Ik probeerde zojuist bij de ING wat te bestellen met rentepunten, blijk ik te weinig te hebben. Ik ging er vanuit dat ik rentepunten van verschillende rekeningen samen zou kunnen voegen. Immers, het zijn mijn rekeningen en ik betaal er jaarlijks voor. Toch?
Ik voel me nu door de ING bestraft voor het hebben van meerdere rekeningen, terwijl dat imo alleen maar hun belang is (meer inkomsten). Zijn er meer mensen die tegen dit euvel zijn aangelopen en die er iets mee gedaan hebben? Het slaat toch eigenlijk nergens op. Zijn er geen regels of wetten waar je je op kunt beroepen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samenvoegen van ING rentepunten (eigen rekeningen)
Samenvoegen van ING rentepunten (eigen rekeningen)
Laatst gewijzigd door Barthajo op 04 jul 2012 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Samenvoegen van ING rentepunten (eigen rekeningen)
Nou, dan doe je dat toch...als je alleen maar rekeningen hebt om voor prullaria te sparen.....
Wereldprobleem....
Wereldprobleem....
Meerdere (betaal)rekeningen hebben is geen probleem. Als rentepunten zo belangrijk voor u zijn zorg er dan wel voor dat al het spaargeld op 1 spaarrekening staat. Rentepunten kun je niet verschuiven naar anderen / andere rekeningen.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Barthajo schreef:Ik probeerde zojuist bij de ING wat te bestellen met rentepunten, blijk ik te weinig te hebben. Ik ging er vanuit dat ik rentepunten van verschillende rekeningen samen zou kunnen voegen. Immers, het zijn mijn rekeningen en ik betaal er jaarlijks voor. Toch?
Ik voel me nu door de ING bestraft voor het hebben van meerdere rekeningen, terwijl dat imo alleen maar hun belang is (meer inkomsten). Zijn er meer mensen die tegen dit euvel zijn aangelopen en die er iets mee gedaan hebben? Het slaat toch eigenlijk nergens op. Zijn er geen regels of wetten waar je je op kunt beroepen?
Rentepunten zijn geen recht maar een extraatje. Ik heb ook diverse rekeningen en kan ook niet samenvoegen..........tsja.....als ik er niet mee eens ben dan maar geen rentepunten.
Is trouwens veelal goedkoper in de( internet ) winkel.
Neen dus, is dit geval zullen er geen regels / wetten zijn, wel de AV van de ING.
Ja de "Wet aangaande ING-rentepunten" zoals die in 2008 door het parlement is vastgesteld bepaalt in artikel 12 dat de ING-bank verplicht is rentepunten van verschillende rekeningen samen te voegen, behoudens in die situatie waarbij onze minister van financiën toestemming heeft gegeven om daarvoor bij Algemene Maatregel van Bestuur aan te wijzen klanten of groepen van klanten van af te kunnen zien.Zijn er geen regels of wetten waar je je op kunt beroepen?
SJZ schreef:Ja de "Wet aangaande ING-rentepunten" zoals die in 2008 door het parlement is vastgesteld bepaalt in artikel 12 dat de ING-bank verplicht is rentepunten van verschillende rekeningen samen te voegen, behoudens in die situatie waarbij onze minister van financiën toestemming heeft gegeven om daarvoor bij Algemene Maatregel van Bestuur aan te wijzen klanten of groepen van klanten van af te kunnen zien.Zijn er geen regels of wetten waar je je op kunt beroepen?
Sigaar, bloemen en wijn!!