LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht tegen Spaar Select

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
PAYBACK

Klacht tegen Spaar Select

Ongelezen bericht door PAYBACK »

Hier is een kort stuk uit een klachtenbrief richting Spaar Select.

Voel je je ook door Spaar Select benadeelt dan neem a.u.b. contact met ons op!!!!!!!!!!!!!!!!

Met vriendelijke groeten

Vereniging PAYBACK

Hier dan een stuk uit de brief naar Spaar Select toe:

Wat de voorlichting betreft stel ik vast dat u in uw brief impliciet erkent dat essentiele risico’s niet aan de orde worden gesteld. U stelt in uw brief dat het vanzelfsprekend is dat tegenvallende rendementen ertoe kunnen leiden dat de hoofdsom niet kan worden afgelost en dat er een restschuld blijft. U vergeet en passant even dat er dan ook nog een niet afgeloste hypotheekschuld overblijft. Bovendien stelt u dat het voor zich spreekt dat maandelijkse lasten gaan stijgen als de randvoorwaarden niet meer opgaan. Dat spreekt voor een leek helemaal niet voor zich en ook niet vanzelf. Met name het eerste is bovendien een enorm risico voor de klant en u geeft nu impliciet toe dat u er niet op heeft gewezen, want dat alles spreekt immers vanzelf. Ik heb bovendien in mijn klachtbrief uitdrukkelijk gesteld dat wij daar de heer XXX expliciet naar hebben gevraagd en dat deze risico’s door hem zijn afgedaan als onvoorstelbaar. Het versneld leeglopen van het depot bij tegenvallende rendementen is nog zo’n risico waar niet over gesproken is.

En nog een stuk:

Ten eerste wordt er een enorme druk gelegd op relatief onervaren AM-ers om zoveel mogelijk te verkopen. U kiest zelfs de harde insteek, dat het realiseren van een bepaalde omzet het enige criterium is om een contractverlenging te kunnen krijgen. (NF 12-03-2001) Ook de heer XXX was kort bij u in dienst en om zijn baan te houden moest hij dus veel verkopen. Zo hoog mogelijke verkoopcijfers halen was sowieso het enige dat telde bij Spaarselect. Ik heb daar legio voorbeelden van. Ik stelde al eerder dat u daarmee bewust het risico neemt, dat ook voor de AM-ers het verkopen het belangrijkste wordt, ten kosten van de zorgplicht naar de klanten. Daar bent u verantwoordelijk voor.

Als je de hele brief wilt lezen, laat ons dat weten.

gr. PAYBACK

A.Uitvlugt

Re: Klacht tegen Spaar Select

Ongelezen bericht door A.Uitvlugt »

Hallo,

Ook ik wil me graag bij jullie aanmelden
A.Uitvlugt
Zuiderkeerkring 143
2408jx Alphen a/d rijn
0172 426254
[email protected]

ps veel succes met jullie aanpak !!!!!!!

Gesloten