LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bkr Notering A2 Veranderen in Herstel Code

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Melviinbl

Bkr Notering A2 Veranderen in Herstel Code

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Goedemiddag allen,

Het onderwerp zegt al veel. Zal een kleine toevoeging geven.
Bij de Rabobank heb ik in 2006 een rekening geopend.
Op een gegeven moment een doorlopend krediet op gekregen van €1000,-.
Eind 2009 financieel in de problemen geraakt. En jong en onbezonnen gedacht komt wel goed.
Uiteindelijk is het bedrag in zijn geheel opeisbaar geworden ( A2 Notering ).
Dit heb ik via een incasso bureau alsnog netjes afbetaald.
De werkelijke einddatum van het krediet is 08-11-2011.
Ik weet dat elk krediet vijf jaar blijft staan NA afbetaling.
Deze notering belemmerd mij natuurlijk in het krijgen van een hypotheek.
Ergens ook wel begrijpelijk.
Op dit moment ben in financieel "gezond" en heb een vaste baan.
Ik heb contact opgenomen met de Rabobank.
Met de vraag of ze bij hoge uitzondering nogmaals naar de codering willen kijken.
Verteld hoe de situatie toen zat. En ook de reden waarom ik niet had betaald.
En zeker ook de situatie van vandaag de dag verteld.
De mevrouw aan de telefoon van het filiaal in Ede zei dat ze niks voor me kon doen.
Nu heb ik een email gestuurd tav het Krediet Risico Management van de Rabobank en daar mijn verhaal gedaan.
Met ook de vraag of de Rabobank mij wilt helpen door de codering eventueel bij hoge uitzondering te willen veranderen.

Hoe hoog schatten jullie mijn kansen in?
En zijn er eventueel soort gelijke verhalen waar het wel of niet gelukt is?
Voor de duidelijkheid kan ik de notering begrijpen en ben ik opzich niet tegen het systeem.
Graag advies of meningen van mensen die er verstand van hebben.

Dankjewel.!

Met vriendelijke groet,

Melvin

CB

Re: Bkr Notering A2 Veranderen in Herstel Code

Ongelezen bericht door CB »

Wat bedoel je precies met dat de RABO de codering moet veranderen? Als het goed is staat er nu een codering met een datum van algehele aflossing. Daar zullen ze verder niets aan veranderen. Als je met veranderen verwijderen bedoeld, dan heb je pech. Er worden alleen coderingen verwijderd als ze onterecht waren. Je zult dus geduld moeten hebben tot 2016.

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

Doe verder maar geen moeite, want je krijgt het niet voor elkaar om een "H" van herstel in te laten brengen in het BKR en terecht ook. Hoe integer zou het systeem zijn als er op basis van een persoonlijk verhaal van dit soort afspraken afgeweken kan worden terwijl de code feitelijk juist is geplaatst. Dit zou de geloofwaardigheid van het BKR niet ten goede komen. Ongeacht wat voor verhaal er achter de codering zit; het is terecht dat hij is geplaatst. Je hebt uiteindelijk de vordering via het incassobureau voldaan, dus de achterstand is ook niet hersteld bij de bank. Ik weet vanuit mijn werk dat een BKR-codering veel gevolgen kan hebben, maar helaas zul je moeten wachten tot de registratie automatisch uit het register loopt.

Melviinbl

Bij een gesprek bij een hypotheek adviseur werd ook verteld dat er na betaling soms nog een a codering word veranderd naar een h codering.
En ik weet dat hij niet verwijderd kan worden.
En na goed zoeken op internet kwam ik ook nog een voorbeeld tegen.
Ook werd er al van meerdere kanten verteld dat het lastig was.
Daarom opzoek naar mensen die in de zelfde situatie zitten en graag ervaringen delen.
En nee ik ben totaal niet tegen het systeem. Maar stel dat deze brief mocht helpen is altijd mooi meegenomen toch?
Nee heb je ja kan je krijgen.
Maar bedankt voor de reacties..

CB

Ongelezen bericht door CB »

De h codering staat voor herstel. Dat betekend dat de achterstand is ingelopen, maar dat de lening nog niet is afgelost. Daar is bij u geen sprake van. Uw lening is inmiddels algeheel afgelost. Dan heeft een h codering dus geen zin meer.

Melviinbl

Beste CB,

Dit klopt de rekening loopt niet meer omdat de Rabobank deze wilde sluiten.
Was deze open gebleven had ik nu met de Herstelcodering wel een hypotheek kunnen krijgen is mij verteld.
Neem aan dat dit juist is?
Anders ben ik verkeerd voorgelicht.

Groeten

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

Melviinbl schreef:Beste CB,

Dit klopt de rekening loopt niet meer omdat de Rabobank deze wilde sluiten.
Was deze open gebleven had ik nu met de Herstelcodering wel een hypotheek kunnen krijgen is mij verteld.
Neem aan dat dit juist is?
Anders ben ik verkeerd voorgelicht.

Groeten
Dit is niet bij iedere (hypotheek)verstrekker hetzelfde. De verstrekker is niet verplicht jou als klant te accepteren. Daarmee bedoel ik dat zij zelf kunnen bepalen in hoeverre een Herstelcodering als belemmerend wordt gezien voor een financiering. Ondanks dat de achterstand is hersteld, is er natuurlijk wel sprake geweest van. In jouw geval is dat slechts speculatief, omdat de rekening is gesloten nadat de vordering is voldaan en er daarom geen Herstelcodering is ingebracht.

Gesloten