Ik kreeg overnamekosten bij een verhuizing. De desbetreffende persoon heeft het overgemaakt, alleen op een verkeerd gironummer.
ipv een 8 heeft hij er een 9 van gemaakt. Dus het gironummer komt niet overeen met mijn naam. De postbank zegt hier niets aan te kunnen doen. Ik heb alleen een naam gekregen van de eigenaren van die giro, maar deze hebben het bedrag al opgemaakt..
Wie is hier nu verantwoordelijk. De persoon die het heeft overmaakt, de postbank of de onterechte eigenaar.
Ondertussen na 1,5 jaar zwoegen sta ik met lege handen.
Met vriendelijke groet
Margriet
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verkeerde overboeking bank
Re: verkeerde overboeking bank
De persoon die het heeft overgemaakt.
De onterechte eigenaar!
Zet uw rechtbijstandverzekeraar op deze zaak, want het is strafbaar om onterecht ontvangen geld te behouden!
Zet uw rechtbijstandverzekeraar op deze zaak, want het is strafbaar om onterecht ontvangen geld te behouden!
Volgens mij moet degene die het geld heeft overgemaakt naar de verkeerde rekening het alsnog naar jou overmaken. Diegene had een betalingsverplichting aan jou en dat hij/zij het naar een verkeerde rekening overmaakt is niet jouw probleem. In de praktijk denk ik dat hier weinig van terecht komt, misschien je rechtsbijstand erop zetten als je die hebt.
Ik hoop dat je het geld alsnog krijgt en ik vind het echt schofterig dat die mensen het onterecht ontvangen geld gewoon hebben opgemaakt.
Ik hoop dat je het geld alsnog krijgt en ik vind het echt schofterig dat die mensen het onterecht ontvangen geld gewoon hebben opgemaakt.