L.S.,
De WOZ verhoging is momenteel hot-news.
Was de taxatie in 1999 al veel te hoog, nl. 134318 € en deze liep door tot 2003.
Op 1 januari 2003 werden we opnieuw getaxeerd en dit werd nu in 2005 bekend gemaakt.
De taxatie waarde is nu vastgesteld op 242607 €. Een verhoging van ruim 80 % !!
Dit Hot onderwerp lijkt mij uitermate geschikt voor een uitgebreid snuffelen door Tros Radar. Een van de vragen die bij mij blijft hangen is : " hoever mag de WOZ eigenlijk verhoogd worden ? " En wat kan Jan met de Pet hier nu tegen doen ? En is er geen maximum procentuele verhoging hieraan verbonden ?
Dan nog de volgende listigheid : " De taxatietermijn wordt in fases ingekort van vier jaar naar twee jaar en daarna worden we jaarlijks verrast met een nieuwe en natuurlijk verhoogde aanslag !
Het gevolg van dit alles vinden we vanaf volgend jaar weer terug bij de inkomsten belasting ( bij een eigen woning.)
In de hoop dat Tros Radar ons, de mensen van Nederland, kan helpen door het in ieder geval voor de buis aan te kaarten, verblijf ik met de meeste hoogachting en met vriendelijke groeten, J.A.Jacobs[/u]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WOZ verhoging
Re: WOZ verhoging
hebbe ge dit op de puter uitgerekend?????
en kwam er een fout antwoord uit????????
of is lezen gewoon moeilijk????
en kwam er een fout antwoord uit????????
of is lezen gewoon moeilijk????
Ten eerste: er is geen maximumverhoging voor de WOZ. Als jij een huis had dat in 1999 bijna in elkaar stortte van ellende, en in 2002 heb je er voor een paar honderdduizend euro aan vertimmerd, dan zal de WOZ-waarde helemaal exploderen.
Ook zijn er straten waar de huizenprijzen in vier jaa tijd gigantisch gestegen zijn. Vooral in de randstad komen zulke straten voor: die worden ineens enorm populair, en stijgen dan flink in waarde. Niet de gemeente bepaalt de waarde, maar de huizenkopers.
Ik ga er zelf op vooruit (woz waarde is 41% hoger dan vier jaar geleden)
Ook zijn er straten waar de huizenprijzen in vier jaa tijd gigantisch gestegen zijn. Vooral in de randstad komen zulke straten voor: die worden ineens enorm populair, en stijgen dan flink in waarde. Niet de gemeente bepaalt de waarde, maar de huizenkopers.
Nee, ook dat is fout gedacht. Want je hebt nu wel een HOGERE woz-waarde, maar een LAGER percentage (was 0,85%, gaat naar 0,6%).Het gevolg van dit alles vinden we vanaf volgend jaar weer terug bij de inkomsten belasting ( bij een eigen woning.)
Ik ga er zelf op vooruit (woz waarde is 41% hoger dan vier jaar geleden)
Ik ken ook een drastische verlagen was mijn oude huis eerst getaxeerd op 99.000 duizend euro nu op 61.000 duizend euro. Per abuis hebben ze deze aanslag naar mij de oude bewoner gestuurd, ik was per 01-01-2005 geen eigenaar meer van het pand.
Tot mijn verbazing stond de verkoopprijs er ook nog bij die is ruim 3 maar zo hoog als nu de WOZ waarde.
Gemeente Rotterdam kan er wat van !!!!!
Tot mijn verbazing stond de verkoopprijs er ook nog bij die is ruim 3 maar zo hoog als nu de WOZ waarde.
Gemeente Rotterdam kan er wat van !!!!!
Als de waarde te hoog is vastgesteld moet je bezwaar maken.Was de taxatie in 1999 al veel te hoog, nl. 134318 €