Goedendag,
Vandaag net te horen gekregen dat de tarieven voor de TRIODOSBank Internetbankrekening gaan stijgen met maar liefst 33,3 per 01-01-2011.
Als argumenten worden gebruikt dat de kosten van geld opnemen en betalen vooral in het buitenland hoger zijn dan vooraf was ingeschat....tsja.
In 2010 betaalde ik €15,00 voor mijn Internetbankrekening met Wereldpas en in 2011 wordt dat gewoon € 20,00.
Verder was het opnemen en betalen in het buitenland gratis in 2010 en in 2011 ga ik voor geld opnemen €2,00 per transactie betalen PLUS nog eens 1% koersopslag.
Dit is toch waanzin, vooral die verhoging van 33,3% en dan die 1% koersopslag is natuurlijk snel geld verdienen - als je denkt in 1 keer een groot bedrag op te nemen, betaal je dus ook veel opslag. Maar bij een klein bedrag, moet je dus vaker opnemen en betaal je iedere keer die €2,00.
Een klassieke "Catch 22" situatie dus. Graag jullie meningen.
Kijk hier voor de nieuwe tarieven: http://www.triodos.nl/nl/tarieven-voorwaarden-2011/
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stijging TRIODOSBank Internetbankrekening tarieven met 33,3%
-
boekhouder1955
Re: Stijging TRIODOSBank Internetbankrekening tarieven met 33,3%
Wat wil je bereiken ?boekhouder1955 schreef:Graag jullie meningen.
Stap gewoon naar een andere bank wanneer je de prijzen te hoog vindt.
Alleen buiten europaVerder was het opnemen en betalen in het buitenland gratis in 2010 en in 2011 ga ik voor geld opnemen €2,00 per transactie betalen PLUS nog eens 1% koersopslag.
Binnen europa nog steeds gratis even de voorwaarden gelezen. Ook deze bank gaat de kosten van het betalingsverkeer dekkend maken. Daar is toch niets mis mee. Waarschijnlijk hebben veel mensen zo'n goedkope rekening afgesloten maar met de clienten die alleen een gewone betaalrekening aanhouden is een bank niet levensvatbaar te houden. Als je zelf ook meer kosten maakt dan inkomsten houd je het ook niet lang vol.Echter er is 1 schrale troost vrijwel alle banken passen hun tarieven aan per 1.1.2011 .
gr Henk
-
boekhouder1955
Ja ik weet dat het om landen buiten Europa gaat - er staat trouwens wel heel cryptisch dat het om pinnen en betalen in Europa in Euro's gaat. Ik was deze zomer in Polen en daar hebben ze als EU-lid nog gewoon de PLN/zloty...kost dus ook geld in 2011. Gaat mij er vooral om dat een stijging van 33,3% buitenproportioneel is.
En verder ben ik het eens met het beprijzen van een dienst, maar stuur dan de klant naar de voor Triodos goedkoopste oplossing. Dat is juist wat ze niet doen, ze beprijzen en het aantal transacties en de hoogte van het bedrag.
Het is Triodos dus niet te doen om mijn gedrag bij te sturen en/of te beinvloeden, maar ordinair geld verdienen op een manier die niet past met het beeld dat Triodos van zichzelf neerzet.
Natuurlijk kan ik weggaan, maar ik ben juist om de filosofie van Triodos weggegaan bij de Postbank en nu gaat Triodos gedrag vertonen dat mij doet denken aan de grote banken.
Groet, Paul
En verder ben ik het eens met het beprijzen van een dienst, maar stuur dan de klant naar de voor Triodos goedkoopste oplossing. Dat is juist wat ze niet doen, ze beprijzen en het aantal transacties en de hoogte van het bedrag.
Het is Triodos dus niet te doen om mijn gedrag bij te sturen en/of te beinvloeden, maar ordinair geld verdienen op een manier die niet past met het beeld dat Triodos van zichzelf neerzet.
Natuurlijk kan ik weggaan, maar ik ben juist om de filosofie van Triodos weggegaan bij de Postbank en nu gaat Triodos gedrag vertonen dat mij doet denken aan de grote banken.
Groet, Paul