Beste mensen,
Misschien een simpele vraag?!
Wat is precies het verschil tussen "aflosvrij" doorlopend krediet en "gewone doorlopend krediet ?"
En wat zijn voor- en nadelen?
Alsvast bedankt voor jullie antwoorden!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wat is het verschil van verschillende soort leningen??
Re: wat is het verschil van verschillende soort leningen??
geen flauw idee maar het kost allemaal een hoop geld.
kan je het beste naar je eigen bank gaan, die kunnen het precies uitleggen. Maar bij een DK kun je geld opnemen, wanneer je het nodig hebt. de limiet van het DK is afhankelijk van je inkomen.
Geen verschil. Een Doorl Krediet is een krediet op aflosvrije basis. Je lost niets af, betaalt alleen rente. Aflosvrij betekent niets anders dan:
geen verplichte aflossing. Een aflosvrije DK is m.i. onzin.
geen verplichte aflossing. Een aflosvrije DK is m.i. onzin.
Een aflossingsvrij doorlopend krediet is een doorlopend krediet zonder verplichte maandelijkse aflossing. Uiteindelijk moet natuurlijk wel worden afgelost.
Als je iemand bent die makkelijk geld leent en die niet de discipline heeft om zelf af te lossen, dan moet je niet voor zo'n lening kiezen.
De hypothecryt.
Als je iemand bent die makkelijk geld leent en die niet de discipline heeft om zelf af te lossen, dan moet je niet voor zo'n lening kiezen.
De hypothecryt.
Ik heb een aflossingsvrije hypotheek met een rente van 3% vaststaan voor 10 jaar en geen kinderen. Onze woonlasten zijn inclusief belastingvoordeel € 150,00 per maand. Onze woning heeft een overwaarde van € 90.000,00 hoezo niet shoppen. Ik ben nu 58 en als ik 80 ben moet de hypotheek afgelost zijn. Tegen die tijd huur ik wat. Hoezo geen kansen op de woningmarkt.