LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welke creditcard moet ik nou nemen?
Welke creditcard moet ik nou nemen?
Hallo,
Ik wil graag wat informatie over creditcards. niet hoe ze werken maar vooral welke creditcard jullie hebben en wat jul;lie daarvoor betalen. Zo zijn er creditcards die 50 euro per jaar kosten of die maar 20 euro per jaar kosten, en bij sommige creditcards hoef je geen rente te betalen over je geleende bedrag als je binnen 21 dagen betaald. Maar er zijn er zoveel welke is nou het voordeligst??? Ik heb erw el een nodig waarmee ik in de hele wereled terecht kan.
Graag jullie advies.
Groeten Ilse
Ik wil graag wat informatie over creditcards. niet hoe ze werken maar vooral welke creditcard jullie hebben en wat jul;lie daarvoor betalen. Zo zijn er creditcards die 50 euro per jaar kosten of die maar 20 euro per jaar kosten, en bij sommige creditcards hoef je geen rente te betalen over je geleende bedrag als je binnen 21 dagen betaald. Maar er zijn er zoveel welke is nou het voordeligst??? Ik heb erw el een nodig waarmee ik in de hele wereled terecht kan.
Graag jullie advies.
Groeten Ilse
Re: Welke creditcard moet ik nou nemen?
Visa heeft er onlangs 10.000 geblokkeerd vanwege een giga fraude.
Wel: hangt er vanaf wat je er waar mee wilt voldoen. Verder hangt het er vanaf of je de kaart door je bank geleverd wilt hebben of niet. Dat Visa de beste zou zijn: in lang niet alle gevallen. Als je bijvoorbeeld naar Azie reist is Visa een riskante keus omdat vaak alleen Visa kaarten worden geaccepteerd (door geldautomaten of in winkels) die voor de lokale markt zijn bedoeld. Denk je een goede creditcard te hebben, blijk je er helemaal niets aan te hebben en sta je ergens blut te zijn. Dergelijke problemen zijn er niet met Mastercard. American Express is goed, maar wordt lang niet overal geaccepteerd. Denk dat Mastercard een goed alternatief is en bijna net zo geaccepteerd als Visa.
mr T heeft gelijk. Kijk eerst wat je ermee wil doen.
Ga dan binnen je eisen op zoek naar de mogelijkheden.
Ga dan binnen je eisen op zoek naar de mogelijkheden.
Bijcard (=Mastercard) kost € 12,50 per jaar.
Vaak kun je bijvoorbeeld via de verzekeringsmaatschappij waar je verzekerd bent tegen redelijke tarieven een credit-card krijgen.
Ik heb via de OHRA de Visa-card en ben daar tevreden over.
Ik heb via de OHRA de Visa-card en ben daar tevreden over.
mastercard is aan te bevelen, ik zelf heb de goldcard ervan, kost 54 euro per jaar, daar zit bij inbegrepen, gratis kaart voor partner, gratis gebruik van girotel, en ik hoef geen bijdrage te betalen voor mijn gewone pinpassen, o ja voor diegene die weer wijs uit de hoek willen komen, het is van de postbank
m vr gr dv
m vr gr dv
Weet je wel heel zeker, dat je geen bijdrage voor passenala
Gast
Geplaatst op 30 Mrt 2005 18:58 door lala
en ik hoef geen bijdrage te betalen voor mijn gewone pinpassen,
moet betalen, ik dacht dat dit slechts voor 1 giropas geldt. Mogelijk bedoel je met de tweede pas een basispas, die in alle gevallen gratis is.
gast, nee ik bedoel er niet mee de girobasispas, maar de giropas waar ik ook in het buitenland kan pinnen, die bijdrage zit in die 54 euro inbegrepen, snappie vous
m vr gr dv
m vr gr dv
ik gebruik de rabocard. De kosten zijn erg laag daar.
Je kan per dag zo'n 400 euro opnemen / betalen. En tot een limiet van 2500 euro per week. Met opnemen betaal je 4,50 per transactie. Maar het betalen overal is gratis. Kortom ik neem er nooit contant geld mee op.
Je kan per dag zo'n 400 euro opnemen / betalen. En tot een limiet van 2500 euro per week. Met opnemen betaal je 4,50 per transactie. Maar het betalen overal is gratis. Kortom ik neem er nooit contant geld mee op.
correctie voor jou gast; bestedingslimiet van EUR 2.500,- is per maand en niet per week.