LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Valse beloftes AbnAmro rondom Rentemiddeling
-
Valse beloftes AbnAmro rondom Rentemiddeling
AbnAmro directeur Michiel Meijer zei in de uitzending van 7 december 2015 met veel bravoure dat Rentemiddeling in 2016 mogelijk was. Echter, ondanks mijn twee verzoeken om Rentemiddeling uit te voeren weigert AbnAmro dat. Men verklaart simpelweg dat Michiel Meijer niet gesteld heeft dat Rentemiddeling vanaf 1-1-2016 mogelijk is doch dat het pas in de loop van 2016 mogelijk is. Een exacte datum wordt natuurlijk niet verstrekt doch we kunnen er wel vanuit gaan dat het nog maanden gaat duren.
Een typisch geval van mooi weer spelen bij Radar met goed doordachte woorden. Per saldo valse beloftes geven aan klanten die nu al jaren veel te hoge hypotheekrente betalen. Zo gaat AbnAmro nu met zijn klanten om. Ik heb daar maar 1 woord voor; WALGELIJK !
Het zou Radar sieren om dit wederom in de uitzending aan de kaak te stellen.
Een typisch geval van mooi weer spelen bij Radar met goed doordachte woorden. Per saldo valse beloftes geven aan klanten die nu al jaren veel te hoge hypotheekrente betalen. Zo gaat AbnAmro nu met zijn klanten om. Ik heb daar maar 1 woord voor; WALGELIJK !
Re: Valse beloftes AbnAmro rondom Rentemiddeling
De datum van 01-01-2016 was goed 3 weken ná die uitzending, als het per die datum had gekund, had hij het vermoedelijk wel gemeld denk je ook niet? En rentemiddeling bieden aan een paar honderdduizend klanten, vergt nog wel wat aanpassingen van allerlei systemen, dat is niet even een druk op de vaak gewenste digitale wonderknop. Zoals je hier kan lezen hebben ze het over half 2016, wat midden in de termijn valt die genoemd werd in die uitzending , en ook dat dit via hun internetbankieren geregeld kan gaan worden tzt.BogeyVince schreef:AbnAmro directeur Michiel Meijer zei in de uitzending van 7 december 2015 met veel bravoure dat Rentemiddeling in 2016 mogelijk was. Echter, ondanks mijn twee verzoeken om Rentemiddeling uit te voeren weigert AbnAmro dat. Men verklaart simpelweg dat Michiel Meijer niet gesteld heeft dat Rentemiddeling vanaf 1-1-2016 mogelijk is doch dat het pas in de loop van 2016 mogelijk is. Een exacte datum wordt natuurlijk niet verstrekt doch we kunnen er wel vanuit gaan dat het nog maanden gaat duren.
Ik snap toch echt niet waarom zo veel mensen nou altijd roepen dat ze een veel te hoge hypotheekrente betalen. U heeft er toch zelf voor gekozen om uw hypotheekrente voor een bepaalde periode vast te zetten tegen een bepaald tarief? Als de rente wel was gestegen, had u het toch ook niet erg gevonden dat u het lagere afgesproken tarief kon blijven betalen tijdens de rentevaste periode?BogeyVince schreef:Per saldo valse beloftes geven aan klanten die nu al jaren veel te hoge hypotheekrente betalen.
-
Hoe dan ook de rentes zijn altijd te hoog. Je keuze vrijheid is ook beperkt. Alle banken zijn een pot nat. Een redelijke vergoeding voor het beetje werk dat de bank doet zou misschien een eenmalige 1000 euro zijn. Niet in verhouding met de astronomische bedragen die de bank nu verdient aan een hypotheek.U heeft er toch zelf voor gekozen om uw hypotheekrente voor een bepaalde periode vast te zetten tegen een bepaald tarief?
Zelfs al zou deze onzin waar zijn, dan nog is het je eigen keuze hierin mee te gaan.
-
Ik probeer nu juist duidelijk te maken dat je geen keuze hebt tenzij je 200.000 plus op je bankrekening hebt.
Typisch geval van horen wat je wílt horen. Hij zegt toch precies wat hij bedoelt, in 2016 wordt rentemiddeling mogelijk. Niets meer en niets minder. En dan krijgt de bank er de schuld van dat jij blijkbaar niet goed begrijpt wat er wordt gezegd?BogeyVince schreef:Een typisch geval van mooi weer spelen bij Radar met goed doordachte woorden. Per saldo valse beloftes geven aan klanten die nu al jaren veel te hoge hypotheekrente betalen. Zo gaat AbnAmro nu met zijn klanten om. Ik heb daar maar 1 woord voor; WALGELIJK !
Jij bent toch altijd zo van de strikt uitgelegde teksten, punten en komma's? Waarom haal je dan eenmalige advieskosten bij aangaan van een hypotheek, en rentetarieven van die hypotheek, door elkaar?sacredfour schreef:Hoe dan ook de rentes zijn altijd te hoog. Je keuze vrijheid is ook beperkt. Alle banken zijn een pot nat. Een redelijke vergoeding voor het beetje werk dat de bank doet zou misschien een eenmalige 1000 euro zijn. Niet in verhouding met de astronomische bedragen die de bank nu verdient aan een hypotheek.U heeft er toch zelf voor gekozen om uw hypotheekrente voor een bepaalde periode vast te zetten tegen een bepaald tarief?
Nog los van het feit dat elke Nederlander het recht van hypotheek vrijwillig gunt aan een bank, zo ook TS in het geval van de Abn Amro. De hele crisis/woekerhyptheken beerput is erg diep en stinkt, maar nergens heb ik gehoord of gelezen van iemand die met een pistool op het hoofd gedwongen werd om dit te doen.
TS valt over een uitspraak van een bankdirecteur in een uitzending, een uitspraak die strikt genomen tot 31-12-2016 gewoon juist is en overeind blijft, want dat is de periode die hij noemt, that's it. Ik weet niet wat je er allemaal nog op/aan wil hangen, maar laat dat alsjeblieft in je eigen topics.
En de meeste mensen schijnen niet te begrijpen dat rentemiddeling meestal een sigaar uit eigen doos is.
Toevallig biedt onze hypotheeknemer, Florius dit sinds kort ook. Ik dacht ik kijk eens, we hebben 5,1%, en nog een ~3 jaar rentevaste periode, en je kan het in hun online omgeving zo berekenen. Als we rentemiddeling zouden toepassen, zoude we volgens die tool de boeterente in ~39 maanden terugverdient hebben. Oftewel, net binnen, of net buiten de nog resterende periode dat de rente vast staat. Daar worden we dus niet rijk van..tijger1 schreef:En de meeste mensen schijnen niet te begrijpen dat rentemiddeling meestal een sigaar uit eigen doos is.
-
sjohie schreef;
Ik bedoel 1000 euro totale kosten voor de gehele looptijd van de hypotheek dus geen rente.
Natuurlijk heb je gelijk dat een overeenkomst een overeenkomst is. Rentemiddeling is een gunst voor de koper en geen verplichting voor de bank.
Nee ik haal deze niet door elkaar.Jij bent toch altijd zo van de strikt uitgelegde teksten, punten en komma's? Waarom haal je dan eenmalige advieskosten bij aangaan van een hypotheek, en rentetarieven van die hypotheek, door elkaar?
Ik bedoel 1000 euro totale kosten voor de gehele looptijd van de hypotheek dus geen rente.
Natuurlijk heb je gelijk dat een overeenkomst een overeenkomst is. Rentemiddeling is een gunst voor de koper en geen verplichting voor de bank.
Dit dus. Meer zinnigs valt er niet over te zeggen.kweenie schreef:Typisch geval van horen wat je wílt horen. Hij zegt toch precies wat hij bedoelt, in 2016 wordt rentemiddeling mogelijk. Niets meer en niets minder. En dan krijgt de bank er de schuld van dat jij blijkbaar niet goed begrijpt wat er wordt gezegd?BogeyVince schreef:Een typisch geval van mooi weer spelen bij Radar met goed doordachte woorden. Per saldo valse beloftes geven aan klanten die nu al jaren veel te hoge hypotheekrente betalen. Zo gaat AbnAmro nu met zijn klanten om. Ik heb daar maar 1 woord voor; WALGELIJK !