LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van je A3 codering af bij BKR?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Johco

Van je A3 codering af bij BKR?

Ongelezen bericht door Johco »

Wij hebben dus in een schuldensanering gezeten en hebben deze afgesloten met een schone lei verklaring.Alleen hebben wij hierdoor een A3 codering.Nu heb ik begrepen dat je de restantschuld wel kunt gaan betalen en dat die 3 dan weggaat omdat je geen restantschuld meer hebt.Is dit ook inderdaad mogelijk?

ikmirjam

Re: Van je A3 codering af bij BKR?

Ongelezen bericht door ikmirjam »

......
Laatst gewijzigd door ikmirjam op 23 nov 2005 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dank je ik wacht af ;)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Was de schuld, waar het hier om gaat meegenomen in de schuldsanering?
Als dat zo is, hoef je hem volgens mij niet meer te betalen.

Wie heeft dat tegen je gezegd? De schuldeiser? Zij willen wel geld zien natuurlijk. Dan zou het op een vorm van chantage beginnen te lijken. En heb je deze afspraak op papier staan? Als dat zo is, zal ik er maar eens naar laten kijken door een advocaat, of het BKR, die lijken me ook wel geinteresseerd in zulke 'afspraken'.
Maar ga het restant van de schuld niet afbetalen! Je hebt niet voor niets een schone lei gekregen.

Een BKR notering blijft staan, tot 5 jaar na aflossing van de schuld. (in jullie geval dus tot 5 jaar na het verkrijgen van de schone lei)
Als jullie de restantschuld af betalen, zou dat niets uit moeten maken voor de BKR notering. Die blijft even goed 5 jaar staan.
Ik denk dus, dat je nog wat jaartjes geduld moet hebben, voor je weer een lening af kunt sluiten.

Johco

Ongelezen bericht door Johco »

Ja klopt ik heb alles nagevraagd,ondanks dat ik alles zou betalen zou er die code nu nog 4 en half jaar blijven staan..dus betalen we niet af we hebben al genoeg betaald zonder de rente erbij gerekend :)

Gesloten