Krediet ingetrokken ABNAMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
grobbekuiken-59
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2023 15:49

Krediet ingetrokken ABNAMRO

Ongelezen bericht door grobbekuiken-59 »

Ik maak al 15 jaar gebruik van de diensten van de ABNAMRO bank en ben altijd een voorbeeldige en tevreden klant geweest. Op of omstreeks 5/6 januari jl. is het aan mijn rekening courant gekoppelde krediet ingetrokken. Zo bleek na informatie van een medewerker van de bank, die ik vandaag belde om te informeren naar de status van mijn rekening omdat het mij opviel dat, op bijschrijvingen na, deze bevroren leek te zijn !
Genoemde medewerkers heeft samen met een aantal collega's alles op alles gezet om uit te vinden waarom of door wie de intrekking heeft plaatsgevonden maar kon niks vinden. Het feit dat deze intrekking op geen enkele wijze is voorbesproken of aangekondigd werd door mij, maar ook door de ABNAMRO medewerker in kwestie als uiterst merkwaardig ervaren. Volgens hem moet er sprake zijn van een omissie of een systeemfout, maar de oorzaak konden zij niet achterhalen.Nog vreemder is dat het een rekening-courant krediet betreft dat al sinds jaar en dag als onderpand is gekoppeld aan een beleggingsverzekering, waarvan de opbrengst op de einddatum aan de ABNAMRO is verpand. De premie van deze verzekering wordt al meer dan 10 jaar keurig op tijd betaald en hetzelfde geldt ook voor de rentebetalingen die op het krediet van toepassing zijn.
Genoemde medewerker gaf vervolgens aan dat hij in binnen zijn functie geen mogelijkheden meer had om de verantwoordelijken voor deze actie binnen ABNAMRO te localiseren. Zijn advies was een klacht in te dienen bij de bank. Deze klacht heb ik, bij gebrek aan een alternatief vandaag ingediend. De automatische reply van het klachtensysteem van ABNAMRO liet mij vervolgens weten dat de klacht is ontvangen en dat een reactie 5 werkdagen in beslag gaat nemen. Let wel, een reactie. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat daarmee de situatie is opgelost. Het gevolg hier van is dat alle automatische incasso's zijn geblokkeerd en dat er geen pinbetalingen meer mogelijk zijn vanaf genoemde rekening. Fijne actie van deze bank !
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jan 2023 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De kop is aangepast naar een nettere vorm.

BL2
Berichten: 4851
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Krediet ingetrokken ABNAMRO

Ongelezen bericht door BL2 »

Klinkt bijzonder, eerst maar eens afwachten waar de bank mee komt. Vaak is er bij dit soort topics wat meer aan de hand.....
Hoop het niet voor je.

NeoDutchio
Berichten: 12338
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Krediet ingetrokken ABNAMRO

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Even naast de kans dat het een fout betreft, wat is uw leeftijd? Kan het zijn dat op basis van leeftijd er een blokkade is op het opnemen van geld en dat de schuld ingelost moet zijn op een bepaalde datum?
Dat medewerkers geen reden kunnen zien is te verklaren, ook zij hebben niet zomaar overal inzicht in.

NeoDutchio
Berichten: 12338
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Krediet ingetrokken ABNAMRO

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Morganlefay schreef:
16 jan 2023 18:13
NeoDutchio schreef:
16 jan 2023 18:02
Even naast de kans dat het een fout betreft, wat is uw leeftijd? Kan het zijn dat op basis van leeftijd er een blokkade is op het opnemen van geld en dat de schuld ingelost moet zijn op een bepaalde datum?
Dat medewerkers geen reden kunnen zien is te verklaren, ook zij hebben niet zomaar overal inzicht in.
Leeftijd kan ook een dingetje zijn, maar wordt dat niet wat duidelijker gecommuniceerd richting de klant of wordt het dan een gevalletje verwijzen naar de voorwaarden.
Er word meer gecommuniceerd dan er gelezen word. Prijsverhogingen, aanpassingen, enz wat via mail in de spambox komt of in een persoonlijke omgeving die nooit gelezen word.
Een medewerker van de bank, in dit geval, zal geen inzicht hebben in een reden. Simpelweg vanwege de privacy.

Plaats reactie