LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
henkru
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 dec 2005 20:02

Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door henkru »

25 mei 2009

Aan de met ons samenwerkende tussenpersonen

Betreft: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas

Geachte relatie,
Argenta Spaarbank NV positioneert zich al meer dan 50 jaar als een solide bankverzekeraar. Samen met uw inspanningen heeft Argenta ook in de Nederlandse markt een sterke groei bewerkstelligd.
Het internetbankieren is daarbij een belangrijke pijler. Argenta biedt via dit concept direct opvraagbare spaarrekeningen en betaalrekeningen met een gratis bankpas aan.
In de afgelopen periode heeft Argenta in Nederland voor wat betreft het assortiment bancaire producten een strategische heroverweging gemaakt.
Argenta zal zich met het internetbankieren verder toeleggen op het aanbieden van
(nieuwe) producten met vermogensopbouw, zoals spaar- en termijndepositorekeningen.
Hierdoor is besloten om in Nederland vanaf maandag 8 juni a.s. geen nieuwe betaalrekeningen met bankpas meer aan te bieden.
Naast de strategische keuze constateren wij dat het blijven aanbieden van een (gratis) betaalrekening met bankpas dermate grote investeringen met zich meebrengen, die niet
meer in verhouding staan tot de opgebouwde portefeuille.
Wij beseffen dat deze beslissing een impact heeft op uw organisatie en uw cliënten.
Vanaf bovengenoemde datum kunt u via het internetbankieren van Argenta geen nieuwe betaalrekeningen meer openen voor cliënten. Ook kunnen cliënten die al een een spaar-
of betaalrekening hebben, zelf geen nieuwe betaalrekening meer openen.
Cliënten die reeds gebruik maken van een betaalrekening met bankpas worden door ons
nader geïnformeerd. Hierbij zullen wij hen verzoeken om hun activiteiten met de Argenta Betaalrekening en bankpas voor 15 september 2009 te beëindigen. In bijlage treft u het bericht aan dat wij komende week aan de betreffende cliënten zullen versturen.
<<brief aan cliënten inzake betaalrekening.pdf>>
Indien u nog vragen hebt, dan kunt u altijd contact opnemen met de medewerkers van de afdeling Distributie. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 076 – 520 53 73 of via de e-mail: [email protected]
Binnenkort ontvangt u nader bericht over de introductie van termijndepositorekeningen bij Argenta. Voorts wordt u nader geïnformeerd over de invoering en het gemak van de digipass, die de TAN-lijsten gaat vervangen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Directie Argenta Spaarbank NV, Bijkantoor Nederland

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Goh. Voor welke bank moeten Noble en D!RK nou reclame gaan maken?? Kopelijk niet voor DSB :|

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door Noble »

bloody HELL.... :evil:

nóg een zwarte dag voor de inwoners van nederland...

dit betekend dat: GROOTbanken het nóg makkelijker gaan krijgen om tarief verhogingen dóór te voeren.

Nu gaat DSB ál mijn transacties krijgen.. en daar zullen veel lezers hier NIET blij mee zijn...

wat mij niét duidelijk is... blijft het in belgië wel???? :?:

Ook zal ik nu aan ándere 2e bank moeten gaan selecteren....
ik denk dat ik maar eens mijn :idea: in Duitsland moet gaan opsteken...



*edit 18:02

Ben net op Argenta's website geweest en kan nog gewoon een aktie opstarten voor een rekening te openen... hééél raar... :x

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door Peter-O »

als alle ARGENTA klanten naar de ándere gratis bank DSB overstappen, heeft Dirkie een mazzeltje...

stofzuigertje

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

15 September?

Ik heb nu al jarenlang langzaam alles van ooit gratis blauwe leeuw overgezet naar Argenta en de de vakantie zit er ook nog tussen.

Ik vind het stoppen pasje kan nog maar de rekening moet minimaal nog een jaar doorlopen voor lopende betalingen want niet elke organisatie betaald regelmatig en ik krijg via Argenta wel geld binnen.

Of ik de DSB neem betwijfel ik, voorwaarden lijken leuk maar gezien de Radar uitzending van afgelopen maandag twijfel ik.

Pas als ik een mail van Argenta krijg want ik weet officieel nog niets.
Het niet meer kunnen afsluiten vind ik geen probleem, maar zo snel stoppen is niet redelijk.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 26 Mei 2009 17:36 door Noble


--------------------------------------------------------------------------------
*edit 18:02

Ben net op Argenta's website geweest en kan nog gewoon een aktie opstarten voor een rekening te openen... hééél raar...
Misschien vanwege onderstaande:

Geplaatst op: 26 Mei 2009 17:00 Onderwerp: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Hierdoor is besloten om in Nederland vanaf maandag 8 juni a.s. geen nieuwe betaalrekeningen met bankpas meer aan te bieden.
Probeer het na 8 juni nog eens. Toch hebben ze het eigenlijk best wel lang volgehouden een gratis betaalrekening. Alhoewel volgens mij heeft de Postbank het langer volgehouden.

Succes bij de DSB en in Duitsland. :wink:

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Een gratis BETAAL bank / inffrastructuur opzetten en onderhouden vergt nogal wat investeringen, zeker als je aanvullende betaaldiensten wil opzetten als buitenlands betalingsverkeer en iDEAL.
De eerste en laatste buitenlandse bank die wil investeren in het opzetten van een BETAAL bank in Nederland.

Toch jammer voor DSB...nu moet Dirk het alleen opknappen. Hij had samen met Argenta bijv. de iDEAL software kunnen laten ontwikkelen ..immers Argenta en DSB maken gebruik van dezelfde software leverancier...AllShare.
Misschien een nieuw leen productje bedenken of één van z'n speelgoedjes (bij. een AZ speler) verkopen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door Noble »

wel, ik zie de volgende bui aankomen....

DSB "moest" meegaan in de tariefstellingen van Argenta om de gunst van de GROOTbank verlaters te winnen.

Zo moest Argenta scherp blijven vanwege het feit dat er ook een GRATIS bank DSB is....

maar straks..... is DSB dus zijn rivaal Argenta kwijt, en kunnen zij hun tarieven wat oprekken....

dí t heeft dan weer als gevolg, dat het gat met de GROOTbanken kleiner zal (kan??) worden.

En wie stappen er dan nog over?? juist .. alleen de principiële mensen.

Nu dus maar duimen dat DSB zóveel klanten van Argenta gaat overnemen
dat de grens van wel/niet genoeg klanten voor GRATIS internetbankieren reeds gepasseerd is door de DSB.

Aan de DSB GRATIS internetservice ligt het wat míj betreft niet.
Ik zit nu een langere tijd bij DSB en heb totaal géén klachten...
( LET WEL IK DOE ALLEEN GRATIS INTERNETBANKIEREN BIJ ZE!!)

Ook toen ik een "aparte" buitenlandse betaling moest uitvoeren, hielpen ze mij op het hoofkantoor zonder morren of extra kosten.
Dat was dus óók een prima ervaring (en service want ze hoefden in principe NIETS te doen, of mochten zelfs geld rekenen wat ze NIET deden.)

Is er nog hoop voor de Nederlanders dat wij van de hegemonie van de GROOTbanken afkomen??

Wel, de kans is in ieder geval kleiner straks.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door svdmeer »

Nu ik dus in september de betaalrekening elders moet hebben geplaatst, zal ik ook met mijn spaarrekeningen geheel naar Moneyou over gaan. Lijkt me niet meer dan logisch, gezien deze uitermate klantonvriendelijke actie.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door Noble »

Ben het geheel met je eens...

Argenta gaat zich dus toeleggen op produkten met een hogere winstmarge.
Ze vergeten echter dat als je géén rekening bij ze hebt,
je nét zogoed kan gaan shoppen bij ándere aanbieders,
daar het verschil in makkelijke overboekingen dan tóch komt te vervallen.

Ik ben ook benieuwd wat ze met de Belgische rekeninghouders gaan doen..
óók de laan uit sturen?? of later??

Ikzelf ben begonnen mijn Argenta verkeer, nú al naar DSB om te zetten.

stofzuigertje

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb op de E mail nog steeds geen antwoord.

Wanneer ze stoppen is dus niet bekend, alleen voorlopig geen nieuwe klanten.

Alleen slordig dat ze het zo laten lekken zonder hun eigen klanten in te lichten.
Ik heb de DSB aangevraagd maar met tegenzin.

Verder heeft de Russische Alfa bank, hier bekend als
Amsterdam Trade Bank nu ook plannen als zij stoppen dus .....
Of DSB de enige word is nog maar afwachten.
ATB heeft nu wel flink hogere rente dan Argenta, maar zolang ze mijn vraag niet beantwoorden is het nog onduidelijk of dit plannen zijn of werkelijkheid.

student538

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door student538 »

Volgens mij maakt de Friesland bank ook gebruik van AllShare? Zij hebben dezelfde lezer waarmee je de pinpas in doet voor het telebankieren.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door gtp »

Wat een gezeur over kosten,alle banken zijn met gratis diensten begonnen toen ze eenmaal de macht hadden gingen zij kosten in rekening brengen (behalve postbank)De Schurken Bank is voor mij geen bank maar een oplichtersvereniging en NOBLE kan je niet beter verhuizen naar belgie? Groetjes en alvast een goede reis gewenst GTP

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door Jan1 »

Je moet Noble niet aanvallen, hij heeft principes, tenminste dat zegt hij.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door Noble »

@ gtp
NOBLE kan je niet beter verhuizen naar belgie? Groetjes en alvast een goede reis gewenst GTP
veel intelligentere uitspraken dan deze heb ik nog niet van je gezien joh...
gaat goed zo.....
nu proberen vast te houden...

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door mattie »

Is er nog hoop voor de Nederlanders..En moet die hoop dan DSB zijn??
Vraag me af wie daar nog op vertrouwt?... Noble!
Groeten Mattie

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door SJZ »

En moet die hoop dan DSB zijn??
Vraag me af wie daar nog op vertrouwt?
Sja, straks IS dsb waarschijnlijk de enige bank met gratis betaalrekening. Weet jij een andere bank die dat gratis aanbiedt?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door mattie »

SJZ..
Kan zijn!
Maar dat is mijn punt niet.
Ik vraag me af wie nog in deze bank vertrouwen heeft.
Tricky DSB kennende..is dat vast niet lang gratis..zo gauw de meute binnen is....
Maar ja..iedereen is vrij natuurlijk!
Groeten Mattie

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik vraag me af wie nog in deze bank vertrouwen heeft
Nou, er schijnen (als je dit forum en andere internetfora volgt) toch best veel mensen te zijn over hun DSB-betaalrekening (ik niet, ik heb geen dsb-betaalrekening).

Maar heb je concrete aanwijzingen dat dsb ook geld gaat vragen voor hun betaalrekening? ik denk het niet.

Je kunt natuurlijk altijd klant worden en blijven totdat het niet meer gratis is.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door dhc »

@gravedigger:
Goh. Voor welke bank moeten Noble en D!RK nou reclame gaan maken?? Kopelijk niet voor DSB
Je weet toch wel dat onze Rus zich onder een andere naam heeft geregistreerd:
Stofzuigertje is zijn nieuwe alias, je bent dus gewaarschuwd.....

Gesloten