LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verdwenen Geld Chipknip

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gerbill01

Verdwenen Geld Chipknip

Ongelezen bericht door Gerbill01 »

Een raar voorval Vandaag tijdens het chippen. :?:
Nadat ik op de "OK" knop van het chipterminal had gedrukt verscheen de foutmelding "PAS ONBRUIKBAAR".
Ik wilde opnieuw chippen, maar te laag saldo. Het bedrag bleek na controle met de Random Reader wel te zijn afgeschreven. Maar de begunstigde heeft geen geldbijboeking gehad. Geld verdwenen.
Het geld is wel afgeschreven bij mij, maar niet bijgeschreven bij hen. Navraag bij de bank: "Is uw eigen verantwoordelijkheid.... daar kunnen wij niets aandoen, vraag maar meteen een nieuwe pas aan." "En nee, nog nooit van gehoord". Is toch leuk zakcentje voor de bank als het vaker gebeurd.
Heeft er iemand ervaring met deze vage geld verdwijningen??.. En zie ik nog ooit mijn geld terug??

Gast

Re: Verdwenen Geld Chipknip

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik uw bericht goed lees heeft u dus geprobeerd via de chipknip geld over te schrijven naar derden??

Gerbill01

Ongelezen bericht door Gerbill01 »

Niet echt geld overmaken, maar gewoon betalen met de chipknip.

Gast

als je bij diegene waar je de chipknip hebt gebruikt even info opvraagt en met deze info naar de bank toegaat.
Gewoon bij de bank aantonen wat er is gebuerd, je geld moet niet weg zijn, tenslotte is de pas ten alle tijde van de bank, en is de bank verantwoordelijk voor het goed functioneren van de pas.

Gast

geld overmaken naar derden kan met chipnkip niet tenzij je er in een winkel mee betaald. De betalingen (dus ook bepaling restant saldo) wordt gedaan door interpay. je eigen rabobank kan hier het verzoek indienen om het bestaande saldo na te kijken. bijv als chipknip defect is geraakt. Interpay geeft dan op hoeveel betalingen (en voor welke bedragen) met uw chipknip zijn gedaan. wat overblijft is het restant saldo. Normaal neemt dit uitzoeken ongeveer 2 maanden in beslag. Het is wel mogelijk maar gezien het vele werk willen banken dit pas uitzoeken als het om een redelijk bedrag gaat dat weg is.

Gast

je kunt je chipknip saldo wel afwaarderen bij het oplaadpunt echter wordt het bedrag dan bijgeschreven op de rekening van de pas waarin de chipknip zit. door tijd, datum en lokatie aan de bank door te geven kunnen ze nagaan of er een storting heeft plaatsgevonden en of het eventueel door technische oorzaak op een tussenrekening van de bank is gezet..

Gesloten