LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank retourneert internationale betaling

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rinus

Postbank retourneert internationale betaling

Ongelezen bericht door Rinus »

Een betaling naar Thailand wordt geretourneerd: verlies EUR.34,50

Ik heb Postbank uitgelegd dat Thaise woorden(namen) in ons alfabet(abc) fonetisch worden weergegeven waardoor KLAWARANGKOON ook geschreven kan worden als KLAWARANGKUN.
Door een interpretatie fout van een Thaise bank (rekening nummer was correct! wordt de betaling op mijn rekening teruggestort onder aftrek van kosten. Op deze mislukte transactie verlies ik EUR 34,50.
Vanwege de zeer klantonvriendelijke houding van de Postbank heb ik begin juli weer EUR.1024 overgemaakt.
Mijn totale kosten zijn nu 34,50+9,50 = EUR.44. en dat alleen vanwege de Postbank die totaal GEEN service verleent!

Zie onderstaande correspondentie

---------------------------aan Postbank 1 juli 2003---------------------
Postbank,
t.a.v. , afdeling Buitenlandse Betalingen Mevrouw Alma,
Amsterdam,
verzonden per post en email op 1 juli 2003


Betreft: Terug geboekte buitenlandse betaling, Ik verlies € 34,50
Postbank rekening 4960590
Naar aanleiding van een telefoongesprek met Mevrouw Alma hedenmorgen hierna een opsomming van de feiten:
1.-Iedere drie maanden maak ik een bedrag aan kinderbijslag over op rekening van Thai Farmers Bank 195-2-38337-6 t.n.v. Singha Klawarangkoon.
2.-Op 12 maart 2003 werd een bedrag van €1024,= van mijn rekening 4960590 plus € 9,50 kosten afgeboekt met transactienummer WP3066098117201. Als begunstige heb ik ingevuld KLAWARANGKUN
(dus alleen de achternaam). Geen probleem met deze betaling!
3.-Op 16 juni 2003 maak ik weer €1024,= over naar dezelfde rekeningnr en naam, zoals hierboven vermeld (2.-) met transactienr WP3163067317201. Tot mijn grote verbazing krijg ik n.a.v. deze transactie 30 juni 2003 €999,= op mijn rekening teruggestort. (een vertraging van ruim 14 dagen)

Tot zover de feiten. Afgezien van verloren tijd en moeite, verlies ik (1024+9,50)-999 is € 34,50 aan deze mislukte transactie.

Mijn stelling: Als opdrachtgever laat ik Postbank een dienst uitvoeren. Deze dienst wordt niet correct uitgevoerd, door een foutieve interpretatie van een Thaise bank. Ik vind dat Postbank mij niet moet ‘opzadelen’ met de geleden schade door mij simpelweg €999,= terug te boeken.
Als goed ‘service-verlenend-bedrijf’ verwacht ik dat Postbank de gemaakte fout (door Thaise bank) herstelt en alsnog zorgt dat deze dienst per omgaande opnieuw wordt uitgevoerd.
(De teruggestorte € 999,= weer van mijn rekening afboeken)

Hoogachtend,



M.C.Smit
1067 ER Amsterdam

----------------Antwoord van Postbank dd. 21 juli 2003------------------
"Geachte heer Smit,
"Naar aanleiding van uw reclame van 01 juli 2003 inzake de kosten die in rekening gebracht zijn voor uw betalingsopdracht met ref.wp3163067317201 voor een bedrag van EUR 1024 kunnen wij u het volgende meedelen:
Deze betaling is door de buitenlandse bank retour gezonden met als reden naam begustigde niet correct. Voor uw informatie hebben wij een kopie van het bericht van de bank bijgevoegd.
De postbank heeft uw betaling conform uw instructies uitgevoerd en derhalve gaan wij niet over tot het vergoeden van de kosten.
Wij vertrouwen erop u hiermde voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw.E.van Santen
Customer Account Support


Bijlage: Bericht van de Thaise bank (deel):
MESSAGE OUTPUT REF: 06:29-030618-1646707633
FUNDS WAS RETURNED FROM THAI FARMERS BANK PLC. AS BEN'S NAME IS INCORRECT
PLS INVESTIGATE AND FORWARD US BEN'S CORRECT DETAILS VIA MT199
JANTHIMA T.CLIENT SERVICE
GLOBAL PYMT SERVICES DEPT
----------------telefonisch dd.30 juli met Mevr.van Santen-Postbank---
De Bangkok bank vraagt om de juiste naam, Postbank reageert niet en stort uiteindelijk EUR 999,= terug op mijn rekening
Wij kunnen hier niets aan veranderen. Wij voeren een opdracht uit zoals gegeven.
Wij verlenen verder geen enkele service

==================================================

VJC

Re: Postbank retourneert internationale betaling

Ongelezen bericht door VJC »

Mijn vriendin zit bij de Rabobank en ik moet zeggen dat ik de stap ook wil maken, want de postbank is gewoon log en heeft rare regeltjes.

Gast

Re: Postbank retourneert internationale betaling

Ongelezen bericht door Gast »

GA JE NU VAN HAAR AF DAN :lol:

Gesloten