LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplichte leesvoer

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jenny60

Verplichte leesvoer

Ongelezen bericht door Jenny60 »

Zat net te denken: eigenlijk zouden ze deze forum verplichte leesvoer moeten maken voor de banken en dan met name de topbestuurders. Lezen ze tenminste van hun klanten hoe zij over een aantal aspecten van de dienstverlening denken.
Aan de andere kant:...............................Mwah, ik denk niet dat het hun écht interesseert wat hun klanten ervan vinden. Wat denken jullie?

Unbawebabull

Re: Verplichte leesvoer

Ongelezen bericht door Unbawebabull »

Ik denk dat er een groot verschil is tussen de mensen, die gewoon hun werk bij de bankfilialen doen en de mensen bij die zelfde banken, die u ”topbestuurders” noemt. Deze misnomer “top’’ bestuurder doet vermoeden dat die personen op de een of andere manier hun “top”positie verdiend hebben of – erger - misschien er wel toe doen. Als er echt “top” mannen/vrouwen waren of “top” economen, dan zaten we niet in de ongelooflijk slechte financiele situatie van dit moment.

Ik kan me voorstellen, dat veel bankfiliaalmedewerkers geen weet hebben, wat er aan de “top” bekokstoofd wordt. Ook moet er rekening gehouden worden tussen de afdelingen van banken die “handelen” (beter woord: gokken) met uw en mijn geld, en de afdelingen die direct met klanten te maken hebben, de klanten met een maandloontje, hypotheekje of een paar spaarcenten. Deze filiaalmedewerkers moeten zich aan regels houden (die niet altijd in dank worden afgenomen), min of meer wettelijk bepaald, tegenover de eerste groep, die zich aan geen enkele regel hoeft te houden, zolang het maar geld oplevert. In een minder bekend geval laten ze zich door Goudman Zakcent overhalen om zich een paar nachten in een superluxe hotel in New York City te laten trakteren (met of zonder echtgenote) om daarna “top” derivaten aan hun kont gesmeerd te krijgen. Iets waar we nu en nog vele jaren hierna aan mee mogen betalen en waar rapporten over schijnen te bestaan, die het daglicht nauwelijks kunnen verdragen (Meneer Willink, bent u daar?)

Het ergste wat deze “top”graaiers bedacht hebben om flink misbruik van te maken, is natuurlijk de carry trade, lenen bij de ECB of FED voor een habbekrats om het daarna uit te lenen voor vele malen die procenten aan de eerste de beste sufferd van de straat. Of er staatsobligaties voor kopen van eh... Griekenland misschien? 25% is niet gek, en valt het zootje om, ach, diezelfde sufferd belastingbetaler draait immers wel voor de kosten op, nietwaar? Dat is pas een win-win-situatie! En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Waar het op neer komt, de graaiers aan de “top” zullen zich echt niet verlagen om dit soort commentaren te lezen. Het zal ze een worst zijn. Die zijn allemaal te druk om hun miljarden weg te moffelen in Zwitserland, Kaaimaneilanden of noem de belastingparadijzen maar op. Populisme is een vreemd woord voor ze.

Wat men kan hopen is dat die bewuste filiaalmedewekers dit per ongeluk eens lezen en zich gaan informeren wat er zoal bij hun bank gaande is. Diegenen met een sprankje moraal tussen hun oren zullen misschien een ander baantje zoeken. Of hier reageren...

Echter, ik houd mijn adem niet in...

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen, "verplicht leesvoer" dus dit forum als een klaagmuur gebruiken!
Mmmmmm....... Ik mag toch hopen dat merendeel dan beter na denkt over wat ze hier neer kalken! Stel je voor dat de regering een forum als dit als leidaard zou gebruiken. Dat zou wat zijn. Dan zouden ze in ieder geval regeren met betere resultaten als tot nog toe.
Laten we even met beide benen op de grond blijven staan mensen maar het idee was een goede basis om eens weer heerlijk te lachen.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Bankfilialen bestaan die nog dan? in het straatbeeld zie ik ze niet, alles verloopt via het wereld wijde web. Is beter dan het gezever van een medewerker die voor jou denkt in de trand van mevrouwtje is 50 euro per week niet genoeg je hebt maar een aow'tje. En die medewerker gaat echt niet bij zijn baas klagen die is te druk met zijn eigen hachie.

Chanmaster

Klopt, mee eens. Toe de flappentappen kwamen was te voorzien dat de banken hun personeel zouden reduceren. Nu de volgende stap, het effectueren van de toen genomen maatregel om de bankkosten te beperken. Dit is niet gedaan middels gedwongen ontslagen. Inmiddels wordt er geen personeel meer aangenomen en ebben de overbodige personeelsleden via natuurlijke weg van zelf weg.

Unbawebabull

Chanmaster schreef:
Laten we even met beide benen op de grond blijven staan mensen maar het idee was een goede basis om eens weer heerlijk te lachen.
Als je wilt lachen, moet je dagelijks Nieuwsuur bekijken. Hier lees je over de oprechte zorgen die mensen hebben omtrent het grootste financiele bedrog, dat ooit op ons is losgelaten. Waarom dat niet "met beide benen op de gronds" is, of gekwalificeerd wordt als lachwekkend, is simpelweg dom.

"Verplicht" is natuurlijk een groot woord, je mag hopen, dat een bankfiliaalmedewerk(st)er (en die bestaan bij mijn weten nog steeds) eens deze klachten leest en zijn/haar lering er uit trekt. Bij mijn laatste gesprek met een hypotheek "manager" bij zo'n bank, viel de beste man bijna van zijn stoel van verbazing, mijn mening ventilerend, hoe ik dacht over hoe klant-onvriendelijk banken zich tegenwoordig gedragen. Daarmee doelde ik uiteraard over de miljoenen, ja soms miljarden winst die de banken in het verleden hebben gemaakt, terwijl ze nu hun hand bij (ex-) mininster van financien Bos en zelfs de Amerikaanse Fed moesten ophouden om hun "verliezen" te kunnen dekken (dit was dus in 2009). Verliezen veroorzaakt door de goklustigheid van hun "handelaren" die losgelaten en losgeslagen waren door verminderd toezicht en de honger naar bonussen. Hij had geen fatsoenlijk antwoord hierop, en zat wat schaapachtig te lachen, mij mijn hypotheek aansmerend met de nodige woekerwinst, tenminste 2% verschil met banken buiten Nederland.

Kortom, lach om deze kritiek zoveel als je wilt, er komt een tijd, dat banken zich het lot van hun traditionele klanten zullen gaan of moeten aantrekken. Ik kan alleen maar hopen op hyperinflatie, dan is die hypotheek in een poep en scheet afgelost... (afbetaald met een 100g baartje goud bijvoorbeeld).

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Daarmee doelde ik uiteraard over de miljoenen, ja soms miljarden winst die de banken in het verleden hebben gemaakt, terwijl ze nu hun hand bij (ex-) mininster van financien Bos en zelfs de Amerikaanse Fed moesten ophouden om hun "verliezen" te kunnen dekken (dit was dus in 2009).
Dit betrof leningen, die netjes in recordtempo zijn terugbetaald, en waar de staat een aardige stuiver aan renteinkomsten mee verdiend heeft.

Overigens hebben de klanten van de banken er geen enkele hinder van ondervonden, dus wat je hiermee wilt zeggen? De hypotheek loopt gewoon door evenals het betalingsverkeer..
Daarnaast is de dienstverlening op de kantoren ook niet veranderd de laatste jaren.

Unbawebabull

riddert schreef:
Dit betrof leningen, die netjes in recordtempo zijn terugbetaald, en waar de staat een aardige stuiver aan renteinkomsten mee verdiend heeft.

Overigens hebben de klanten van de banken er geen enkele hinder van ondervonden, dus wat je hiermee wilt zeggen? De hypotheek loopt gewoon door evenals het betalingsverkeer..
Daarnaast is de dienstverlening op de kantoren ook niet veranderd de laatste jaren.

Laat ik het anders formuleren: Waarom hadden Nederlandse banken leningen nodig van onze overheid en van de Fed? Omdat de financiele afgrond waarin men staarde te diep was om nog overeind te blijven. Deze afgrond was veroorzaakt door de het tuig op Wallstreet, waar de heren van de gokafdelingen van "onze" banken zo nodig aan deel moesten nemen. Dankzij die “leningen” mag de burger en klant van die bank nu de prijs betalen, door allerlei bezuinigingen. De goklust en bonushonger aan de “top” had dus nooit mogen plaats vinden en heeft directe invloed op de rest van de bank.

En van die “aardige stuiver” merken we niet veel, he?

De dienstverlening mag de “laatste jaren” dan niet veranderd zijn, tsja... logisch, want die was al slecht vergeleken met tien of twintig jaar terug. De jonge knaapjes in krijtstreeppakken wisselen sneller op de kantoren, dan ik mijn ondergoed en niemand kent je nog bij naam. Zelfs niet in kleinere plaatsen of dorpen. Voor een dispuut met een bank mag je onmiddellijk in het zand bijten, want “dit zijn de regels, meneer”.

Het komt hier op neer: de financiele wereld heeft een complete vernieuwing nodig, waarbij banken gescheiden moeten worden in internationale handelshuizen en lokale bankjes, die zich alleen bezig mogen houden met lenen en sparen – op lokaal nivo. Het internationale handelshuis en de lokale banken mogen geen verbindingen hebben. Als zo’n handelshuis omvalt, pech gehad, geen staatssteun en wie heeft geinvesteerd is zijn geld kwijt, men wist wat de risico’s waren. De spaarder/hypotheeknemer ter plaatse heeft daar niets mee te maken en hoeft zich daarom geen zorgen te maken. Nu moet je maar afwachten of straks niet de ene na de andere bank omvalt, wegens onbetaalbare staatsobligaties van bv. de PIIGS. Of vanwege die derivatenhandel, die nog steeds niet onder controle is en alsmaar grotere vormen aanneemt. Het gaat een keer mis, en drie keer raden wie daar het meeste onder gaat lijden...

Chanmaster

Mee eens, de financiële wereld is een reorganisatie en gelijkstelling nodig.

Gesloten