In oktober 2007 heb ik een internetspaarrekening bij de DSB bank geopend om spaargeld veilig te stellen voor een reisje tijdens de paasdagen. Eind februari wilde ik het geld terugboeken naar mijn lopende rekening. Op de website werd echter aangegeven dat dat niet kon. Na drie dagen ontving ik eindelijk antwoord op mijn e-mail. De rekning was niet geactiveerd want er was geen getekende overeenkomst en een kopie van mijn paspoort. Is blijkbaar ergens zoekgeraakt dus weer alles opgestuurd.
Een kleine twee weken later (1 dag voor vertrek) ligt er een brief thuis dat ze ook mijn sofinummer nodig hebben. De getekende overeenkomst en kopie paspoort waren bijgevoegd.
Ik heb schriftelijk de rekening opgeheven omdat ik met zulke bureaucraten niet in zee wil maar tot op de dag van vandaag - 6 weken later - is er niets gebeurd en kan ik ook nog steeds niet aan mijn geld komen.
Wat moet ik doen om mijn eigen geld met rente terug te krijgen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service van de DSB bank
Re: Service van de DSB bank
Het lijkt me dat u gewoon aan de voorwaarden van de bank moet voldoen, dat wil in u geval dus zeggen, sofinummer met de rest van de terug gstuurde dokumenten naar de bank sturen. Dan u geld terug boeken en de rekening opheffen.
Volgens de DSB bestaat de rekening nog niet omdat er geen kopie van het paspoort en een getekende overeenkomst is teruggestuurd. Dat hadden ze dan bij het openen van de rekening in oktober moeten melden. En hoe kan geld gestort worden op een rekening die nog niet bestaat. Storten op een niet bestaande rekening is blijkbaar geen probleem maar opnemen wel.
Om een sofinummer hoeft helemaal niet gevraagd te worden want inmiddels mag iedere Europese burger een bankrekening openen bij banken gevestigd in elke willekeurige Europese lidstaat.
Heb ik bij andere banken ook nooit hoeven doen.
Om een sofinummer hoeft helemaal niet gevraagd te worden want inmiddels mag iedere Europese burger een bankrekening openen bij banken gevestigd in elke willekeurige Europese lidstaat.
Heb ik bij andere banken ook nooit hoeven doen.
Vreemd verhaal. In het paspoort, op het id-gedeelte dat altijd wordt gecopieerd, staat het sofi nummer gewoon.
Niet in mijn geval want ik woon niet in Nederland. Paspoort is afgegeven door de ambassade.