LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te hoge kosten bij storting op rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

Te hoge kosten bij storting op rekening

Ongelezen bericht door Gast »

Heden heb ik bij het postkantoor een bedrag laten storten op een girorekening.
Van de kosten die hieroverheen komen schrok ik... E 7,50!!! :shock: Administratiekosten??? Kom op zeg, is dat niet een beetje overdreven?

Dat ik zelf klant ben van de postbank maakt geen verschil: wat ik zou moeten doen volgens het postkantoor is het geld eerst op mijn eigen rekening storten en daarna laten overschrijven op die andere rekening. zo zouden er geen kosten zijn.

Is dit verschrikkelijk hoge bedrag niet een beetje teveel? Hoe zit dit bij andere banken?

Gast

Re: Te hoge kosten bij storting op rekening

Bij ABN AMRO kost storten op een rekening bij derden EUR 12,50. Storten op je eigen rekening en dan overboeken is gratis!

Op zich begrijp ik wel dat het storten op een rekening duur is voor de bank en dat deze kosten doorberekend worden. Hoe meer kastransacties hoe meer personeel en die werken ook niet voor niets. Bovendien is er een goedkoper, gratis, alternatief. Een soort ontmoedigingsbeleid dus.

Gast

Re: Te hoge kosten bij storting op rekening

Om deze reden heb ik destijds een girorekening genomen. Als je op tijd moest betalen en geen overschrijving kon doen, stortte je op een girorekening. Dit kostte geloof ik destijds 3 gulden 50. Toen ik hoorde dat een eigen girorekening gratis was, heb ik die geopend.

Gesloten