Het rendementsplan voor uw kind
Een mooie toekomst begint met gratis pampers.
Gratis ?
Het gratis pampers aanbod is alleeen geldig als u ook een "zorggarantie premievrijstelling" neemt.
Dit kost 3,60 euro per maand.
Alleen "gratis" pampers voor 3,60 x 12 maanden x 18 jaar =
hele dure pampers.
Omdat het geld belegd wordt loop je een groot risico dat je al je geld verliest(De vele duizenden deelnemers/ gedupeerden aan het sprintplan van aegon/spaarbeleg kunnen hierover meepraten).
Om dit te voorkomen kun je deelnemen aan de "zekerheidsgarantie" , kosten 4,25 per maand.
Voor het beheren van uw geld wordt slechts 2% per jaar berekend.
Alles op een rijtje:
Inleg 50 euro per maand = 600 euro per jaar.
Kosten zorggarantie + zekerheidsgarantie + beheerskosten ongeveer 108 euro per jaar.
DAT IS 18 % !!
DUS BIJ EEN KOERS WINST VAN 19 % PER JAAR heeft U maar 1 % WINST.
Voor het gemak rekent aegon/spaar beleg op 10 % koerswinst per jaar.
Gezien de ellende van de afgelopen jaren is dit wel realistisch, vindt u niet ?
Moraal van dit verhaal: voor wie zijn de pampers bestemd ?
Juist, voor degene die zijn handtekening onder dit contract zet. U plast spontaan in uw broek als u merkt waar u voor getekend hebt.
Dit is niet bestemd voor al die mensen die al eerder een contract bij aegon/spaar beleg hebben afgesloten.
Zij zitten al genoeg in de ellende dankzij aegon/ spaar beleg.
Tip van de stichting de ombudsman: zet uw geld gewoon op een spaarrekening en ga het zeker niet beleggen.
Groeten,
Piet
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SPAAR BELEG BEDROG
Re: SPAAR BELEG BEDROG
Het probleem met al die spaarplannen is niet nieuw.
In begin 2003 heb ik bovenstaande posting geplaatst over het Rendementsplan van Spaarbeleg.
Later dat jaar heb ik een verbeterde berekening geplaatst, zie posting hieronder.
Deze berekening en een begeleidende brief is verstuurd naar de Tweede Kamer en de diverse kranten. Helaas is daar toen geen aandacht aan besteed.
Gelukkig wordt het nu wel opgepakt en krijgt het wel de aandacht die het verdient.
Meer over de diverse spaarpolissen is te vinden op www.platformaandelenlease.nl onder "Sparen" voor later.
Hier de link:
http://www.platformaandelenlease.nl/Sparenvoorlater.htm
Groeten,
Piet
In begin 2003 heb ik bovenstaande posting geplaatst over het Rendementsplan van Spaarbeleg.
Later dat jaar heb ik een verbeterde berekening geplaatst, zie posting hieronder.
Geplaatst op 13 Okt 2003 17:43 door Piet
--------------------------------------------------------------------------------
TIP!!!
Vraag bij SPAARbeleg de brochure Rendementsplan voor uw kind aan.
Ik heb de navolgende berekening gemaakt en opgestuurt naar oa de Consumentenbond, een politieke partij en TV omroep.
Het Rendementsplan van aegon/ spaarbeleg voor uw kind
Een mooie toekomst begint met gratis pampers.
Gratis ?
Het gratis pampers aanbod is alleen geldig als u ook een "zorggarantie" neemt.
Dit kost 3,50 euro per maand.
Alleen "gratis" pampers voor 3,50 x 12 maanden x 18 jaar = hele dure pampers ( 756 euro).
Omdat het geld belegd wordt loop je een groot risico dat je al je geld verliest(De vele duizenden deelnemers/ gedupeerden aan het sprintplan van aegon/spaarbeleg kunnen hierover meepraten).
Om dit te voorkomen kun je deelnemen aan de "zekerheidsgarantie" , kosten 4,25 per maand
( 918 euro).
Voor het beheren van uw geld wordt slechts 2% per jaar berekend over het volledige bedrag van dat moment.
Dus als je 20.000 euro hebt op je rekening betaal je 400 euro dat jaar !!
En dat bij een inleg van 600 euro !
Alles op een rijtje:
Inleg 50 euro per maand = 600 euro per jaar.
Kosten zorggarantie(42) + zekerheidsgarantie(51)+ beheerskosten(293) ongeveer 385 euro per jaar.
DAT IS MEER ALS 60 % !!
DUS BIJ EEN KOERS WINST VAN 61 % PER JAAR heeft U maar 1 % WINST.
Voor het “gemak” rekent aegon/spaar beleg op 10 % koerswinst per jaar.
Gezien de ellende van de afgelopen jaren is dit wel realistisch, vindt u niet ?
Moraal van dit verhaal: voor wie zijn de pampers bestemd ?
Juist, voor degene die zijn handtekening onder dit contract zet. U plast spontaan in uw broek als u merkt waar u voor getekend hebt.
Dit verhaal is niet bestemd voor al die mensen die al eerder een contract bij aegon/spaar beleg hebben afgesloten.
Zij zitten al genoeg in de ellende dankzij aegon/ spaar beleg.
Tip van de stichting de ombudsman: zet uw geld gewoon op een spaarrekening en ga het zeker niet beleggen
Groeten,
Piet
Deze berekening en een begeleidende brief is verstuurd naar de Tweede Kamer en de diverse kranten. Helaas is daar toen geen aandacht aan besteed.
Gelukkig wordt het nu wel opgepakt en krijgt het wel de aandacht die het verdient.
Meer over de diverse spaarpolissen is te vinden op www.platformaandelenlease.nl onder "Sparen" voor later.
Hier de link:
http://www.platformaandelenlease.nl/Sparenvoorlater.htm
Groeten,
Piet
-
Harderwijk
uhmz.. rekenen is niet je beste vak!
Daarnaast klopt de veronderstelde berekening van geen kant!
En dat heb je verzonden naar een krant en politieke partij? hahaha!
Daarnaast klopt de veronderstelde berekening van geen kant!
En dat heb je verzonden naar een krant en politieke partij? hahaha!
-
Harderwijk
want: Je doet als aanname dat jou polis een waarde heeft van € 20.000. En volgens jou stelling moet je dan 61 % rendement maken dat jaar om er 1 % aan over te houden?
Oke: 61 % * 20.000,- = € 12.200. Minus de kosten zoals je ze gegeven hebt is 2 % beheerskosten = € 644 minus de kosten voor garantie en zorg, bij elkaar € 93,- is volgens mij € 737,-
Rendement € 12.200 - € 737 = € 11463 : 20.000 * 100 % = 57,31 % rendement.
is volgens mij toch iets anders dan wanneer je 61 % rendement maakt en er 1 % van over houd zoals jij ons doet voorrekenen.
Ps die aanvullende verzekeringen zijn idd erg duur, slaan vaak ook nergens op maargoed, je moet wel zorgen dat de berekening klopt.
Oke: 61 % * 20.000,- = € 12.200. Minus de kosten zoals je ze gegeven hebt is 2 % beheerskosten = € 644 minus de kosten voor garantie en zorg, bij elkaar € 93,- is volgens mij € 737,-
Rendement € 12.200 - € 737 = € 11463 : 20.000 * 100 % = 57,31 % rendement.
is volgens mij toch iets anders dan wanneer je 61 % rendement maakt en er 1 % van over houd zoals jij ons doet voorrekenen.
Ps die aanvullende verzekeringen zijn idd erg duur, slaan vaak ook nergens op maargoed, je moet wel zorgen dat de berekening klopt.