LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Royal Bank of Scotland

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bailey

Royal Bank of Scotland

Ongelezen bericht door Bailey »

Deze bank (?) heeft het gepresteerd om de (a.s. ex-) vrouw van mijn vriend een lening van bijna 50.000 euro te verstrekken terwijl er al een aantal leningen stonden die niet afbetaald werden. Dit door waarschijnlijk een gokverslaving van zijn vrouw. De lening is overigens afgesloten zonder medeweten van mijn vriend, waarschijnlijk is zijn handtekening nagemaakt.

Hoe is het toch mogelijk dat in deze tijd, waarin veel mensen schulden hebben en er veel reclame wordt gemaakt voor leningen, een bank een lening verstrekt terwijl er niet afbetaald kan worden. Waarschijnlijk is er wel een toetsing geplaatst bij het BKR en hebben deze een negatief advies gegeven, maar is de lening toch verstrekt.

Omdat mijn vriend in gemeenschap van goederen getrouwd is, wordt hij nu aansprakelijk gesteld de kosten ervan en moet hij het gaan afbetalen. Ondanks dat hij er geeneens voor getekend heeft, maar dit is helaas niet te bewijzen.

Wordt het niet eens tijd dat dit soort bedrijven gestopt worden? En zijn er meer mensen met dit soort ervaringen?

particulier

Re: Royal Bank of Scotland

Ongelezen bericht door particulier »

Ik begrijp dat er door alletwee getekend moest worden? Er is alleen wat aan te doen als aannemelijk gemaakt kan worden dat de handtekening is nagemaakt. Ik zou het er niet bij laten zitten.

Maar inderdaad, de lening moet wel heel gemakkelijk verstrekt zijn. Maar er zal weinig aan te doen zijn als een partij toch zulke hoge financieringen willen verstrekken. In ons land hebben we contractvrijheid. Om deze reden konden daarom ook allerlei leaseconstructies aangeboden worden. Op het aanbieden zelf is niks mis mee, (denk ik) als mensen maar goed begrijpen wat het produkt inhoudt en wat de risico's zijn en die risico's ook kunnen dragen. Maar verdraaiing van de feiten omtrent aandelenlease is natuurlijk uit den boze.

Een wettelijke beperking van 4 of 5 procent boven de marktrente lijkt me wel een prima idee. Tegenwoordig betaal je - zonder dat je het weet - 20 % rente op de aankopen via een 'klantenkaart'. Dit is natuurlijk belachelijk.

Gesloten