LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS nieuwe hypotheek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
cgerrist

SNS nieuwe hypotheek

Ongelezen bericht door cgerrist »

Ik vraag nu voor de derde keer een hypotheek aan bij de SNS bank. De eerste twee keer ging ik gewoon met mijn loonstrook en werkgeversverklaring plus paspoort naar de bank voor een hypotheek. Na een week of drie was de boel geregeld. Nu heb ik mijn huis verkocht en gaan we een nieuwe woning kopen. Inmiddels een mooie woning gevonden en het is tijd voor een hypotheek. Opnieuw naar de SNS omdat ik daar al 35 jaar klant ben. Tegenwoordig kan je niet meer naar een kantoor maar komt er een 'adviseur' langs die je nog moet betalen ook. Na een goed gesprek hebben we voor een bepaalde hypotheek gekozen. De adviseur is inmiddels een aantal keer langs geweest voor formulieren en aanvullende formulieren. Ze hebben de gekste dingen nodig. Maar goed. Ik verzamel alles en stuur het op. Op een gegeven moment krijg ik een offerte die ik moest tekenen. Ook gedaan en maar wachten. Na wat telefoontjes kreeg ik vrijdag avond te horen dat ze meer info nodig hadden. Ik opgezocht en gemaild. Na het weekend bel ik op om te vragen hoe de vlag er bij hangt. Is de boel afgewezen omdat er geen telefoonnummer op de werkgevers verklaring. Kunnen die gasten zelf niet even naar mijn werkgever bellen, ze staan gewoon in het telefoonboek, al 30 jaar op hetzelfde adres. Maar nee, alles wordt afgekeurd, ik moet eerst een nieuwe werkgevers verklaring regelen. Ik wordt gek van die dingen en mijn stress niveau begint al aardig op te lopen. Wat een bedrijf. De ambtenarij is er niets bij. Als ze nog 1 keer om een vervolgend papier vragen kunnen ze de hele santamekraam op een plek stoppen waar de zon niet schijnt. Man wat ben ik die SNS bank na 35 jaar zat. We zijn nu acht weken verder en ik heb nog steeds niets.

Chris

stofzuigertje

Re: SNS nieuwe hypotheek

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn nu eenmaal wegens enkele slechte ooit afgesloten contracten nu door de regering extra regels gemaakt en daarom is het lastiger.
Wel vreemd dat ze geen telefoon nummer zelf even zoeken en alles afwijzen en vertragen.

Helaas zijn er ook minder slimme medewerkers en ik hoop dat deze bij de binnenkort te ontslaan zit.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:Er zijn nu eenmaal wegens enkele slechte ooit afgesloten contracten nu door de regering extra regels gemaakt en daarom is het lastiger.
Wel vreemd dat ze geen telefoon nummer zelf even zoeken en alles afwijzen en vertragen.

Helaas zijn er ook minder slimme medewerkers en ik hoop dat deze bij de binnenkort te ontslaan zit.
Bij de eisen mbt de werkgeversverklaring staat normaal gesproken duidelijk dat deze door 1 persoon, met 1 kleur pen, volledig en compleet moet worden ingevuld. Dit omdat in het verleden is gebleken dat mensen die dingen vervalsten om maar een hogere hypotheek te kunnen krijgen. (je gelooft het haast niet, maar het is écht zo) vandaar dat ze daar met haviksogen naar kijken. Maar goed, een hypotheek is een levensbepalend financieel product, dus dan check je als aanvrager toch alles wat je inlevert?

Maar TS, dit is bij de andere grote hypotheekverstrekkers niet anders hoor, die opereren onder dezelfde regels en gedragscodes als de SNS.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

stofzuigertje schreef: Helaas zijn er ook minder slimme medewerkers en ik hoop dat deze bij de binnenkort te ontslaan zit.
Het zou wat zijn als iedereen die een keer een fout maakt op z'n werk maar ontslagen wordt... Dat treft dan vrijwel iedereen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sjohie schreef:Bij de eisen mbt de werkgeversverklaring staat normaal gesproken duidelijk dat deze door 1 persoon, met 1 kleur pen, volledig en compleet moet worden ingevuld. Dit omdat in het verleden is gebleken dat mensen die dingen vervalsten om maar een hogere hypotheek te kunnen krijgen. (je gelooft het haast niet, maar het is écht zo) vandaar dat ze daar met haviksogen naar kijken. Maar goed, een hypotheek is een levensbepalend financieel product, dus dan check je als aanvrager toch alles wat je inlevert?
Oh ja hoor ik geloof best dat er mensen zijn die dat soort fratsen uithalen om meer hypotheek te krijgen. Maarja laten we wel wezen de hele santekraam maar naar de afgewezen stapel verwijzen voor een telefoonnummer is eigenlijk wel onzin natuurlijk. Het is toch niet zo moeilijk het bedrijf te googelen, bellen en te vragen werkt x bij u ? En is zijn salaris y ?

Als er toch met haviksogen naar alle papieren wordt gekeken, wordt ie ook van haver tot gort uitgeplozen en controleren ze of alle gegevens incl telefoonnummer van het bedrijf kloppen. Anders kan zo'n frauderend iemand ook het telefoonnummer van een "vriend" opgeven en als die gebeld wordt "jahoor die werkt hier en verdient y"

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Emmy75 schreef: Als er toch met haviksogen naar alle papieren wordt gekeken, wordt ie ook van haver tot gort uitgeplozen en controleren ze of alle gegevens incl telefoonnummer van het bedrijf kloppen. Anders kan zo'n frauderend iemand ook het telefoonnummer van een "vriend" opgeven en als die gebeld wordt "jahoor die werkt hier en verdient y"
Dat is nu juist de reden waarom de werkgever zelf het telefoonnummer moet opgeven. Dan kun je niet het telefoonnummer van een vriend opschrijven, die alles kan vertellen wat je maar wil.

SNS Bank Webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste Chris, vervelende situatie als we je verhaal lezen. We hebben gister via Facebook ook contact gehad, toen leek het erop dat alles goed zou komen. Jammer dat het zo loopt. Als je je gegevens mailt naar [email protected], nemen we contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Tineke
SNS Bank Webcare

cgerrist

Ongelezen bericht door cgerrist »

Inmiddels ben ik alweer tot rust gekomen. Ik was erg benieuwd of andere mensen dezelfde ervaringen hebben. Als het mij overkomt gebeurd dat vast ook bij een ander. Dat telefoonnummer was voor mij echt de welbekende druppel. Als je volgens mij veilig wil zijn moet je helemaal geen telefoonnummer invullen. De klerk van de bank kan dan zelf in het telefoonboek het juiste nummer zoeken en naar personeelszaken vragen. En al die handel die ik moet aanleveren. Het gaat helemaal nergens meer over. Men moet tegenwoordig ook een dossier aanmaken. En wie betaald dat allemaal... juist wij. En als je eens berekend hoeveel een bank aan je hypotheek verdiend is het eigenlijk schandalig dat men er geld voor vraagt. Maar goed, het is niet anders. Ik ben benieuwd wat ik straks weer moet aanleveren...

Chris

Gesloten