LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spaarzekerbedrag instorten op aflossingsvrije deel

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
FamVeldman

spaarzekerbedrag instorten op aflossingsvrije deel

Ongelezen bericht door FamVeldman »

hallo,

we hebben een spaarzeker hypoteek met een hoog laag constructie van de Rabo bank. Daarbij ook een deel aflosingsvrij. Deze constructie loopt nu bijna 10 jaar. ik zou graag het opgebouwde spaardeel willen instorten op (aflossingsvrije) gedeelte, om mijn maandelijkse kosten te verlagen en een deel van de eindsom dus ook reeds afbetalen. is dat mogelijk?

ik hoor graag

met groet

riddert

Re: spaarzekerbedrag instorten op aflossingsvrije deel

Ongelezen bericht door riddert »

Ik zou de Rabobank even bellen.

sjohie

Re: spaarzekerbedrag instorten op aflossingsvrije deel

Ongelezen bericht door sjohie »

FamVeldman schreef:hallo,

we hebben een spaarzeker hypoteek met een hoog laag constructie van de Rabo bank. Daarbij ook een deel aflosingsvrij. Deze constructie loopt nu bijna 10 jaar. ik zou graag het opgebouwde spaardeel willen instorten op (aflossingsvrije) gedeelte, om mijn maandelijkse kosten te verlagen en een deel van de eindsom dus ook reeds afbetalen. is dat mogelijk?

ik hoor graag

met groet
Als je het aflossingsvrije gedeelte wilt verlagen, kan dat volgens mij alleen dmv een nieuwe hypotheek, aangezien het een vastgelegd deel is van de totale hypotheeksom, en geen bedrag is wat je normaliter aan kan vullen. En dan nog, het is wat vestzak/broekzak, want je spaardoel over 30 jaar ga je niet meer halen, dus dan blijft aan die kant een restschuld. De totale hypotheeksom zal immers onveranderd blijven.

Maar goed, leg dit aan de rabobank voor zou ik zeggen, die hebben het antwoord vast en zeker.

Gesloten