LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekering van de ABN-Amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
esther.schutter.1976

verzekering van de ABN-Amro

Ongelezen bericht door esther.schutter.1976 »

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de verzekering van de ABN.
Afgelopen 1 november 2010 is mijn gehele bovenverdieping incl de zolder verloren gegaan. Van het speelgoed en de spullen zowel van die van mij als van de 3 kinderen is niets meer over. In eerste instantie beloofde de schade-expert dat ik zo snel mogelijk een voorschot krijg. Na 3 weken nog niets gehoord en weer gaan bellen maar dan met iemand erbij. Toen is mij weer de belofte gedaan van 1000 euro. Nu 6 weken later nog niets en nu wil de bank mij uitkopen van 3500 euro daar moet ik 3 slaapkamers, speelgoed en kleding voor de kinderen en spullen voor mijzelf van kopen. Omdat de politie nog geen bewijzen heeft wie die brand heeft aangestoken. Lekker makkelijk is de ABN-Amro. Wie weet wat ik nu moet doen.

Groetjes van Esther Schutter

Chanmaster

Re: verzekering van de ABN-Amro

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Is het zeker dat de brand is aangestoken? Dat maakt voor u als verzekerde niets uit. De schuldvraag is een zaak der politie en verzekering, niet de uwe. Indien u de indruk heeft dat u in het ootje genomen wordt raadpleeg dan bureau rechtshulp voor advies.

comeyer

Ongelezen bericht door comeyer »

Ik ben onlangs overgestapt naar de INg verzekering, ik heb een inbraak gehad en via de Abn kwam er iemand langs, een gladprater uit het Westen en die deed net alsof ik gewoon de inbraak verzon.
Abn is gewoon een staatsbank en normaal gedrag verwacht ik er wel van, om op deze manier de burger nog weer te bestelen lijkt nergens na. Nu gewoon een ING verzekering iclusief glasverzekering zelfs en goedkoper. Maargoed.......verzekeringen zijn er voor henzelf of men maakt de polis zodanig dat ze een uitweg hebben.

juwita

Ongelezen bericht door juwita »

@Esther Schutter;
Je zegt dat ''de brand zou zijn aangestoken''. Dat zegt nog niet veel, wanneer niet bekend is door wie.
De meeste inboedelverzekeringen kennen een uitsluiting voor schade ontstaan door OPZET, GROVE NALATIGHEID en (soms) achterstallig onderhoud bij de verzekerde.
Vermoedelijk kan de ABN Amro deze opzet, grove nalatigheid of achterstallg onderhoud niet bewijzen en daarom doen ze je maar een aanbod van 3.500,--, in de hoop dat je hiermee akkoord gaat en de zaak daarmee is opgelost.

Ga je niet akkoord dan kun je zonodig een klachtprocedure starten bij het KIFID. Zie www.kifid.nl Soms kun je ook kosteloos een contra-expertise laten verrichten. Zo'n contra-expertise zegt vaak alleen iets over de hoogte van de schade (en niet over opzet, grove nalatigheid etc.)

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

esther.schutter.1976 schreef:Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de verzekering van de ABN.
Afgelopen 1 november 2010 is mijn gehele bovenverdieping incl de zolder verloren gegaan. Van het speelgoed en de spullen zowel van die van mij als van de 3 kinderen is niets meer over. In eerste instantie beloofde de schade-expert dat ik zo snel mogelijk een voorschot krijg. Na 3 weken nog niets gehoord en weer gaan bellen maar dan met iemand erbij. Toen is mij weer de belofte gedaan van 1000 euro. Nu 6 weken later nog niets en nu wil de bank mij uitkopen van 3500 euro daar moet ik 3 slaapkamers, speelgoed en kleding voor de kinderen en spullen voor mijzelf van kopen. Omdat de politie nog geen bewijzen heeft wie die brand heeft aangestoken. Lekker makkelijk is de ABN-Amro. Wie weet wat ik nu moet doen.

Groetjes van Esther Schutter
Misschien wordt 't tijd om je rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Of (als je die niet hebt) een advocaat met verstand van verzekeringsrecht.

Gesloten