Hallo,
Ik heb op 24 febr. een betaling van € 310,00 gedaan via Rabointernetbankieren. Helaas ( domme fout) heb ik wel de goede naam en adres ingebuld maar het verkeerde gironummer.
Doordat ik nu een tweede aanmaning kreeg ben ik weer eens gaan kijken op mijn betaalrekening en zag dat het bedrag ook op 24 febr. is afgeschreven. Door met het bedrijf te bellen kwam ik er achter dat er een verkeerd gironummer bijstond en dat het geld naar dat gironummer is overgemaakt.
NAAM EN GIRONUMMER KOMEN DUS NIET MET ELKAAR OVERHEEN.
Ik ben gelijk naar mijn bank gelopen en heb gevraagd hoe dit mogelijk is. De bank zegt dat de giro naam/nummercontrole had moeten doen en de giro zegt het precies andersom.
Ondertussen krijg ik mijn geld niet eerder terug als dat er een onderzoek is ingesteld.
Kan iemand mij vertellen of nu de bank of de giro de naam/nummercontrole had moeten uitvoeren.
Volgens mij is het vrij simpel gironummer hoort bij de ANWB en de naam ( waar het geld ook heen moest) is compleet anders en ook in een hele andere plaats.
Hoop dat iemand mij kan helpen voor ik de verkeerde door de telefoon trek
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde betaling door verkeerd nummer bij naam en adres
Re: Verkeerde betaling door verkeerd nummer bij naam en adres
Het lijkt mij logisch dat de Postbank over alle gegevens beschikt en dus de naam/nummer controle moet uitvoeren.
Interpay meldt:
In tegenstelling tot bankrekeningnummers, die aan de elfproef voldoen zijn Postbankrekeningnummers niet zelfcontrolerend. Als u niet zeker weet of u over het juiste Postbankrekeningnummer beschikt, lever dan ook de naam (en eventueel de woonplaats) vande rekeninghouder mee. De betaling of incasso opdracht is 'onzuiver'. De Postbank vergelijkt naam en nummer alvorens de post te boeken. Indien
ze niet bij elkaar horen, retourneert de Postbank de post.
Interpay meldt:
In tegenstelling tot bankrekeningnummers, die aan de elfproef voldoen zijn Postbankrekeningnummers niet zelfcontrolerend. Als u niet zeker weet of u over het juiste Postbankrekeningnummer beschikt, lever dan ook de naam (en eventueel de woonplaats) vande rekeninghouder mee. De betaling of incasso opdracht is 'onzuiver'. De Postbank vergelijkt naam en nummer alvorens de post te boeken. Indien
ze niet bij elkaar horen, retourneert de Postbank de post.