| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uitbetalen nieuwe lening
uitbetalen nieuwe lening
Omdat wij sinds kort een krediet hebben afgesloten houd ik de rentestanden bij zodat ik direct kan overstappen waarbij mijn oude lening wordt ingelost.
Het valt mij op dat kredietverstrekkers standaard de aangevraagde lening op vrijdag accorderen, direct 'uitkeren' maar dat je het pas maandag of dinsdag bijgeschreven krijgt. Zij vangen dan een weekend rente en op een lening van 25000 euro is dat toch wel een bedragje (ca 9 euro) en als je dat bij 1000 leningen per week (gokje) doet loopt dat lekker door. Er zijn weekenden dat ik minder verdien.
Vandaag (vrijdag) kreeg ik om 12:00 uur een mailtje van Ohra dat de aanvraag binnen was gekomen en dat het verwerken 3 tot 4 dagen kon duren. Wie schetst mijn verbazing als ik anderhalf uur later een melding krijg dat het is beoordeeld, goedgekeurd en uitgekeerd. Helaas staat het wel pas maandag of dinsdag op mijn rekening. Dit is gewoon gelegaliseerde diefstal die bij de gewone banken jaren geleden al is aangepakt. Zij moeten nu binnen 24 uur de overboeking voor elkaar hebben toch? Het wordt tijd dat dit ook aan de kaak gesteld wordt.
(p.s. Het gaat mij niet om mijn persoonlijke verlies van 9 euro en het feit dat niet lenen goedkoper is, daar ben ik mij zeer van bewust (ik heb de fout begaan om dit op het forum van kassa.nl te posten))
Het valt mij op dat kredietverstrekkers standaard de aangevraagde lening op vrijdag accorderen, direct 'uitkeren' maar dat je het pas maandag of dinsdag bijgeschreven krijgt. Zij vangen dan een weekend rente en op een lening van 25000 euro is dat toch wel een bedragje (ca 9 euro) en als je dat bij 1000 leningen per week (gokje) doet loopt dat lekker door. Er zijn weekenden dat ik minder verdien.
Vandaag (vrijdag) kreeg ik om 12:00 uur een mailtje van Ohra dat de aanvraag binnen was gekomen en dat het verwerken 3 tot 4 dagen kon duren. Wie schetst mijn verbazing als ik anderhalf uur later een melding krijg dat het is beoordeeld, goedgekeurd en uitgekeerd. Helaas staat het wel pas maandag of dinsdag op mijn rekening. Dit is gewoon gelegaliseerde diefstal die bij de gewone banken jaren geleden al is aangepakt. Zij moeten nu binnen 24 uur de overboeking voor elkaar hebben toch? Het wordt tijd dat dit ook aan de kaak gesteld wordt.
(p.s. Het gaat mij niet om mijn persoonlijke verlies van 9 euro en het feit dat niet lenen goedkoper is, daar ben ik mij zeer van bewust (ik heb de fout begaan om dit op het forum van kassa.nl te posten))
Re: uitbetalen nieuwe lening
Ze zeggen dat de aanvraag kan 3-4 dagen duren... Dan duurt het toch ook tot na het weekend? En waarom zou je steeds overstappen? Ik snap niet zo goed wat je daartoe motiveert.Mike81 schreef:Omdat wij sinds kort een krediet hebben afgesloten houd ik de rentestanden bij zodat ik direct kan overstappen waarbij mijn oude lening wordt ingelost.
Wat is nu precies je probleem?
oh .. nou dan ben ik weer gerustgesteld want de banken verdienen al genoeg aan ons.
Bedankt voor de info.
Bedankt voor de info.
Als je nou helemaal niet leent, verdienen ze nog minder aan je...
Wat had je nu precies niet begrepen?thecure schreef:Als je nou helemaal niet leent, verdienen ze nog minder aan je...
Mike81 schreef:(p.s. Het gaat mij niet om mijn persoonlijke verlies van 9 euro en het feit dat niet lenen goedkoper is, daar ben ik mij zeer van bewust (ik heb de fout begaan om dit op het forum van kassa.nl te posten))
En nu sarcasme? Sorry hoor, maar ik snap nog steeds niet wat je nou precies wil bereiken of waarover je nu precies probeert te klagen.Mike81 schreef:oh .. nou dan ben ik weer gerustgesteld want de banken verdienen al genoeg aan ons.
Bedankt voor de info.