Begin december is mijn moeder overleden, en zij had een levensloopregeling lopen bij de ING.
Nu heb ik via de werkgever een verzoek om uitbetaling gedaan in januari.
Begin april werd de spaarloonregeling opgeheven en uitbetaald. dit was 31,-
Maar van de levensloopregeling kwam maar niets.
Ik heb gebeld met de ING, maar die stuurde mij door naar de werkgever. Hun hadden nog niets ontvangen van de ING. Ik weer gebeld met de ING, na 3x te zijn door verbonden werd me verteld dat de aanvraag inderdaad gedaan was in januari en dat ze niet begreep waarom het nog niet uitbetaald was. Deze mevrouw ging nog even informeren bij de desbetreffende afdeling.
Ze konden zien dat er al 3x verzoek tot betaling was gedaan, maar dat dat nog niet gebeurd was. De mevrouw aan de telefoon verzekerde mij dat ze er een verzoek om spoedbetaling van zou maken. Ik met een gerust hart opgehangen.
Een week later nog maar eens gebeld. weer een andere mevrouw. weer hetzelfde liedje! er was nog geen betaling gedaan, maar ze kon wel zien dat er al meerdere verzoeken waren geweest. En de mevrouw beloofde mij er weer een verzoek van spoedbetaling uit te doen. Nu heb ik het rechtstreekse nummer gevraagd en gezegd dat ik na een week weer terug zou bellen.
Maar deze mevrouw was zo vriendelijk om het persoonlijk allemaal voor mij te gaan regelen en ze zou mij over de situatie terug bellen.
Vandaag werd ik gebeld, door een andere mevrouw..." u wilde weten hoe het met de levensloopregeling zat?" jazeker! " nou mevrouw er is nog geen betaling gedaan maar ik ga een verzoek doen om het met spoed te laten uiitbetalen"
Het gaat om een flink bedrag, is de ING rente aan het trekken? Wat kan ik hiertegen doen? ik wil gewoon graag dat ze gaan uitbetalen. maar elke week bellen maakt blijkbaar niet uit voor ze. weet iemand hoe ik hiermee om kan gaan?
Het is verschrikkelijk als je zo elke x geconfronteerd word met een overlijden, je voelt je haast schuldig als je achter het geld aan aan het bellen bent, alsof je een geldwolf bent...
Volgens de werkgever was dit al het derde geval bij hun met uitbetalen via de ING.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uitbetaling levensloopregeling ING na overlijden
Re: uitbetaling levensloopregeling ING na overlijden
Heb je wel in de voorwaarden (en dan vooral de kleine lettertjes) gekeken welke procedure nabestaanden bij overlijden moeten volgen? Als je daaraan hebt voldaan lijkt het me dat je nu de directie van de ING-bank in Amsterdam schriftelijk aansprakelijk moet stellen voor alle schade die de nabestaanden lijden door de (onprofessionele) handelwijze van de ING-bank.
-
Chanmaster
U bent slachtoffer van het fenomeen onderbezetting binnen het bankwezen. Nu is het bij de ene bank beter georganiseerd dan bij de andere aar als gevolg van de economische malaise der afgelopen jaren zijn er binnen het bankwezen veel plaatsen weg bezuinigd waardoor vaak één persoontje alle aanvragen in deze moet afhandelen. Over profijt van rente hoeft u zich geen zorgen te maken, die wordt u mede uitbetaald.
eem flauwekul atwoord chanmaster, als je niks beters te melden hebt ......Chanmaster schreef:U bent slachtoffer van het fenomeen onderbezetting binnen het bankwezen. Nu is het bij de ene bank beter georganiseerd dan bij de andere aar als gevolg van de economische malaise der afgelopen jaren zijn er binnen het bankwezen veel plaatsen weg bezuinigd waardoor vaak één persoontje alle aanvragen in deze moet afhandelen. Over profijt van rente hoeft u zich geen zorgen te maken, die wordt u mede uitbetaald.