| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] St administratiekantoor Vezeno te Zaandam
St administratiekantoor Vezeno te Zaandam
Geacht forum,
Mijn moeder is zondag overleden op de respectabele leeftijd van 96 jaar.
Bij het opruimen van haar spulletjes vond ik een certificaat van de Stichting Administratiekantoor te Zaandam, Administratiekantoor van aandelen in de Zaanse Beheersmaatschappij N.V. gevestigd te Zaandam.
Ik heb werkelijk geen flauwe notie wat dit certificaat betekent.
Is er iemand in het forum die ook zo een certificaat in zijn bezit heeft en wat er mee moet gebeuren. Na enig googlewerk ben ik erachter gekomen dat St. Vezeno ondergebracht is bij Avero/Achmea. Ik heb de retailbank van Achmea deze informatie ook gestuurd maar zij wisten mij al snel te vertellen dat dit certificaat geen waarde meer heeft omdat de stichting is ontbonden op 1 oktober 1994. Mijn vraag is echter, hoe is mijn moeder aan dit certificaat gekomen. Het vertegenwoordigd een waarde van 50 gulden uit te betalen aan toonder. Doordat de stichting is ontbonden is de vordering automatisch na 5 jaar vervallen. Maar wie heeft die 50 gulden betaald voor dit certificaat? en wat is er met dit geld gedaan? Het bijvoegen van het document lukt niet omdat deze te groot is.
Mijn moeder is zondag overleden op de respectabele leeftijd van 96 jaar.
Bij het opruimen van haar spulletjes vond ik een certificaat van de Stichting Administratiekantoor te Zaandam, Administratiekantoor van aandelen in de Zaanse Beheersmaatschappij N.V. gevestigd te Zaandam.
Ik heb werkelijk geen flauwe notie wat dit certificaat betekent.
Is er iemand in het forum die ook zo een certificaat in zijn bezit heeft en wat er mee moet gebeuren. Na enig googlewerk ben ik erachter gekomen dat St. Vezeno ondergebracht is bij Avero/Achmea. Ik heb de retailbank van Achmea deze informatie ook gestuurd maar zij wisten mij al snel te vertellen dat dit certificaat geen waarde meer heeft omdat de stichting is ontbonden op 1 oktober 1994. Mijn vraag is echter, hoe is mijn moeder aan dit certificaat gekomen. Het vertegenwoordigd een waarde van 50 gulden uit te betalen aan toonder. Doordat de stichting is ontbonden is de vordering automatisch na 5 jaar vervallen. Maar wie heeft die 50 gulden betaald voor dit certificaat? en wat is er met dit geld gedaan? Het bijvoegen van het document lukt niet omdat deze te groot is.
-
nieckdegroot
Re: St administratiekantoor Vezeno te Zaandam
Ik heb tijdens het opruimen van het documenten kistje van mijn moeder ook zo'n certificaat gevonden van Stichting Administratie Kantoor Vezeno te Zaandam. Het is mij inmiddels duidelijk geworden via Achmea Bank te Apeldoorn, dat de Stichting per 1 oktober 1994 is ontbonden, dit is bekend gemaakt in een krant, tevens stond daar vermeld welke waarde deze stukken hadden, afhankelijk van het dividendbewijs, was de waarde in Hollandse Guldens tussen de Hfl 675 en Hfl 771,10. De verjaar termijn was 5 jaar zodat de documenten vanaf 2 oktober 1999 geen waarde meer hebben. Ik betreur dat het mogelijk is om via een kleine advertentie dit duidelijk te maken, zeker omdat het certificaten van Hfl 50,-aan toonder zijn.
En daar registreert u zich speciaal voor? Iets dat al in '99 einde oefening was....triest....
Vóórdat hij zich registreerde wist hij toch niet dat dit in 1999 al einde oefening was? Hoe moest-ie dat weten?En daar registreert u zich speciaal voor? Iets dat al in '99 einde oefening was....triest....