| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welke wisselkoersen gebruiken de banken en/of Visa
Welke wisselkoersen gebruiken de banken en/of Visa
Binnenkort ga ik naar Engeland en zodoende probeer ik al een week te achterhalen op welke manier ik straks het voordeligst geld kan pinnen en/of op welke manier ik het voordeligste kan betalen.
Bij Visa en div. banken geprobeerd te achterhalen welke site ik kan raadplegen zodat ik kan kijken welke koers ze die dag hanteren. Maar duidelijk antwoord heb ik niet gekregen.
Inmiddels wel op de hoogte wat de verschillende instanties voor pinkosten berekenen, welke pas je het beste kunt gebruiken en welke pas het voordeligste is. Ook hoeveel koersopslag ze berekenen. Volgens mij is de Postbank het voordeligste met 0,8%, tenminste als ze ook een voordelige(r) wisselkoers aanhouden.
Is er iemand die mij de juiste informatie kan geven?
Bij Visa en div. banken geprobeerd te achterhalen welke site ik kan raadplegen zodat ik kan kijken welke koers ze die dag hanteren. Maar duidelijk antwoord heb ik niet gekregen.
Inmiddels wel op de hoogte wat de verschillende instanties voor pinkosten berekenen, welke pas je het beste kunt gebruiken en welke pas het voordeligste is. Ook hoeveel koersopslag ze berekenen. Volgens mij is de Postbank het voordeligste met 0,8%, tenminste als ze ook een voordelige(r) wisselkoers aanhouden.
Is er iemand die mij de juiste informatie kan geven?
-
VENCO dropje
Re: Welke wisselkoersen gebruiken de banken en/of Visa
Welke valutakoers wordt gebruikt is zeer moeilijk te achterhalen. Er zijn banken die de omwisseling zelf uitvoeren, er zijn ook banken die de omwisseling laten uitvoeren door Visa of MasterCard. In beide gevallen is de koersinformatie zeer lastig te achterhalen. Ben al tijden om zoek naar deze informatie (websites op banken of bij Visa/MC?) maar ik kan het niet vinden.
Ik heb in het verleden het bij CreditCards wel eens op een rijtje gezet: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=15
Graag verneem ik ook van iemand die het weet te achterhalen.
Ik heb in het verleden het bij CreditCards wel eens op een rijtje gezet: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=15
Graag verneem ik ook van iemand die het weet te achterhalen.
postbank gebruikt de mastercard wisselkoers, die is redelijk goed
-
VENCO dropje
Dat is nu het probleem, waar ik ik die koersen van MasterCard of VISA raadplegen. Zeer ondoorzichtig, wie zegt dat MasterCard of VISA niet nog wat extra's (opslag) er bovenop doen.
Het zijn monopolisten en ik sta er niet van te kijken dat ze een flinke opslag erbij doen.
Het zijn monopolisten en ik sta er niet van te kijken dat ze een flinke opslag erbij doen.
harde cijfers kan ik je niet geven, postbank/mastercard heeft een redelijk gunstige koers, zeker tov visa (ik heb beide kaarten). Je kan dit het beste 'toetsen' door de betaalde koers te vergelijken met de wisselkoers op die dag.
Voor zover het kan gebruik ik postbank/mastercard, alleen als het niet anders kan mn visa, maar harde cijfers kan ik je niet geven.
Voor zover het kan gebruik ik postbank/mastercard, alleen als het niet anders kan mn visa, maar harde cijfers kan ik je niet geven.