LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiegeld en Vakantie uren uitbetaling?!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
theonee

Vakantiegeld en Vakantie uren uitbetaling?!

Ongelezen bericht door theonee »

Beste bezoekers,

Ik heb een probleem!!

Bij mijn vorige baas heb ik in totaal een +- 300 vakantie uren staan, + een x bedrag aan vakantiegeld! Omdat de zaken slecht gingen heeft mijn vorige baas besloten zijn zaak te verkopen aan een andere partij, deze andere partij heeft mij keurig netjes in dienst genomen en ik werk inmiddels voor deze nieuwe baas... Echter er is 1 probleem de nieuwe baas wil mijn vakantie uren en geld niet betalen omdat deze van de vorige eigenaar zijn... De oude eigenaar heeft geen geld zegt ie!!? De zaak is nog nooit officieel falliet verklaard voordat deze is verkocht, maar was het zo goed als... Er zijn verschillende leveranciers van mijn vorige baas bezig om hem alsnog de openstaande schulden te laten betalen...

Hoe kan ik toch mijn geld krijgen...

Please help.....

Gast

Re: Vakantiegeld en Vakantie uren uitbetaling?!

Ongelezen bericht door Gast »

Indien er geen sprake was van faillissement geldt de artikel 663 uit boek 7 van het Burgelijk Wetboek.
-----------------------------------
Artikel 663
Door de overgang van een onderneming gaan de rechten en verplichtingen die op dat tijdstip voor de werkgever in die onderneming voortvloeien uit een arbeidsovereenkomst tussen hem en een daar werkzame werknemer van rechtswege over op de verkrijger. Evenwel is die werkgever nog gedurende een jaar na de overgang naast de verkrijger hoofdelijk verbonden voor de nakoming van de verplichtingen uit de arbeidsovereenkomst, die zijn ontstaan vóór dat tijdstip.
-----------------------------------
Of te wel de lusten en lasten gaan over op de nieuwe eigenaar. Zelfs het tekenen van een arbeidsovereenkomst is feitelijk niet nodig. Je hebt dus bij je nieuwe baas aanspraak op de 300 uren en opgebouwde vakantiegeld.

Gesloten