ik zie het ook om mee heen en natuurlijk merk ik het zelf ook. Alles wordt duurder, noem het maar op, maar men krijgt er practisch niets bij. Ik zeg altijd maar, het gaat goed met diegenen waar het altijd al goed mee ging en juist die hebben hier altijd het hoogste woord.

Emmy75

Natuurlijk zijn er schrijnender gevallen waar al jaren niets mogelijk is. Ik weet ook wel dat er veel mensen zitten in koophuizen waar het water ook aan de lippen staat. Ik praat er ook niet zo makkelijk over als het misschien lijkt, ik heb zelf ook andere tijden gezien.

Aan de andere kant weet ik ook heel zeker dat als veel mensen alle uitgaven eens kritisch onder de loep nemen en kijken of iets echt nodig is en of dat niet goedkoper kan, dat er ook besparingen mogelijk zijn waardoor ze toch iets kunnen overhouden. Veel mensen zijn vaak in een uitgavenpatroon gegroeid en beoordelen niet kritisch meer of bepaalde dingen wel nodig zijn of goedkoper kunnen.

Wat ik ook in mijn omgeving zie is dat mensen niet met geld om kunnen gaan. Eentje beweerde 4500 euro netto in de maand nodig te hebben om een beetje rond te kunnen komen met 2 kids. Anderen zitten in de problemen omdat ze moeten meerennen met de rest. De buren hebben een nieuwe auto dus dat moeten wij ook. Die-en-die wonen in een groot huis dus moeten wij dat ook.

Dat zijn ook allemaal voorbeelden van mensen die zichzelf erg afhankelijk maken en erg kwetsbaar maken voor tegenvallers.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Aan de andere kant weet ik ook heel zeker dat als veel mensen alle uitgaven eens kritisch onder de loep nemen en kijken of iets echt nodig is en of dat niet goedkoper kan, dat er ook besparingen mogelijk zijn waardoor ze toch iets kunnen overhouden
Misschien doen ze dat al , tis altijd makkelijk zolang iemand zelf niet in de **** zit om daar een oordeel er over te hebben.

Ben het met G7 eens, het kan elk mens overkomen.

doradora456

Ongelezen bericht door doradora456 »

pardon?
dit is wel heel erg kort door de bocht.

mensen komen in de problemen omdat ze meer uitgeven dan dat er binnen komt.
het idee is dat iedereen alles moet hebben, betalen zien we later wel.
er zijn mensen die vinden dat je er recht op heb.
creditcard schulden? geen probleem. dezelfde mensen die vinden dat sparen iets is voor domme mensen, die niet weten wat leven is.
bijvoorbeeld: huis kopen met een lening die hoger is dan de waarde van het huis.
allerlei elektronische apparaten, telefoons, ipad, etc. kopen van geld dat niet van jou is.

ik kom uit een arbeidersgezin, zijn opgevoed met de instelling dat als je geen geld heb, je niet kan kopen. eerst sparen, heb ik ook mijn kinderen voorgehouden.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

mensen komen in de problemen omdat ze meer uitgeven dan dat er binnen komt
Vaak wel , maar alsnog niet altijd, dus nogmaals ..oordeel pas over iemand als je weet hoe het komt , en niet altijd er vanuit gaat dat mensen alles willen hebben.

Emmy75

ciske schreef:Misschien doen ze dat al , tis altijd makkelijk zolang iemand zelf niet in de **** zit om daar een oordeel er over te hebben.

Ben het met G7 eens, het kan elk mens overkomen.
Ik oordeel niet over TS of een wildvreemde; ik oordeel over situaties die ik zelf in mijn directe omgeving zie en waar ik de situatie van ken. Dus heb ik wel wat kennis over het inhoudelijke geval in kwestie.

Ja het kan elk mens overkomen, maar sommigen helpen wel mee. Als iemand boven de afgrond aan een dun zijden draadje gaat hangen, moet niet gan lopen klagen als dat draadje breekt en ze erin knikkeren.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

doradora456 schreef:pardon?
dit is wel heel erg kort door de bocht.

mensen komen in de problemen omdat ze meer uitgeven dan dat er binnen komt.
het idee is dat iedereen alles moet hebben, betalen zien we later wel.
er zijn mensen die vinden dat je er recht op heb.
creditcard schulden? geen probleem. dezelfde mensen die vinden dat sparen iets is voor domme mensen, die niet weten wat leven is.
bijvoorbeeld: huis kopen met een lening die hoger is dan de waarde van het huis.
allerlei elektronische apparaten, telefoons, ipad, etc. kopen van geld dat niet van jou is.

ik kom uit een arbeidersgezin, zijn opgevoed met de instelling dat als je geen geld heb, je niet kan kopen. eerst sparen, heb ik ook mijn kinderen voorgehouden.

Alsof dit niet kort door de bocht is. Hou toch op zeg!!! :x Natuurlijk zullen die erbij zitten, maar lang niet alle gevallen zijn zo hoor. Wat ik als zei, er hoeft maar iets te gebeuren en.... pats boem, weg is alles en dan maar zien hoe je de eindjes aan elkaar knoopt. Er zijn voorbeelden genoeg en dat zijn niet die mensen die jij beschrijft doradora. Ik kom ook uit een arbeidersgezin en ben ook zo als jou opgevoed, wat wil niet zeggen, dat een ieder het ook zo moet doen. Dan erbij... kan dat heden terdage nog dan?

Vroeger gingen de vrouwen pas werken als hun kroost groot was, maar nu moeten ze, en carriere maken, en kinderen hebben....en dan maar hopen dat alles goed draait. En dat zeg ik alleen maar omdat jij zegd, vroeger leerden we zus en zo. Vroeger ja. In mijn en jou tijd!

Gesloten