LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vordering Hypotheekleed op DSB curatoren afgewezen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
juwita

Vordering Hypotheekleed op DSB curatoren afgewezen

Ongelezen bericht door juwita »

Op de website van PAL las ik dat de Rechtbank deze week een vordering van de club van Pieter Lakeman (Hypotheekleed) heeft afgewezen. De vordering betrof een voorschot op te maken juridische kosten.

Ik heb mij de afgelopen maanden al eerder afgevraagd of Hypotheekleed wel juist procedeert. De grootste claim van deze Hypotheekleed is gericht op De Nederlandsche Bank. Voorzover het gebrekkig toezicht van DNB te maken heeft met het toezicht in het kader van de Wet op het Consumentenkrediet (de verboden koppelverkooppraktijken door DSB c.s.; feitelijk het grootste probleem bij DSB !) zou de claim echter eerder bij de Staat der Nederlanden thuishoren. Het was immers het Ministerie van Financien die destijds de mandaatverlening van het Wck-toezicht aan DNB en later AFM niet goed regelde, waardoor het dagelijkse toezicht feitelijk bij de beleidsambtenaren van het Ministerie van Financien is ''blijven hangen'' (die daartoe uiteraard incapabel waren en niet ingrepen). Een claim op DNB kan straks mogelijk afspringen op dit punt.

peewee

Re: Vordering Hypotheekleed op DSB curatoren afgewezen

Ongelezen bericht door peewee »

Hoi Jules,
Jij hebt kennelijk eerder de reactie van Antn Weenink gelezen op de website ''follow the money'' over DSB. De Wet op het Consumentenkrediet wordt nog een nachtmerrie voor die beleidsambtenaren bij het Ministerie van Financien. Hebben ze net stilletjes die wet ingetrokken, komt die straks toch weer op tafel. Je zou ook het boek van Nick Huls moeten lezen met de titel ''Ambtelijk activisme'' dat gaat over de aanloop in de jaren tachtig naar de inwerkingtreding van de Wck. Daaruit blijkt al een verbijsterende ambtelijke stammenstrijd die je de haren te berge doet rijzen. Door het ambtelijk geklungel kon onze Dirk S. natuurlijk jaren ongehinderd doorgaan met zijn koppelverkooppraktijken.

groet,

Gesloten