LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgplicht bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
inform

zorgplicht bank

Ongelezen bericht door inform »

Wie kan mij informeren,
Bij het oversluiten van onze Hypotheek is ons geen verzekering op de hypotheek geadviseerd mocht de partner overleiden. zodat de hypotheek dan verzekerd is voor nabestaande. Weet iemand of de (adviseur van)/ of de bank aansprakelijk gehouden kan worden voor nalatigheid in de zorgplicht. Mijn man is overleden en ik kan de hypotheek en afbouw van ons huis niet meer betalen. Hierdoor lijdt ik nu extra Emotionele maar ook zeker grote financieele schade. Wie kan mij hierover iets vertellen of heeft zoiets bij de hand gehad. alvast bedankt

berndv

Re: zorgplicht bank

Ongelezen bericht door berndv »

Allereerst gecondoleerd.

Gelukkig heb ik dit zelf niet mee hoeven maken. Of dit onder de zorgplicht valt bij hypotheken van nu is geloof ik wel aan de orde, wanneer is uw hypotheek afgesloten? Heb zelf een spaarhypotheek, waarbij een dergelijke dekking verplicht is. Het is afhankelijk van het type hypotheek, wanneer die is afgesloten en op welk inkomen deze gebaseerd is. De zorgplicht is door de jaren heen behoorlijk veranderd.

Ik denk dat u deze vragen het beste aan een jurist kunt voorleggen, bijvoorbeeld via het juridisch loket, waar een eerste consult gratis is. Hoe vervelend het ook is, mocht de bank de zorgplicht verzaakt hebben zal dit waarschijnlijk alleen via een rechtzaak opgelost kunnen worden.

inform

Re: zorgplicht bank

Ongelezen bericht door inform »

De Hypotheek is in 2009 overgesloten. Door verkoop eigen woning en de crisis die zich plotseling voordeed, heeft het langer geduurt voor we konden gaan bouwen.Toen het huis casco af was, overleed mijn man. en was het bouwdepot inmiddels opgeggaan aan lopende rente! Een ingewikkelde zaak. maar Ik zal hier naar informeren bij juridisch loket.Bedankt voor je reactie

Gesloten