Bunq bank weigert mij als klant

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
16again
Berichten: 16135
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 apr 2023 10:57
16again schreef:
05 apr 2023 10:48
De genoemde reden is simpelweg onvoldoende expliciet: Elke vorm van onderbouwing ontbreekt. Waarmee het niet te bepalen is of het (on)terecht is.
Dat een onderbouwing ontbreekt, maakt het niet tot een dooddoener. Degene die de generieke melding krijgt, zal óf weten waar het over gaat, óf stappen ondernemen om meer informatie te krijgen. Een gebruikelijke en logische gang van zaken. Niet voor niets verwijst Bunq ook naar plaatsen waar meer informatie (en ongetwijfeld ook contactgegevens) te vinden is.
Rekening weigeren, en verwijzen naar Bunq app.
Heeft een nieuwe klant daar dan al toegang?

Als je deze mail krijgt bij het aanvragen van een nieuwe rekening, zie ik vooral knip-en-plakwerk voor het beeindigen van een bestaande rekening.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gezondheid schreef:
05 apr 2023 10:09
Deze email kreeg ik bij het openen van rekening. Ik heb geen rekening bij Bunq bank. De reden dat ik bij meerdere banken zat in het verleden had te maken dat wanneer bank failliet zou gaan je toen nog tot 20.000 euro kreeg vergoed. En dat is nu tegenwoordig 100.000. Bovendien kon ik door het openen bij meerdere banken kiezen bij het hoogste rente percentage.
Natuurlijk heb je daar wel een rekening. Als je geen rekening hebt, hoeven ze a) de rekening niet te sluiten en kunnen ze b) geen ongebruikelijke activiteiten op je rekening detecteren.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
05 apr 2023 11:14
Moneyman schreef:
05 apr 2023 10:57
16again schreef:
05 apr 2023 10:48
De genoemde reden is simpelweg onvoldoende expliciet: Elke vorm van onderbouwing ontbreekt. Waarmee het niet te bepalen is of het (on)terecht is.
Dat een onderbouwing ontbreekt, maakt het niet tot een dooddoener. Degene die de generieke melding krijgt, zal óf weten waar het over gaat, óf stappen ondernemen om meer informatie te krijgen. Een gebruikelijke en logische gang van zaken. Niet voor niets verwijst Bunq ook naar plaatsen waar meer informatie (en ongetwijfeld ook contactgegevens) te vinden is.
Rekening weigeren, en verwijzen naar Bunq app.
Heeft een nieuwe klant daar dan al toegang?

Als je deze mail krijgt bij het aanvragen van een nieuwe rekening, zie ik vooral knip-en-plakwerk voor het beeindigen van een bestaande rekening.
Het betreft duidelijk een mail die gestuurd wordt naar een bestaande klant met een lopende rekening.

16again
Berichten: 16135
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 apr 2023 11:39
Het betreft duidelijk een mail die gestuurd wordt naar een bestaande klant met een lopende rekening.
Klopt. Maar "gezondheid" geeft meermaals aan dat hij een rekening probeert te openen.....

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
05 apr 2023 11:47
Moneyman schreef:
05 apr 2023 11:39
Het betreft duidelijk een mail die gestuurd wordt naar een bestaande klant met een lopende rekening.
Klopt. Maar "gezondheid" geeft meermaals aan dat hij een rekening probeert te openen.....
Ja. Maar dát was niet de aanleiding tot de discussie met jou. Dat ging om jouw statement "generieke dooddoener", wat duidelijk onjuist is.

16again
Berichten: 16135
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe wil je knip-en-plakwerk van een melding voor een bestaande klant aan een nieuwe klant dan noemen? Kluitje in het riet?

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
05 apr 2023 12:04
Hoe wil je knip-en-plakwerk van een melding voor een bestaande klant aan een nieuwe klant dan noemen? Kluitje in het riet?
Je draait weer eens. Want hier ging de discussie helemaal niet over. Jouw statement kwam al vóórdat überhaupt duidelijk werd dat Gezondheid geen lopende rekening zou hebben, en zag op het vraagstuk of onderstaande verklaring van de bank een reden is.
Tijdens deze controle hebben we gemerkt dat het gebruik van je rekening afwijkt van wat we normaal gesproken zouden verwachten van dagelijkse bankactiviteiten.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
05 apr 2023 12:04
Hoe wil je knip-en-plakwerk van een melding voor een bestaande klant aan een nieuwe klant dan noemen? Kluitje in het riet?
Waarom twijfel je wel aan de inhoud vd mail en niet aan wat @gezondheid schrijft? Persoonlijk hecht ik veel meer waarde aan de inhoud van de mail van Bunq.

juliomariner
Berichten: 4864
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zou eerst eens bij deze bank controleren dat het geen phishingmail is. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n voor TS belangrijke mededeling per mail wordt verstuurd.

Nijogeth
Berichten: 10045
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
05 apr 2023 10:37
Was die mail dan wel voor u en niet, per abuis, voor een ander? Als je daar geen rekening hebt, kan je ook geen ongebruikelijke transacties uitvoeren.
TS kan natuurlijk ergens geregistreerd staan vanwege dingen bij een andere bank.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
05 apr 2023 12:17
TS kan natuurlijk ergens geregistreerd staan vanwege dingen bij een andere bank.
Dat kan, maar dan had Bunq dát moeten zeggen.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door gezondheid »

Bunq heeft geen telefoonnummer en wanneer ik hun vragen stel dan krijg ik Engelstalige mail terug.

Vraag wat reden is voor weigeren van het openen van rekening
Thank you for your reply!

Let me know if you have any additional questions, or you require further assistance?

I wish you a lovely evening 🌕

Kind regards,
Aden 🇺🇸🇧🇬
bunq support

PGros
Berichten: 1143
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door PGros »

Als een bank zo met je omgaat wil je toch helemaal geen klant meer zijn.

juliomariner
Berichten: 4864
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vind hun site ook niet bepaald uitnodigend om er klant te worden.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

gezondheid schreef:
05 apr 2023 13:32
Bunq heeft geen telefoonnummer en wanneer ik hun vragen stel dan krijg ik Engelstalige mail terug.
Dat past bij deze bank. Als je dat niet wilt, kun je beter een andere bank zoeken. Dat lijkt me sowieso de beste keus.
gezondheid schreef:
05 apr 2023 13:32
Vraag wat reden is voor weigeren van het openen van rekening
Thank you for your reply! Let me know if you have any additional questions, or you require further assistance? I wish you a lovely evening 🌕
Is dat letterlijk álles wat ze zeggen? Dit leest als een klein deel van een uitgebreidere communicatie.

Maar goed, alles overziende: klant worden zou ik maar niet blijven proberen :D Als je niet verder komt, is je enige route nog een AVG-verzoek indienen. En je kunt natuurlijk altijd ene klacht indienen.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door gezondheid »

Zojuist nogmaals gevraagd wat hun reden is. Overigens je mag bij Bunq vele IBAN rekening nummers openen.

Schrijven:

Thank you for your interest in opening a bunq account 🙌🏼

Safety is the top priority at bunq. For this reason, we designed state-of-the-art technology to ensure that every new registration at bunq is carefully reviewed to verify every detail and offer a smooth and secured sign-up 🌐

After carefully reviewing your registration, we came to the conclusion that currently, we cannot proceed with the verification of your account, for more information please refer to our Terms and Condition - https://www.bunq.com/policies/terms Chapter 51. Because of this, we will proceed with the closure of your account ❌ We appreciate the time you took to help us assess your registration at bunq.

Thank you for your understanding, we wish you a nice day! 🌈

Kind regards,
Kael 🇧🇬🇬🇧
bunq support

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

... en daar staat dit:
In sommige situaties willen we jouw de toegang tot onze app onmiddellijk blokkeren en/of de overeenkomst beëindigen. We kunnen dit doen in het geval dat:

je niet voldoen aan deze voorwaarden en alle bijbehorende documenten;
wij daartoe wettelijk verplicht zijn;
je insolvent wordt, of wij vermoeden dat je insolvent wordt of aan een insolventieprocedure wordt onderworpen;
je niet (langer) bevoegd zijn om zelfstandig jouw rekeningen te beheren, bijvoorbeeld wanneer je wettelijk onbevoegd is, onder bewind staat, of wanneer je om een andere reden niet langer handelingsbekwaam is;
je overlijden;
je ons valse informatie hebben verstrekt, ons niet op de hoogte hebben gehouden of niet hebben meegewerkt aan onze onderzoeken waarbij je betrokken is;
we weten of vermoeden dat je onze diensten gebruikt (of heeft gebruikt) voor frauduleuze of illegale activiteiten, belastingontduiking, activiteiten in strijd met de openbare orde en/of goede zeden of enig ander misbruik;
we hebben redenen om aan te nemen dat je iemand anders toegang heeft gegeven tot en gebruik heeft laten maken van jouw account;
je zijn in strijd met elke overeenkomst die je met ons heeft;
blijkt uit ons onderzoek dat jouw risicoprofiel is veranderd;
je geen inwoner meer zijn van een lidstaat van de Europese Economische Ruimte; of
we redenen hebben om aan te nemen dat je jouw account gebruikt voor commerciële doeleinden.
Allemaal heel logisch (afgezien van de kromme vertalingen), maar het gaat allemaal alweer om het beëindigen van een lopend account.

Weet je héél zeker dat je daar geen rekening hebt lopen...?

In jouw geval zouden ze meoten verwijzen naar hoofdstuk 3:
Je komen in aanmerking voor een bunq rekening als:

je woonachtig zijn in de Europese Economische Ruimte.
je ouder zijn dan 18 jaar of je toestemming hebben van jouw wettelijke vertegenwoordiger als je minderjarig is.
je het registratieproces naar waarheid hebben doorlopen en ons alle informatie (incl. documenten) hebben verstrekt waarom wij hebben gevraagd.
je niet op een sanctielijst staan en niet formeel zijn beschuldigd van, gearresteerd voor of veroordeeld voor een ernstig misdrijf zoals financiële criminaliteit, terrorisme, corruptie, belastingovertreding, illegale handel, georganiseerde misdaad of andere soortgelijke activiteiten.
We hebben niet eerder de rekening jouw bunq om welke reden dan ook gesloten of geblokkeerd.
In bepaalde omstandigheden kunnen wij naar eigen goeddunken besluiten geen rekening te openen voor je om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen of omdat het risicoprofiel van jouw niet past bij onze risicobereidheid.

Onkruid71
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Zijn er bij bunq niet 2 verschillende rekeningen?
Een geverifieerd, en een niet geverifieerd?
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 05 apr 2023 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij moet je je daar aanmelden door gebruik te maken/een account aan te maken met die app. Dus die app wordt weer gesloten.

16again
Berichten: 16135
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 apr 2023 16:50
... en daar staat dit:
snip.
Allemaal heel logisch (afgezien van de kromme vertalingen), maar het gaat allemaal alweer om het beëindigen van een lopend account.

Weet je héél zeker dat je daar geen rekening hebt lopen...?

In jouw geval zouden ze meoten verwijzen naar hoofdstuk 3:
snip
Beide artikelen zijn kapstok artikelen, dan weet je nog niets.
Hilarisch dat er wel een website is in correct nederlands (https://nl.bunq.com/ ) , maar de voorwaarden door google translate zijn gehaald

Plaats reactie