| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] staatssteun blijkt slimme investering?
staatssteun blijkt slimme investering?
Bijv. ing:
10 miljard staatsteun, geleend tegen 4% rente voor 3 jaar,
totale kosten: 10*1,03^3= 10,92 miljard euro.
Min. opbrengst: koers of 150% contant.
koers is nu 12,6 euro, tegenover 10 aankoop, is een terugbetaling van
12,6 miljard + 425 miljoen (al betaalde rente), grofweg 13 miljard.
of
15 miljard + 425 miljoen = 15,43 miljard euro
een winst dus van 2 - 4,4 miljard euro, 20-44% in 3 jaar is tussen de 6-13% rendement per jaar, ervan uitgaand dat 1. er geen dividend uitgekeerd wordt de komende 3 jaar, 2. er dit jaar niks afgelost wordt, wordt er wel afgelost zal het rendement hoger worden.
Voor aegon en sns lijken mij vergelijkbare rendementen mogelijk....
10 miljard staatsteun, geleend tegen 4% rente voor 3 jaar,
totale kosten: 10*1,03^3= 10,92 miljard euro.
Min. opbrengst: koers of 150% contant.
koers is nu 12,6 euro, tegenover 10 aankoop, is een terugbetaling van
12,6 miljard + 425 miljoen (al betaalde rente), grofweg 13 miljard.
of
15 miljard + 425 miljoen = 15,43 miljard euro
een winst dus van 2 - 4,4 miljard euro, 20-44% in 3 jaar is tussen de 6-13% rendement per jaar, ervan uitgaand dat 1. er geen dividend uitgekeerd wordt de komende 3 jaar, 2. er dit jaar niks afgelost wordt, wordt er wel afgelost zal het rendement hoger worden.
Voor aegon en sns lijken mij vergelijkbare rendementen mogelijk....
Re: staatssteun blijkt slimme investering?
dus... worden we wéér belazerd door de politiek....
en hoeven we helemáál niet te gaan bezuinigen...
we krijgen zelfs geld TOE....
JOEPIIIIIII
en hoeven we helemáál niet te gaan bezuinigen...
we krijgen zelfs geld TOE....
JOEPIIIIIII
aow met 63 of niet
Maar idd ze schetsen nu een zwart scenario, maar ik denk dat een deel van de staatssteun zichzelf weer terug gaat betalen (hoewel abn/fortis behoorlijk twijfelachtig is).
Ik moet wel zeggen dat ik het ermee eens ben, bezuinigingen, laat de overheid nu maar plannen maken om te krimpen, daar hebben we alleen maar profijt van. Ik hoop alleen dat het krimpen + versimpelen wordt en niet krimpen met 10 miljoen uitzonderingen (zodat je weer meer adviseurs aan het werk kan zetten...)
Maar idd ze schetsen nu een zwart scenario, maar ik denk dat een deel van de staatssteun zichzelf weer terug gaat betalen (hoewel abn/fortis behoorlijk twijfelachtig is).
Ik moet wel zeggen dat ik het ermee eens ben, bezuinigingen, laat de overheid nu maar plannen maken om te krimpen, daar hebben we alleen maar profijt van. Ik hoop alleen dat het krimpen + versimpelen wordt en niet krimpen met 10 miljoen uitzonderingen (zodat je weer meer adviseurs aan het werk kan zetten...)
Ja, hè hè, die regeling tussen de staat en ING is toch al van begin af bekend! Het was allang bekend dat de leningen van de staat aan de banken voor de staat zeer gunstig uit (kunnen) pakken, mits de banken natuurlijk overeind blijven.
Vandaar dat het geneuzel van mensen die het belachelijk vonden dat dit geld in de banken werd gestoken, in plaats van bijvoorbeeld aan de laagste inkomens gegeven wordt, in het algemeen komt van mensen met totaal geen verstand van zaken.
Vandaar dat het geneuzel van mensen die het belachelijk vonden dat dit geld in de banken werd gestoken, in plaats van bijvoorbeeld aan de laagste inkomens gegeven wordt, in het algemeen komt van mensen met totaal geen verstand van zaken.