LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schulden-Centrale Europa

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MissJack

Schulden-Centrale Europa

Ongelezen bericht door MissJack »

Is er iemand die persoonlijk of via-via ervaringen heeft gehad of heeft met deze website?
Lijkt me niet echt koosjer

www.schulden-centrale.com

linda82

Re: Schulden-Centrale Europa

Ongelezen bericht door linda82 »

Of het betrouwbaar is of niet kan ik uit de site niet opmaken. Wel weet ik zeker dat ik hier nooit op in zou gaan!

Op de site staat een stukje over het CKI. Gewoon gekopieerd en geplakt van de site van het BKR. Beetje simpel! En waarom zou een buitenlandse bank u geld willen lenen terwijl zij u helemaal niet kennen en in geen enkel systeem kunnen nagaan wat uw leen- en aflossingsgedrag is.

Ik ben benieuwd naar de rentepercentages! Ik heb even een mail gestuurd om naar meer info te vragen. Ben benieuwd!

Linda

linda82

Ongelezen bericht door linda82 »

Nog steeds niets per mail ontvangen van dit "bedrijf". Ik denk ook niet dat het nog komt.... oftewel: nooit vertrouwen. Ga gewoon naar een bank. daarvan weet je zeker dat het goed zit.

Succes! Linda

postpakket

Ongelezen bericht door postpakket »

Ja, ik ken het bedrijf...welliswaar zelf geen lening aangevraagd maar mijn oom en tante wel...
Dat het niet koosjer zou zijn om bij buitenlandse banken te lenen is natuurlijk niet waar..
natuurlijk zijn veel Nederlandse en Belgische banken niet blij als hun klanten uitwijken naar andere banken, maar mogelijkheden zijn er genoeg..(al zullen zij je dat natuurlijk niet aanraden of uitleggen :-)
Het bedrijf maakt gebruik van die mogelijkheden.
Ik ben woonachtig in Belgie en kon daar met een NL BKR-registratie ook gewoon lenen, er wordt niet altijd navraag gedaan bij het BKR in Tiel..
Het ligt helemaal aan je eigen situatie of buitenlandse banken je aanvraag accepteren en vaak dienen er meerdere documenten c.q. zekerheden worden voorgelegd.. (taxactierapport etc.)

Maar het is zeker niet onmogelijk...
Wel moet je zelf rekening houden met het feit dat je het jezelf niet nog moeilijker maakt..een BKR registratie is natuurlijk ook bedacht om jezelf te beschermen....

Maar, mijn oom en tante zijn prima geholpen, niet goedkoop maar wel een goede oplossing...

Groetjes,

Partricia Ost
Antwerpen (B)

Xpert

Ongelezen bericht door Xpert »

Bedrijf is gevestigd in Duitsland (volgens hun eigen site). De onderneming staat niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Nederland.

Volgens de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft het bedrijf onder deze tenaamstelling(Schulden-centrale Europa) geen vergunning.

Niet mee in zee gaan dus!!!

postpakket

Dat is dus het grootste misverstand, zij hebben geen vergunning nodig daar zij alleen bemiddelen en zelf geen krediet verstrekken.
Hebben dat zelf nagevraagd en dat is dus een beetje het grijze gebied...:-)
Maar ja, aan ieder natuurlijk de keus, zoals gezegd, mijn O + T zijn goed geholpen en hebben een lening vanuit Spanje gekregen.
En een bankrekening bij een zwitserse bank (bankfinanche.ch of zoiets )

Succes in elk geval

Xpert

Ongelezen bericht door Xpert »

Om in consumentenkrediet in Nederland te kunnen "bemiddelen" is wel degelijk een vergunning van de AFM nodig.

Schulden-Centrale Europa is volgens mij onbekend bij de AFM.

Licht27

Ongelezen bericht door Licht27 »

hallo postpakket.
ik ben toevallig ook in aanraking geweest met schuld centraal europe.
en ik heb ze geconfronteerd ermee dat ze oplichters zijn omdat ik het niet vetrouwde.
ze hebben gewoonweg gereageerd met dat ze meer dan 300 klanten hebben.

in ieder geval ik zal bij hun geen lening vragen. punt in mijn geval is dat ik bkr notitie heb en ik een lening nodig heb. maar probeer meer een lening te krijgen. ONMOGELIJK :? .
je geeft aan dat in het buitenland ook kan. kan je mij daar meer over vertellen. dank je wel.

gr

postpakket

Natuurlijk zijn er mogelijkheden om een lening te verkrijgen ook als je bij het BKR negatief staat geregistreerd... Er zijn altijd particulieren die zich bereidt verklaren andere mensen te helpen en zo zijn er ook diverse nationale en internationale instellingen.
En, dit zijn zeker niet altijd louche figuren...
Om deze direct oplichters te noemen gaat echter te ver...
Dat sommige bedrijven vooraf geld willen zien is ook best normaal, al zijn er ook bedrijven of instanties die dit verrekenen met een eventueel verkregen krediet.
Of je dat risico wilt lopen bepaal je natuurlijk altijd zelf.
Bedrijven die GRATIS werken moet je wel voor uitkijken, deze smeren je vaak een belachelijke restschuldverzekering aan... Je krijgt het krediet dan alleen als je ook die verzekering afsluit !! Je raadt het al, je hebt welliswaar een leuk krediet maar zit erg lang vast aan een erg dure verzekering !!

De mogelijkheden zijn er zeker, net zoals het mogelijk is een credit-card te verkrijgen met een negatieve BKR registratie... :-)

Wat ik verder nog kwijt wil is dat ik op diverse forums altijd lees dat mensen gerustgesteld zijn als een bedrijf is aangesloten bij een of andere organisatie of een Kamer van Koophandelnummer heeft..
UITKIJKEN !! Een KvK-nummer is helemaal geen garantie dat je niet te maken hebt met een oplichters !! IEDEREEN kan snel en eenvoudig een KvK-nummer aanvragen, dit gaat sneller dan boodschappen doen (met mijn vrouw tenminste :-) )

Gewoon altijd voldoende informeren.....

Succes in elk geval

everlast

Ongelezen bericht door everlast »

in de forum over schuld centrale had degen met gebruikersnaam het over dat zijn oom en tante een lening hadden gekregen in spanje ofzo ik zou graag info willen hebben over die bank. en hoe ik daar kan lenen.BVD GROETEN everlast

everlast

Ongelezen bericht door everlast »

in de forum over schuld centrale had degen met gebruikersnaam(postpakket)het over dat zijn oom en tante een lening hadden gekregen in spanje ofzo ik zou graag info willen hebben over die bank. en hoe ik daar kan lenen.BVD GROETEN everlast

Gesloten