LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vola Kredietmaatschappij en DBV

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sudesh

Vola Kredietmaatschappij en DBV

Ongelezen bericht door sudesh »

Heb met firma FIN DIRECT ASSOCIATIE BV fungerend als tussenpersoon
een ruimterekening (kredietsoort) afgesloten ...
door tussenpersoon werd mij verteld dat ik per mnd rente en aflossing zou betalen..nu na 4jr zegt men..dat het alleen maar rente is wat ik afgelost heb???!!! en de gehele lening bedrag nog openstaat!!!
lening totaal 21000,--gulden 10000,-- handje contantje en 11000 ging naar DBV om te beleggen..
Tussenpersoon vertelde me dat de 10000,-- maandelijks aflossing en rente 150,-- zou zijn5jr vast is totaal 9000,--
voordeel van 1000,--!!
En de belegingen zouden dan gedan worden doo DBV en de daaruit voortgekomen vermogen betaal je dan de schuld af...zeker weten...gegarandeeerd!!! NOT!!!
Nu hoor ik belegingen waarde van €2600,--(5730,--gulden)!!!!
en alleen rente tot nu toe betaald en geen aflossingen hoor ik NU!!!
niet wat er afgesproken was met de tussenpersoon !!!
duss gehele lenings bedrag 21000,-- gulden staat nog open...
DBV weet me god niet waar ze belegd hebbe...ook nooit bericht van gehad..zegt nu kapitaal nu €2600,--???!!!
en nog schuld van €9500!!!!
hoe kan dit.....???!!!!kan toch niet...???!!!

Gast

Re: Vola Kredietmaatschappij en DBV

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, ik denk dat je dan de uitleg van de tussenpersoon niet helemaal begrepen zal hebben.
Bij dit soort constructies is het namelijk gebruikelijk dat je inderdaad niet aflost en alleen rente betaald gedurende de looptijd en dat de aandelen ervoor zouden zorgen dat aan het einde van de lopptijd de schuld gedekt zou zijn en er zelfs nog geld voor u over zou blijven.
Helaas zijn de aandelen verschrikkelijk gekelderd en dekt het belegde geld de schuld van de lening dus niet en klopt het dat u nu met een schuld blijft zitten die toch nog afgelost dient te worden.

bertus1

Ongelezen bericht door bertus1 »

Een ding is zeker, je bent in ieder geval weer door een sluwe jongen belazerd. Ik heb geen idee wanneer je deze overeenkomst hebt gesloten maar het lijkt me verstandig om zo snel mogelijk melding te maken van deze misselijk makende truc bij het DSI en de AFM en laat een ieder even horen wie die tusenpersoon is geweest.

Overigens, de DBV is een naar mijn mening betrouwbare belegger. DBV staat voor Deutsche Beambten Versicherung, de Duitse versie van ABP (Algemeen Burgelijk Pensioenfonds). Maar, het is maar net wat die tussenpersoon aan informatie heeft doorgegeven.

Deze truc wordt ook door Dick Scheringa (je weet wel, die nette man van AZ, met Klaas Wilting als woordvoerder) en zijn talloze bedrijfjes verkocht.

Sterkte en ga ermee aan de slag!

Bert

Gast

Waarom Bertus?
De uitleg is duidelijk, alleen heeft meneer/ mevrouw het niet begrepen.
Dat is dan toch zijn/haar probleem?
Hij/zij had toch zelf ook wel een klein rekeningsommetjes kunnen maken?
Hij/zij had dan zelf toch allang kunnen begrijpen dat het puur rente was wat hij/zij tot dan toe betaalde?

gast555

Ongelezen bericht door gast555 »

Zie alle literatuur over aandelenlease.
Zelde materie. Zelfde laken een pak.
Probleem dus.

Gast

En de belegingen zouden dan gedan worden doo DBV en de daaruit voortgekomen vermogen betaal je dan de schuld af.

Dat kan, maar bij beleggingen is de uitkomst nooit zeker.
zeker weten...gegarandeeerd!!!
Nu spreek je jezelf tegen.

Gast

Beleggingen bieden geen garantie voor den toekonst.

anne

hast

Ongelezen bericht door hast »

yeah right, 21000 gulden in 4 jaar afbetalen met 150 euro...... Hier kan je toch niet zeggen dat ze verkeerd voorgelicht zijn.... Beleggen met geleend geld, dat is wel duidelijk !

Gast

Beleggingen bieden geen garantie voor den toekonst.
Maar adviseurs maken je altijd wel zo lekker, dat het klinkt als: Beleggingen bieden garantie voor den toekonst.

Gesloten