Goeden dag,
Heb per abuis twee maal een betaling ontvangen van een bank.
Het is een heel bedrag vraag me af moet ik dit nu volgens de wet terug betalen ?
Los hiervan natuurlijk de discussie die je kunt voeren over waarde en normen.
Hoor graag,
Groeten,
Ger.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde betaling ontvangen
Re: Verkeerde betaling ontvangen
Tja, of er een wet bestaat over dit onderwerp weet ik niet...
En ja, je begint er zelf over, normen en waarden:
Je weet dat dit geld niet van jou is, onrechtmatig toe-eigenen is diefstal/verduistering/flessentrekkerij/fraude?
En ja, je begint er zelf over, normen en waarden:
Je weet dat dit geld niet van jou is, onrechtmatig toe-eigenen is diefstal/verduistering/flessentrekkerij/fraude?
Als U inderdaad geen recht heeft op dat geld heeft U een onverschuldigde betaling ontvangen. Deze behoort U inderdaad terug te geven aan degene die dat geld betaald heeft. Niet terug geven is als een dans op de vulkaan en geeft brandplekken.
Grt.
B+
Grt.
B+
sterker nog, het kan terug"gepakt"worden...
Maar ik dacht dat je de rente "wettelijk" wél mag houden..
Maar ik dacht dat je de rente "wettelijk" wél mag houden..
Toevallig staat hier ook een topic over iemand die geld kwijt is door zo'n foutje.Het is een heel bedrag vraag me af moet ik dit nu volgens de wet terug betalen ?
Los hiervan natuurlijk de discussie die je kunt voeren over waarde en normen.
Het lijkt er op dat de rechter daar aan te pas moet komen.
Maar om het toch even over normen en waarden te hebben:
Ik zou me als ik jou was eens afvragen hoe je je zou voelen als jouw geld (door b.v. een tikfoutje in een rekeningnummer) bij iemand anders terecht zou komen en die persoon zou weigeren dit terug te storten omdat hij dat "wettelijk" niet verplicht is??