LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitbetalen spaarbankboekje

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
now30

uitbetalen spaarbankboekje

Ongelezen bericht door now30 »

Voor mijn moeder ben ik sinds 12 december 2012 bezig met de uitbetaling van een spaarbankboekje van de rijkspostspaarbank, nu dus ING. Nu kreeg ik eergisteren een telefoontje 23 april dat de naam van het spaarbankboekje niet overeenkomt met de ID naam. Het gaat om Johanna Maria Josephina, in het spaarbankboekje en Johanna Gezina Maria op haar paspoort.

Nu willen ze niet uitbetalen, het gaat om een bedrag van 400 euro, waar hebben we het over.
Op mijn vraag hoe ik het wel kon laten uitbetalen, wisten ze niet. De vraag was of mijn moeder een tweeling zus had, hoe flauw.

In het boekje is met pen veel gewijzigd, dit was geen probleem, maar de naam kon ik niet wijzigen.

Iemand een idee, hoe ik de ING zo ver kan krijgen dat ze als nog gaan uitbetalen, het geld is per slot van rekening van mijn moeder.

sjohie

Re: uitbetalen spaarbankboekje

Ongelezen bericht door sjohie »

now30 schreef:Voor mijn moeder ben ik sinds 12 december 2012 bezig met de uitbetaling van een spaarbankboekje van de rijkspostspaarbank, nu dus ING. Nu kreeg ik eergisteren een telefoontje 23 april dat de naam van het spaarbankboekje niet overeenkomt met de ID naam. Het gaat om Johanna Maria Josephina, in het spaarbankboekje en Johanna Gezina Maria op haar paspoort.

Nu willen ze niet uitbetalen, het gaat om een bedrag van 400 euro, waar hebben we het over.
Op mijn vraag hoe ik het wel kon laten uitbetalen, wisten ze niet. De vraag was of mijn moeder een tweeling zus had, hoe flauw.

In het boekje is met pen veel gewijzigd, dit was geen probleem, maar de naam kon ik niet wijzigen.

Iemand een idee, hoe ik de ING zo ver kan krijgen dat ze als nog gaan uitbetalen, het geld is per slot van rekening van mijn moeder.
Misschien iets icm een akte van de burgerlijke stand/uittreksel bevolkingsregister? Maar goed, het zijn gewoon andere namen, niet een makkelijk te herkennen typefout, dus dit lijkt me inderdaad lastig.

Gesloten