LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tariefswijziging Rabo Rendemix

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
KarinSpaan

Tariefswijziging Rabo Rendemix

Ongelezen bericht door KarinSpaan »

Al 10 jaar maak ik gebruik van een Rabo Rendemix beleggingsfonds (naam kan gewijzigd zijn de afgelopen jaren, maar zo heet het nu). Nu kreeg ik afgelopen week een brief van de bank dat het tarief voor de basisdienstverlening verhoogd wordt. Het huidige tarief is 0,2 %, met een minimum van €20,- en een maximum van €120,-.
Nu wordt vanaf 1 juli 2015 het tarief voor de basisdienstverlening verhoogd naar 0,5% (voor bedragen tot 2 ton) met een minimum van €25,- per jaar en geen maximum meer.
In de brief stond verder geen uitleg van het waarom van deze tariefsverhoging met een factor 2,5!
Ik heb de bank gebeld, zij gaven als uitleg dat met de ingang van de verplichte transparantie zo'n 1,5 jaar geleden ze de kosten verkeerd ingeschat hadden en dat dit de reden van deze gigantische verhoging is.
Mogen ze dit zomaar doen?

kweenie

Re: Tariefswijziging Rabo Rendemix

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja.

En jij mag, als je dat wil, naar een andere beheerder gaan.

alex3636

Re: Tariefswijziging Rabo Rendemix

Ongelezen bericht door alex3636 »

Ik zit ook bij Rabo Rendemix, alleen maakt deze beleggingsportefeuille deel uit van mijn beleggingshypotheek welke tot 2018 loopt. Kan ik naar aanleiding van deze prijswijziging boetevrij overstappen naar een andere hypotheekverstrekker? Zou mooi zijn gezien de gunstige hypotheek tarieven van nu!

Gesloten