Hieronder treft u de brief welke ik heb gemaild naar Delta Lloyd betreffende verschillende bedragen v.w.b. vervroegde aflossing.
Het verhaal mag duidelijk zijn. Zijn er misschien meer mensen die hetzlefde hebben meegemaakt dan hoor ik dat graag van u.
p.s. De referenties heb ik om prive-redenen niet vermeld.
Geachte mevrouw/mijnheer,
Onlangs ontvingen wij van u van het directe incassoteam twee rekeningen met de volgende referenties: xxxxxxx-111-01 en xxxxxxx-231-01.
Bij deze wensen wij met uw bedrijf geen zaken meer te doen en zeggen daarom per vervaldatum 19-01-2002 deze verzekeringen op.
Dit geldt ook voor onze autoverzekering 200-xxxxxxx welke wij bij deze per 1 mei 2002 zullen opzeggen.
De reden is als volgt:
Medio november wilden wij de hypotheek in zijn geheel aflossen waarop onze verzekeringsadviseur de boeterente bij u op vroeg. Uit dit telefoongesprek kwam een bedrag van ƒ 8.868,00.
Dit bedrag meegenomen werd een offerte gedaan en vervolgens aangeboden bij de notaris.
Wie schetst mijn verbazing dat de notaris belde met de mededeling dat de boeterente uit kwam op ƒ 15.033,60, een verschil van ruim ƒ 6.000,00.
Uiteraard hierop contact opgenomen met uw bedrijf maar deze konden niets voor ons doen. Vervolgens heeft mijn hypotheekadviseur nogmaals contact opgenomen eveneens zonder succes.
Natuurlijk zijn wij zeer verbaasd zo niet boos over hoe het nu mogelijk is dat er zo'n groot verschil zit tussen een telefonische opvraag en uw aflossingsnota.
De schuld lag bij ons (lees de hypotheekadviseur) en niet bij u.
Dit vertelde wij in onze omgeving en toen kwam naar voren dat onze schoonouders exact hetzelfde hebben meegemaakt.
Uit dit verhaal zult u, mijns inziens, begrijpen dat wij klaar zijn met uw bedrijf en op geen enkele wijze meer vertrouwen in u hebben, laat staan een verzekering bij u af zullen sluiten.
Wij zijn natuurlijk in uw ogen maar een klein klantje dus ook deze e-mail zal u waarschijnlijk aan uw laars lappen maar om zo met de klanten om te gaan door ze verschillende bedragen door te geven getuigt van een machtsmisbruik die zijn weerga niet kent.
Deze e-mail zal ik ook zenden naar RADAR om te kijken of er meerdere gevallen bekend zijn. Dat zal haast wel daar in een straal van nog geen kilometer al twee gevallen bekend zijn.
Deze e-mail geldt als enige kennisgeving en zal deze niet nogmaals per aangetekend schrijven verzenden. Wie weet leest niemand de e-mails wat alleen maar mijn vermoeden bevestigd.
Hoogachtend,
Stef Haazelager
Heerenweg 110
1851 KV Heiloo
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vergoeding vervroegde aflossing Delta Lloyd
Re: vergoeding vervroegde aflossing Delta Lloyd
Ik heb als klant exact dezelfde ervaring(en) met Delta Lloyd. Ook in mijn geval wordt de zaak afgeschoven op de tussenpersoon en op mij als hyptheek klant!
Wat is er gebeurd:
medio december ben ik samen met mijn partner verhuisd. Voor die tijd hadden we beiden een eigen huis met een hypotheek van resp. Hooge Huis en ja daar is ie weer; Delta Lloyd!
Het afsluiten van de eerste DL hypotheek ging goed maar het vastzetten van de rente tijdens de bedenk periode ging al mis. Uiteindelijk is dit geregeld nadat ik behoorlijk (als klant) op mijn strepen ben gaan staan. Wat bleek - ik had braaf het bewuste form ophgestuud, maar het vastzetten door DL is nooit gebeurd.
Met verhuizen is besloten om de DL hypotheek (vanwege de gunstige rent) ongewijzigd mee te nemen en deze aan te vullen met een nieuw leningsdeel. Afgesproken met de tussenpoersoon is met een rente bedenkperiode de renteontwikkeling af te wachten. Delta Lloyd zou ons berichten volgens hen. De maand daarna kregen we inderdaad een brief van DL dat de rente was verhoogd en dat deze nu kon worden vastgezet. Daarna echter nooit meer iets van DL vernomen. De rente is tussentijds wel meerdere malen verhoogd door hen. Bij wie ligt de fout? Volgens DL had ik alle papieren door moeten lezen, mijn tussenpersoon had moeten weten dat ik in dit geval zelf de rente ontwikkelingen moest bijhouden. De brief? Dat was een foutje dat ze bij DL hebben opgelost.
Nu wordt ik door DL van het kastje naar de muur gestuurd. Mensen die het voor je gaan uitzoeken bellen je niet meer terug (bedankt van B!). Anderen schuvenb wel heel gemakkelijk de zwarte piet naar de tussenpersoon of de klant. De manager die mee staat te luisteren krijg je niet te spreken en moet je maar een briefje sturen.
De service is dus ver te zoeken bij DL en nu druk ik mij plm 1 uur na het telefoon gesprek nog iets genuanceerder uit!
Wat is er gebeurd:
medio december ben ik samen met mijn partner verhuisd. Voor die tijd hadden we beiden een eigen huis met een hypotheek van resp. Hooge Huis en ja daar is ie weer; Delta Lloyd!
Het afsluiten van de eerste DL hypotheek ging goed maar het vastzetten van de rente tijdens de bedenk periode ging al mis. Uiteindelijk is dit geregeld nadat ik behoorlijk (als klant) op mijn strepen ben gaan staan. Wat bleek - ik had braaf het bewuste form ophgestuud, maar het vastzetten door DL is nooit gebeurd.
Met verhuizen is besloten om de DL hypotheek (vanwege de gunstige rent) ongewijzigd mee te nemen en deze aan te vullen met een nieuw leningsdeel. Afgesproken met de tussenpoersoon is met een rente bedenkperiode de renteontwikkeling af te wachten. Delta Lloyd zou ons berichten volgens hen. De maand daarna kregen we inderdaad een brief van DL dat de rente was verhoogd en dat deze nu kon worden vastgezet. Daarna echter nooit meer iets van DL vernomen. De rente is tussentijds wel meerdere malen verhoogd door hen. Bij wie ligt de fout? Volgens DL had ik alle papieren door moeten lezen, mijn tussenpersoon had moeten weten dat ik in dit geval zelf de rente ontwikkelingen moest bijhouden. De brief? Dat was een foutje dat ze bij DL hebben opgelost.
Nu wordt ik door DL van het kastje naar de muur gestuurd. Mensen die het voor je gaan uitzoeken bellen je niet meer terug (bedankt van B!). Anderen schuvenb wel heel gemakkelijk de zwarte piet naar de tussenpersoon of de klant. De manager die mee staat te luisteren krijg je niet te spreken en moet je maar een briefje sturen.
De service is dus ver te zoeken bij DL en nu druk ik mij plm 1 uur na het telefoon gesprek nog iets genuanceerder uit!