LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bureaucratie ten top bij ABNAMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bommezijn

Bureaucratie ten top bij ABNAMRO

Ongelezen bericht door Bommezijn »

Als ZZPer 2 jaar geleden besloten om bij de ABNAMRO te bankieren. Dit is echt de slechste keuze in mijn leven geweest. Mooie praatjes om je binnen te halen en zakelijke verzekeringen en overige af te sluiten met mooie kortingen. Ook zonder moeite een zakelijke CreditCard, geen moeilijke procedure, niets overleggen qua debiteuren of omzet, in 1x keer geregeld.
Afgelopen zomer daalt de omzet enigzins en heb 14 dagen een ongeoorloofde debetstand. Aangevuld na overleg en volgens de voorwaarden. Plotseling een brief van Credit Services met de mededeling dat deze debetstand toch wel gevolgen heeft en daarom de CreditCard geblokkeerd wordt.

Verzoek om deblokkering omdat veel zakelijke diensten via het buitenland lopen en alleen via CreditCard voldaan kunnen worden. Dit proces duurt 14 dagen om door alle afdelingen te komen (Bussines Banking, Back Office Client Services, Credit Services, Debiteurenbeheer, Zakelijk Balie, etc etc). Op basis van de voorwaarden blijft de blokkade actief ondanks dat je als ondernemer dan voor het blok gezet wordt. Situatie uitgelegd en de mogelijke gevolgen voor de onderneming. Geen boodschap aan...blokkade is blokkade....dan moet u maar iets anders verzinnen om te betalen. Zelfs een uitstekend debiteuren overzicht voor de komende 3 maanden hoefde ik al helemaal niet meer te overleggen...het besluit was al genomen!!

Daar sta je dan! Je bent geen klant, maar een rekening nummer en als je niets aan je verdienen dan geven ze niet thuis.
Jullie begrijpen wel dat de ABNAMRO op mijn zwarte lijst komt en alles daar opgezegd gaat worden. Hopelijk kan ik een 'niet criminele' bank vinden, welke nog weleens een uitzondering op de regeltjes wil maken, want vaak gaat het JUIST daar om.

Conclusie:vermijd de ABNAMRO!

jeanne-veghel

Re: Bureaucratie ten top bij ABNAMRO

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@Bommezijn

Momenteel ben ik ook niet blij met ze, maar ik vind wel
dat ze u, zeker gezien de zakelijke kant van dit verhaal,
wat meer terwille hadden kunnen zijn.
Vroeger vond ik de service gewoon stukken beter dan nu,
maar het is bij elke bank wel wat hoor.
Ik vind wel dat ze u ernstig gedupeerd hebben in deze. :(

Bommezijn

Dank je!

Het feit dat je machteloos staat, is nog het ergste. Zij zijn groot en ik ben klein. Juridisch heb je net niets om mee aan de gang te gaan, maar als je het goed bekijkt is het ronduit schandalig. Ik zou dit verhaal wel eens bij een krant willen voorstellen zodat ze eens wat meer onder druk komen van de publieke opinie. De hypotheken en andere producten worden ook weer langzaam aan hetzelfde in de markt gezet als 8-10 jaar geleden alleen met een andere marketing strategie. Let op: Lenen kost geld! Ja, dat is nou juist wat ze willen...dat het je geld kost.

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Bommezijn schreef:Dank je!

Het feit dat je machteloos staat, is nog het ergste. Zij zijn groot en ik ben klein. Juridisch heb je net niets om mee aan de gang te gaan, maar als je het goed bekijkt is het ronduit schandalig. Ik zou dit verhaal wel eens bij een krant willen voorstellen zodat ze eens wat meer onder druk komen van de publieke opinie. De hypotheken en andere producten worden ook weer langzaam aan hetzelfde in de markt gezet als 8-10 jaar geleden alleen met een andere marketing strategie. Let op: Lenen kost geld! Ja, dat is nou juist wat ze willen...dat het je geld kost.
Ik zal u per PB de gegevens van een journalist geven die bij de telegraaf
werkzaam is. Misschien kunt u bellen of een mail sturen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jeanne-veghel schreef:@Bommezijn

Momenteel ben ik ook niet blij met ze, maar ik vind wel
dat ze u, zeker gezien de zakelijke kant van dit verhaal,
wat meer terwille hadden kunnen zijn.
Vroeger vond ik de service gewoon stukken beter dan nu,
maar het is bij elke bank wel wat hoor.
Ik vind wel dat ze u ernstig gedupeerd hebben in deze. :(
Vroeger was de service misschien beter, maar dat hebben ze niet overleefd. Nu is het zaak om de boel weer op te bouwen, zodat we de investering van het belastinggeld terug kunnen verdienen.

Bommezijn

Ok, eens kijken of ze er iets mee willen doen. Dank je!

Bommezijn

Moet ik toch nog even een opmerking kwijt over de medewerker die ik mij heeft geholpen. Deze begreep het verhaal compleet en was het uiteindelijk ook eens dat het een 'vervelende situatie' was, maar werd ook in de hoek gedrukt door zijn meerderen. Het speet hem zelf heel erg dat hij niets voor mij kon betekenen en het gesprek op deze manier moest beeindigen. Dat was mijn inziens ook oprecht. Er zitten dus wel degelijk 'mensen' maar die zitten ook in het spinneweb!

Gesloten