LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Triodosbank stelt SEPA uit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Hans OO

Triodosbank stelt SEPA uit

Ongelezen bericht door Hans OO »

Ondanks het feit dat de gezamenlijke banken hebben afgesproken dat het nieuwe betalingen- en incassosysteem SEPA uiterlijk per 1 februari 2014 moet zijn ingevoerd, heeft Triodosbank laten SEPA 'in de loop van het voorjaar 2014' in te voeren. Automatische incasso's zijn bij deze bank na 1-2-2014 dus niet meer mogelijk. Bij de zogenoemde B2B incasso's (incasso's tussen bedrijven) zegt Triodos: u moet voorlopig uw leveranciers maar op factuur betalen. Veel groothandels weigeren dan echter te leveren en hebben aangekondigd ons na 1 februari niet meer te zullen leveren.

Jantje7

Re: Triodosbank stelt SEPA uit

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Hieruit blijkt maar weer eens dat de bank er niet is voor de klant, maar puur om er zelf (leidinggevende) beter van te worden. Wat een bank zeg.

jantje7

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

Waar staat dat dan? Als ik kijk op http://www.triodos.nl/nl/zakelijk/ dan staat er gewoon dat je nog 11 weken de tijd hebt om al je incasso's aan te passen. De informatie die ze vervolgens geven wijkt niet af van andere banken..

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zakelijke vragen en klachten kan je beter op een zakelijk forum posten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ze zullen qua automatisering andere prioriteiten gehad hebben :

http://www.triodos.nl/nl/over-triodos-b ... r-op-iban/

Je kunt niet alles tegelijk.

Hans OO

Ongelezen bericht door Hans OO »

Dit staat er op de website van Triodos: 'Triodos Bank ondersteund Europese Incasso CORE. Het initiëren van B-to-B Incasso wordt niet ondersteund' . http://www.triodos.nl/nl/over-op-iban-zak/ Zie tekst onder Europese Incasso's.

De zogenoemde B to B incasso is incasso tussen bedrijven. De CORE is niets nieuws, dat is juist waar straks van wordt afgestapt. Alle Nederlandse banken ondersteunen SEPA B tot B dat nu qua formulieren/adminstratie, zodat het uiterlijk 1-2-2014 van start kan gaan. Behalve Triodos dus.
Let wel het heet Europese Incasso's, maar het is ook verplicht voor Nederlandse bedrijven onderling. Daarom krijg ik nu van mijn Nederlandse leveranciers de B- to B verplichting toegestuurd om te ondertekenen, maar omdat 'mijn' Triodosbank pas zegt in de loop van het voorjaar 2014 e.e.a. in orde te maken, moet ik afhaken. Is toch raar als banken zelf IBAN en SEPA instellen en ons verplichten (ook de particulier) hieraan mee te doen en er dan zelf niets aan doen. Ik heb Triodos gebeld. Excuus is: we hebben er nu geen tijd voor. Andere projecten gaan voor.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb Triodos gebeld. Excuus is: we hebben er nu geen tijd voor. Andere projecten gaan voor.
Dat zei ik dus :wink: .

Gesloten