LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
๐๐ช๐ซ ๐ป๐ช๐ซ๐ฏ ๐ฐ๐ฑ ๐ป๐ฐ๐ฆ๐ฌ ๐ฏ๐ข๐ข๐ณ ๐ฃ๐ฆ๐ฅ๐ณ๐ช๐ซ๐ท๐ฆ๐ฏ ๐ฐ๐ง ๐ฑ๐ข๐ณ๐ต๐ช๐ค๐ถ๐ญ๐ช๐ฆ๐ณ๐ฆ๐ฏ ๐ฅ๐ช๐ฆ ๐ช๐ฆ๐ต๐ด ๐ด๐ฐ๐ฐ๐ณ๐ต๐จ๐ฆ๐ญ๐ช๐ซ๐ฌ๐ด ๐ฉ๐ฆ๐ฃ๐ฃ๐ฆ๐ฏ ๐ฎ๐ฆ๐ฆ๐จ๐ฆ๐ฎ๐ข๐ข๐ฌ๐ต.
๐๐๐๐ฅ๐๐ ๐ฆ๐ง๐ข๐ฅ๐ง๐๐ก๐ ๐ข๐ก๐๐จ๐๐ฆ๐ง
Een klant van de Rabobank heeft een bedrag gestort van โฌ10.000, tijdens de storting gaf de automaat aan dat het bedrag โฌ8.400 was. Hierbij krijgt de klant de keuze om dit te accepteren door op "ja" of "nee" te drukken. De klant merkt op dat het bedrag niet klopt en zegt dit tegen een collega welke aan de naastgelegen geldautomaat staat. De collega komt direct, maar het scherm is al verdwenen en de transactie is afgerond zonder goedkeuring. Hierna is de klant direct naar de balie gelopen om het probleem te melden, daar vertelden ze dat het onderzocht zou worden en ze binnen enkele dagen contact opnemen. Na een week heeft de klant zelf contact opgenomen met de Rabobank en zou รฉรฉn dag later teruggebeld worden met de uitslag van het onderzoek, dit duurde helaas 4 werkdagen.
๐ฟ๐ ๐ช๐๐ฉ๐จ๐ก๐๐ ๐ซ๐๐ฃ ๐๐๐ฉ ๐ค๐ฃ๐๐๐ง๐ฏ๐ค๐๐ :
Volgens de automaat en de telling is er โฌ8400 gestort, in het log van de automaat staat dat de klant zelf op de knop accepteren heeft gedrukt. De klant heeft gevraagd of hij de camerabeelden mag komen bekijken om aan te tonen dat het beide niet klopt.
Deze beelden mogen niet bekeken worden met als reden "Ik heb ze zelf bekeken en je ziet er niks op", ook vertelde de medewerker van de Rabobank โComputers maken geen foutenโ en een andere medewerker zegt โOok computers kunnen fouten makenโ.
๐พ๐ค๐ข๐ฅ๐ช๐ฉ๐๐ง๐จ ๐ข๐๐ ๐๐ฃ ๐๐ค๐ช๐ฉ๐๐ฃ
Dit laatste hebben wij getest en wat blijkt, de computer maakt weldegelijk een fout. Wanneer je geld stort en niet binnen 30 seconden het bedrag accepteert of afwijst gaat de automaat verder zonder akkoord van de klant, het log waar de Rabobank hun conclusies uit trekt toont daarbij de volgende regel โKlant gaat akkoord met tellingโ.
๐๐ง๐๐๐ ๐ ๐ค๐ข๐๐ฃ ๐ฌ๐๐ ๐๐ฃ ๐๐ค๐ฃ๐ฉ๐๐๐ฉ ๐ข๐๐ฉ ๐๐๐๐ง๐๐๐ซ๐๐ฃ ๐๐๐ ๐๐๐ฉ๐จ ๐จ๐ค๐ค๐ง๐ฉ๐๐๐ก๐๐๐ ๐จ ๐๐๐๐๐๐ฃ ๐ข๐๐๐๐๐ข๐๐๐ ๐ฉ.
๐๐๐๐ฅ๐๐ ๐ฆ๐ง๐ข๐ฅ๐ง๐๐ก๐ ๐ข๐ก๐๐จ๐๐ฆ๐ง
Een klant van de Rabobank heeft een bedrag gestort van โฌ10.000, tijdens de storting gaf de automaat aan dat het bedrag โฌ8.400 was. Hierbij krijgt de klant de keuze om dit te accepteren door op "ja" of "nee" te drukken. De klant merkt op dat het bedrag niet klopt en zegt dit tegen een collega welke aan de naastgelegen geldautomaat staat. De collega komt direct, maar het scherm is al verdwenen en de transactie is afgerond zonder goedkeuring. Hierna is de klant direct naar de balie gelopen om het probleem te melden, daar vertelden ze dat het onderzocht zou worden en ze binnen enkele dagen contact opnemen. Na een week heeft de klant zelf contact opgenomen met de Rabobank en zou รฉรฉn dag later teruggebeld worden met de uitslag van het onderzoek, dit duurde helaas 4 werkdagen.
๐ฟ๐ ๐ช๐๐ฉ๐จ๐ก๐๐ ๐ซ๐๐ฃ ๐๐๐ฉ ๐ค๐ฃ๐๐๐ง๐ฏ๐ค๐๐ :
Volgens de automaat en de telling is er โฌ8400 gestort, in het log van de automaat staat dat de klant zelf op de knop accepteren heeft gedrukt. De klant heeft gevraagd of hij de camerabeelden mag komen bekijken om aan te tonen dat het beide niet klopt.
Deze beelden mogen niet bekeken worden met als reden "Ik heb ze zelf bekeken en je ziet er niks op", ook vertelde de medewerker van de Rabobank โComputers maken geen foutenโ en een andere medewerker zegt โOok computers kunnen fouten makenโ.
๐พ๐ค๐ข๐ฅ๐ช๐ฉ๐๐ง๐จ ๐ข๐๐ ๐๐ฃ ๐๐ค๐ช๐ฉ๐๐ฃ
Dit laatste hebben wij getest en wat blijkt, de computer maakt weldegelijk een fout. Wanneer je geld stort en niet binnen 30 seconden het bedrag accepteert of afwijst gaat de automaat verder zonder akkoord van de klant, het log waar de Rabobank hun conclusies uit trekt toont daarbij de volgende regel โKlant gaat akkoord met tellingโ.
๐๐ง๐๐๐ ๐ ๐ค๐ข๐๐ฃ ๐ฌ๐๐ ๐๐ฃ ๐๐ค๐ฃ๐ฉ๐๐๐ฉ ๐ข๐๐ฉ ๐๐๐๐ง๐๐๐ซ๐๐ฃ ๐๐๐ ๐๐๐ฉ๐จ ๐จ๐ค๐ค๐ง๐ฉ๐๐๐ก๐๐๐ ๐จ ๐๐๐๐๐๐ฃ ๐ข๐๐๐๐๐ข๐๐๐ ๐ฉ.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2021 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
- Moneyman
- Berichten: 31729
- Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Beste antwoord
Gekozen door v.h.
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Geen keus is geen keus. Zo simpel is het wat mij betreft. Er zijn ook allerlei andere manieren om de aandacht op de openstaande transactie te vestigen (denk alleen maar aan de al vanaf het begin van de pinautomaten bestaande piep bij het niet uitnemen van de pas).sylvesterb schreef: โ22 apr 2021 08:09Snap niet dat mensen het niet logische vinden dat als je geen keuze maakt het apparaat het afhandelt als "Ja" wat TS schrijft dat in de log dan staat dat hun op "Ja" hebben gedrukt geloof ik weinig van.
De scenario "geen keus is nee" kan veel grotere gevolgen hebben, hadden we laatst een topic van iemand die stelde dat het geld door een derden uit het automaat was gehaald omdat er te snel was weggelopen.
Bovendien is het niet maken van een keuze een (zelf veroorzaakt) risico voor de klant. Doordat de bank nu een keuze voor de klant maakt, krijgt de klant daar ineens een ander -en niet zelf gekozen- (bewijs)risico voor in de plaats.
-
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Vervelend als het zo is, ik vraag me alleen af, waarom is er niet gewoon op NEE gedrukt? Die vraag wordt niet voor niets gesteld.
Overigens is dit een consumentenforum. Je gaat hier geen bedrijven vinden.
Overigens is dit een consumentenforum. Je gaat hier geen bedrijven vinden.
-
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Lijkt me toch duidelijk. TS wilde een collega de betreffende melding laten zien, daarom is er niet op de nee knop gedrukt.Methusalah schreef: โ16 apr 2021 16:58Vervelend als het zo is, ik vraag me alleen af, waarom is er niet gewoon op NEE gedrukt? Die vraag wordt niet voor niets gesteld.
Overigens is dit een consumentenforum. Je gaat hier geen bedrijven vinden.
marnix
vindt dit leuk
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
En wie is dan die โwijโ? Elk geval staat op zich. Klacht indienen en dan daarna naar het Kifid.
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Maar is het zo gek dat die automaat na 30 seconden verder gaat? Wat nu als iemand vergeet te drukken en naar huis gaat? Dit is gewoon logisch. Een pinautomaat neemt het geld ook terug als na een bepaalde tijd het geld nog niet uit de lade is gepakt.
bupaul
, D34M0N
en sylvesterb
vinden dit leuk
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Zoals geschreven was er op dat moment een overleg met een collega.
[beledigende opmerking door moderator verwijderd] als ik geconfronteerd word met een machinefout van โฌ1600,- dan zijn deze 30 seconden snel voorbij.
De kans dat iemand vergeet dat hij 30 seconden geleden geld heeft gestort is vele malan kleiner als de kans dat iemand in 30 seconden overleg kan plegen over een verkeerde telling van de machine.
Het was veiliger geweest als de automaat hier meer tijd voor had gegeven en het geld vervolgens uitsluitend door een medewerker terug te vorderen was.
De Rabobank heeft wellicht de zelfde simpele gedachten als u, en daarom hebben ze de automaat niet veilig genoeg gemaakt.
Los daarvan heeft er niemand om uw mening gevraagd en zijn we op zoek naar vergelijkbare incidenten.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2021 14:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: beledigende opmerking door moderator verwijderd
Reden: beledigende opmerking door moderator verwijderd
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Volgens de veiligheidseisen van de Rabobank wordt geacht met twee personen te zijn wanneer je geld stort.Methusalah schreef: โ16 apr 2021 16:58Vervelend als het zo is, ik vraag me alleen af, waarom is er niet gewoon op NEE gedrukt? Die vraag wordt niet voor niets gesteld.
Overigens is dit een consumentenforum. Je gaat hier geen bedrijven vinden.
Dat maakt het logisch dat je je collega erbij roept bij een dergelijke melding.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Bedrijvig bezig. Wilt u misschien nog even de naam van het bedrijf noemen?v.h. schreef: โ17 apr 2021 01:32... collega erbij roept ...Methusalah schreef: โ16 apr 2021 16:58...
Overigens is dit een consumentenforum. Je gaat hier geen bedrijven vinden.
[beledigende opmerking door moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2021 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast: beledigende opmerking door moderator verwijderd en offtopic deel weggehaald
Reden: quote aangepast: beledigende opmerking door moderator verwijderd en offtopic deel weggehaald
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Wat voor overleg ga je dan lopen voeren? In mijn ogen hoeft het niet verder te gaan dan:
'he Henk, was het niet 10.000 euro?'
'jazeker Frederik'
Frederik drukt op niet akkoord.
Wel mooi dat je jezelf meteen aangevallen voelt, terwijl ik alleen zeg dat die 30 seconden er niet voor niks is. Het zal dus vast wel gewoon verkeerd geteld zijn. Of misschien zelfs gewoon verduisterd. Beetje vreemd dat de collega die mee zou moeten kijken schijnbaar niet mee staat te kijken.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2021 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast: beledigende opmerking door moderator verwijderd
Reden: quote aangepast: beledigende opmerking door moderator verwijderd
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
En wat nu als beide personen samen spannen en de Rabobank 1600 euro willen afnemen ? Of zelf gewoon een telfout hebben gemaakt? Natuurlijk uur hypothetisch gedacht.
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Er is ook niet op ja gedrukt. Time-out wordt hier wel erg eenzijdig uitgelegd.Methusalah schreef: โ16 apr 2021 16:58Vervelend als het zo is, ik vraag me alleen af, waarom is er niet gewoon op NEE gedrukt?
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
TS diskwalificeert zich behoorlijk door de manier van reageren. Hier kan wel een slotje op.
sylvesterb
en v.d.Heyden
vinden dit leuk
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Inderdaad TS lijkt wel een troll op deze wijze, met zijn nogal asociale manier van reageren naar o.a. Nijogeth die gewoon een normale reactie neerzet.
Het beste antwoord is ook nogal vreemd gekozen.
Verder vraag ik me af of het zin heeft andere ervaringen te zoeken, dit soort zaken staan juridisch gezien normaal gesproken op zichzelf. Naar mijn mening kan je beter zoeken naar bewijzen die je eigen casus versterken.
Miischien kan TS de logs een posten, dat zou misschien meer verheldering kunnen geven. Daarnaast heeft zo'n automaat normaliter een exacte log van wat er in zou moeten zitten, komt dat overeen met wat er daadwerkelijk in zit dan geef ik TS weinig kans. Zat er een overschot aan biljetten in de automaat dan zal TS een case kunnen hebben.
Het beste antwoord is ook nogal vreemd gekozen.
Maar waarom was je dan niet met zijn 2รฉn. Wanneer je iemand erbij moet roepen komt dat mijn inziens niet overeen met dat je 2 personen zou zijn.
Verder vraag ik me af of het zin heeft andere ervaringen te zoeken, dit soort zaken staan juridisch gezien normaal gesproken op zichzelf. Naar mijn mening kan je beter zoeken naar bewijzen die je eigen casus versterken.
Ik denk dat Nijogeth dat al wel redelijk goed heeft uitgelegd, die aurtomaat zal na een bepaalde timeout ook verder gaan vanwege de beveiliging. Het apparaat had dan misschien beter 'geen keuze' kunnen registreren, in plaats van 'klant akkoord' zoals TS aangeeft.
Miischien kan TS de logs een posten, dat zou misschien meer verheldering kunnen geven. Daarnaast heeft zo'n automaat normaliter een exacte log van wat er in zou moeten zitten, komt dat overeen met wat er daadwerkelijk in zit dan geef ik TS weinig kans. Zat er een overschot aan biljetten in de automaat dan zal TS een case kunnen hebben.
Nijogeth
vindt dit leuk
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Als de logrol gewoon klopt dan maakt TS heel weinig kans! Ook het Kifid gaat niet mee met de bewering dat er onvoldoende is afgerekend. Je kan het uitspraken register van het Kifid hierop nalezen!
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Wat een belachelijke opmerking. U spreekt blijkbaar uit ervaring?
Overigens maken computers geen fouten, wel de personen die er achter zitten.
Heeft u de bankbiljetten (net zoals u met printer- en kopieerpapier moet doen) wel losgemaakt (loswaaieren) voor u ze stortte? Dit om verkleving te voorkomen.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2021 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast: beledigende opmerking door moderator verwijderd
Reden: quote aangepast: beledigende opmerking door moderator verwijderd
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
U trekt daar conclusies uit. Het lijkt me zeer logische en erg onwenselijk dat een automaat onbeperkt blijft wachten op een keus die gemaakt is. Los daarvan heeft de Rabobank een telling gedaan na uw melding en blijft het bedrag โฌ 8600.v.h. schreef: โ16 apr 2021 15:31Dit laatste hebben wij getest en wat blijkt, de computer maakt weldegelijk een fout. Wanneer je geld stort en niet binnen 30 seconden het bedrag accepteert of afwijst gaat de automaat verder zonder akkoord van de klant, het log waar de Rabobank hun conclusies uit trekt toont daarbij de volgende regel โKlant gaat akkoord met tellingโ.
Geen idee wat u nu wilt met mede lotgenoten u kunt terecht bij het KiFid of een juridische procedure starten, echter is het dan aan u om te bewijzen dat de Rabobank uw โฌ 1600 heeft afgenomen.
Dat er bij andere soort gelijke situaties zijn geweest doet niet ter zake en helpt u zaak ook niet. Heb uw persoonlijke aanval eerder ook maar gerapporteerd, dit helpt in uw situatie waarbij u hulp wilt van een forum niet echt.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Ik kan niet alle reacties lezen. Indien je geld stort en het bedrag niet correct is geteld en je toch op ja drukt is dat geen afstand van je rechten per definitie. Het betekent niet dat je akkoord gaat met het verlies van een dergelijk bedrag, het apparaat telt immers voor je. Mijns inziens is de ja knop wel zeker bedoeld of het een en ander correct is in jouw visie en je wilt afsluiten. Je kan het mijns inziens wel betwisten. Het is wel lastig maar aan het einde van de dag zou er een kasverschil moeten zijn.
Ja hier goed opletten is wel een aanrader want je bevestigt wel iets en gaat akkoord met de telling. Er kan echter toch een fout optreden want de bank geeft je alleen de mogelijkheid om te storten via de automaat. Wie is hier degene die het risico draagt indien het misgaat? Daar valt over te twisten enerzijds heb je de bank die alle opties en mogelijkheden heeft en je laat betalen voor je account bij hen en je louter naar de automaat stuurt en je kan niet kiezen voor handmatige storting. Anderzijds ben je zelf verantwoordelijk om in ieder geval het bedrag te tellen en te checken of de automaat het juist heeft.
Maar ja niet iedereen is zo snel en fouten kunnen er door een consument gemaakt worden. De consument betaalt de bank voor de diensten. Je mag wel iets verwachten dat ze in ieder geval de automaat checken en kijken of er een kasverschil is dat jij hebt opgegeven lijktme.Er zou direct een kasverschil van 1600 euro moeten zijn en kunnen worden gezien.
Je hoeft niet zomaar doei te zeggen omdat je op ja klikt
Ja hier goed opletten is wel een aanrader want je bevestigt wel iets en gaat akkoord met de telling. Er kan echter toch een fout optreden want de bank geeft je alleen de mogelijkheid om te storten via de automaat. Wie is hier degene die het risico draagt indien het misgaat? Daar valt over te twisten enerzijds heb je de bank die alle opties en mogelijkheden heeft en je laat betalen voor je account bij hen en je louter naar de automaat stuurt en je kan niet kiezen voor handmatige storting. Anderzijds ben je zelf verantwoordelijk om in ieder geval het bedrag te tellen en te checken of de automaat het juist heeft.
Maar ja niet iedereen is zo snel en fouten kunnen er door een consument gemaakt worden. De consument betaalt de bank voor de diensten. Je mag wel iets verwachten dat ze in ieder geval de automaat checken en kijken of er een kasverschil is dat jij hebt opgegeven lijktme.Er zou direct een kasverschil van 1600 euro moeten zijn en kunnen worden gezien.
Je hoeft niet zomaar doei te zeggen omdat je op ja klikt
Laatst gewijzigd door ElleFlowers op 19 apr 2021 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rabobank: stortingsbedrag onjuist, ervaringen gezocht
Maar er was dus geen kasverschil. En als je akkoord gaat met de telling, kan je die dus niet betwisten.
kuklos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21