LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarloon Nationale Nederlanden => problemen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Duke

Spaarloon Nationale Nederlanden => problemen

Ongelezen bericht door Duke »

Hallo,

Vandaag is de spaarloon ellende me even iets te veel geworden.

Oké, de afbraak van het spaarloon is een feit. Gelukkig is er nog iets van overgebleven.

Begin dit jaar is er dus een behoorlijk bedrag vrijgekomen. Dat wilde ik graag op een andere rekening zetten waarop ik meer rente krijg. Ik heb een "spaarloonrekening" bij Nationale Nederlanden.

Aangezien ik een grote druk verwachtte op Nationale Nederlanden besloot ik niet direkt in januari mijn vrijgekomen tegoed op te nemen maar even te wachten. In januari heb ik van Nationale Nederlanden een brief ontvangen met daarin onder andere de mededeling dat de "oude" opnameformulieren niet meer te gebruiken zijn. Hiervoor zijn nieuw formulieren nodig, die ik op
020-5911288 op kan vragen.

Eind februari besloot ik zo'n nieuw formulier aan te vragen via het telefoonnummer in Amsterdam. Daar kreeg ik een vriendelijke computer die om mijn rekeningnummer vroeg en daarna om een code. Helaas heb ik nooit een code gekregen dus daar kwam ik niet verder.

"Gelukkig" kon ik wel terecht op 0900-6634634. Daar belde ik om ongeveer 11.00uur op 28-02-03 naartoe. Een dame kon me wel aan een nieuw opname formulier helpen, binnen 10 dagen zou ik dat ontvangen.

Helaas, vandaag is het 19 maart en ik heb nog helemaal niets ontvangen van Nationale Nederlanden. Vandaag heb ik dus maar weer naar 0900-6634634 gebeld, hier werd ik verzocht het nummer in Amsterdam te bellen.

Op het nummer 020-5911288 kreeg ik weer de bekende computer die om een code vroeg. Toen heb ik maar even op de internet site van Nationale Nederlanden gekeken of daar meer info te vinden zou zijn en eventueel een ander nummer. Wanneer je zoekt op de site naar het woord 'spaarloon' wordt er niets
gevonden. Dat is niet echt handig.

Op de site heb ik alleen een telefoonummer in Rotterdam (010-513 03 03) en Den Haag (070-513 03 03) gevonden. Via het nummer in Rotterdam kon ik niet worden geholpen omdat ik alleen een spaarloonregeling bij Nationale Nederlanden heb en niet bijvoorbeeld ook nog een verzekering, hier werd ik weer doorverwezen naar het nummer in Amsterdam met de tip om een willekeurig getal van drie cijfers in te toetsen wanneer er om een code wordt gevraagd.

Na het invullen van de code (3 x 3) op nummer 020-5911288 moest ik wederom mijn rekeningnummer invullen, hierop heb ik opgehangen en weer naar 010-513 03 03 gebeld voor meer info. Daar was de telefoniste niet in staat om me met
iemand door te verbinden die meer zou weten hierover. Dat terwijl er een joekel van een gebouw staat in Rotterdam met heel veel poppetjes erin.

Dan maar naar 070-513 03 03 bellen maar ook daar verwijzen ze je vriendelijk door naar het nummer in Amsterdam. Oké, ondertussen ben ik behoorlijk boos aan het worden en bel weer eens 020-5911288. Het ergelijke is dat je op dit
nummer eerst naar een reclame boodschap kunt luisteren waarin wordt aangeboden om je vrijgekomen tegoed van het spaarloon op een spaarrekening van Nationale Nederlanden te zetten.

Nog maar eens aan de gang met de codes die moeten worden ingevoerd. Na 2 keer fout invoeren van een code krijg je dan eindelijk iemand van vlees en bloed aan de lijn.

Deze persoon kan dan niet vertellen waar de benodigde codes naar toe zijn gestuurd, waarschijnlijk naar mijn tussenpersoon. Deze heb ik sinds begin 1999 al niet meer omdat deze tussenpersoon de boel toen heeft belazerd.
Daarnaast weet deze persoon ook niet waarom ik geen nieuw opname formulier heb gekregen na mijn telefoontje met 0900-6634634 op 28-02-03. Hij kan me wel een nieuw opname formulier sturen maar daar gaan wederom 10 werkdagen
overheen.

Dat snap ik dus niet. Waarom kan dat niet direct? Eerst bepalen ze even dat het "oude" opname formulier niet meer geldig is. Dan bel je met een 0900 nummer met mensen die vervolgens hun werk niet goed doen. Dan weten ze ook
niet te vertellen waarom het "oude" opnameformulier niet meer geldig is. Nu ben ik ondertussen dus woedend.

20 werkdagen voor een opnameformulier, dan moet je je geld ook nog eens krijgen want dat is natuurlijk stap 2. Er werd aangeboden om me een nieuwe pincode te sturen, dat zou dan allemaal korter dan 10 werkdagen duren. Maar ik wil geen pincode, ik wil mijn centjes en minimaal zo'n opnameformulier.

De reden dat het zo lang duurt om zo'n formulier te versturen was dat ze bij Nationale Nederlanden zeker willen weten dat ik wel de de rechtmatige eigenaar ben van de rekening. Hoe ze dat nagaan kon meneer mij niet vertellen. Al vanaf 1998 ontvang ontvang ik op mijn huidige adres
rekeningafschriften van Nationale Nederlanden.

Stuur dan naar dat adres het formulier was mijn voorstel. Lijkt me een veilige oplossing. Daarop werd gezegd dat "ik het niet snap". Tja... Wat moet je dan nog zeggen??? Daarnaast had meneer nog eens het lef om te zeggen
dat er mensen zijn die nog veel meer geld tegoed hebben. Dat is minimaal brutaal te noemen.

Ook op mijn verzoek om dan maar langs te komen in Amsterdam kon niet echt op veel sympatie rekenen bij Nationale Nederlanden? Wat is er makkelijker dan langsgaan, je legitimeren en het formulier meenemen? Veiliger kan toch niet?

Al met al ben ik nog steeds heel erg boos en voel ik me machteloos.

Wat kun je als simpele consument hier nu tegen doen? Ben ik de enige die hier last van heeft?

uhm

Re: Spaarloon Nationale Nederlanden => problemen

Ongelezen bericht door uhm »

tis maar waar je je druk om maakt

Duke

Tja,

Het is toch niet prettig dat een bedrijf geld van je heeft en het niet terug wil geven. Dat zou niet moeten kunnen. Ik begrijp best dat er een tijdje over heen gaat maar deze manier van zaken doen is behoorlijk lomp.

Je kunt je ook nergens druk op gaan maken natuurlijk, dat is ook een optie.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Hallo Duke,

Wat een schofterige behandeling!! Dit slaat echt nergens op. Ik zou me er ook zeker druk om maken.

Waarom dien je geen schriftelijke klacht in?

Ter info: Nationale Nederlanden is doorgaans prima in staat om door te verbinden door heel Nederland. Maar bij NN zit over het algemeen tussen 'kunnen' en 'willen' en wereld van verschil.

Duke

Hallo Simon,

Het lullige is ook nog dat wanneer je vraagt om iemand met enige verantwoording er wordt verteld: "Die is er nu niet". Dan vraag je naar de naam en functie van die persoon en wanneer die persoon dan WEL aanwezig is dan blijkt die persoon ineens helemaal niet te bestaan...

Volgens mij kom ik eerder aan een kernbom dan aan zo'n formulier... Zul je zien dat het gewoon één of ander standaard formulier is waarna ik weer een hele tijd kan gaan zitten wachten voordat de centen worden overgemaakt.

Klagen bij het bedrijf zelf lijkt me niet zo zinvol eerlijk gezegd.

Is er niemand die al zo'n formulier heeft en een scan ervan kan e-mailen? ;)

Gesloten