Mijn vriend en ik hebben allebei al lang een betaalrekening bij de Postbank. Twee weken geleden openden we via mijnpostbank.nl een gezamenlijke betaalrekening.
Binnen korte tijd kregen we allebei een pinpas en een brief om pincode af te halen op het postkantoor. Ook was op mijnpostbank.nl de nieuwe rekening zichtbaar en konden we er geld op storten. Dat hebben gedaan, een groot bedrag om verhuiskosten van de betalen (laminaat, vloerbedekking, etc.).
Wat blijkt: de rekening is geblokkeerd, want we moesten nog een contract ondertekenen. Dat contract was niet bij ons thuis bezorgd maar moesten we afhalen op het postkantoor. Na ondertekening weer terugsturen en nu ongeveer 5 (!) werkdagen wachten totdat de rekening dan toch echt 'bestaat'.
Dit contract is 1 keer ergens genoemd toen we de rekening online aanvroegen. Verder nooit meer, integendeel: bij de pinpassen kwam ook de mededeling dat we ze direct konden gebruiken, op mijnpostbank.nl werd direct sterk de indruk gewekt dat onze nieuwe rekening al bestond, we konden er namelijk veel geld op storten.
Nu kunnen we niet bij ons geld. De rekening bestaat nog niet, dus er kan niets aan gedaan worden. Terugboeken kan niet, opnemen kan niet, niks kan! Nu moeten we flink rood staan op onze oude rekeningen. Ik ben zwaar teleurgesteld in de Postbank, vooral omdat de klantenservice doet alsof wij stom zijn: "met een auto zonder motor kun je toch ook niet rijden?"
Wat kunnen we doen? Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Dan moet Radar er misschien een uitzendig aan besteden dacht ik zo.... en iedereen weg bij de Postbank/ING!!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schandalige Postbank
Re: Schandalige Postbank
Beter lezen, want het stond wel ergens genoemd bij het openen. De Postbank is een grote burocratische bende. Het in de rij staan bij het postkantoor voor de Postbankbalie doet mij denken aan lang vervlogen tijden (de zgn. 'heilstaten' aan de andere kant van 'de muur'). Wie zich enigszins boven het klootjesvolk verhefen voelt, gaat naar een echte bank.
als er via het internet een rekening wordt aangevraagd wordt er duidelijk vermeld dat er een contract naar het huisadres wordt gestuurd die ondertekend retour gezonden moet worden. Mocht 1 van de rekeninghouders geen postbankklant zijn dan moet deze met het contract en een geldig legitimatie bewijs naar het postkantoor die er vervolgens een mooie grote stempel opzet en het contract vervolgens naar het hoofdkantoor stuurt.
De postkantoren maken zelf geen contracten op.
En ja hoor...het is zeer bureaucratisch als er voor het openen van een rekening een handtekening vereist is..
De postkantoren maken zelf geen contracten op.
En ja hoor...het is zeer bureaucratisch als er voor het openen van een rekening een handtekening vereist is..
Dat er een contract getekend moet worden is niet het probleem. Het probleem is dat mijnpostbank.nl en de pinpassen+pincodes sterk de indruk wekken dat de rekening al bestond terwijl dat blijkbaar nog niet zo was. En wat nog wel het meest die indruk wekte was het feit dat we veel geld op de nieuwe rekening konden storten.
Wat ik schandalig vind is dat dat geld vervolgens niet meer kan worden teruggeboekt of opgenomen! En dat de klantenservice medewerker doet alsof dat doodnormaal. Het geld kan niet meer van de niet-bestaande rekening af, want de rekening bestaat niet. Maar het kon er wel op...
Wat ik schandalig vind is dat dat geld vervolgens niet meer kan worden teruggeboekt of opgenomen! En dat de klantenservice medewerker doet alsof dat doodnormaal. Het geld kan niet meer van de niet-bestaande rekening af, want de rekening bestaat niet. Maar het kon er wel op...