Ja, ik weet het heel zeker. De hypotheek loopt bij de ING, daar los ik op af. De overlijdensrisicoverzekering is een vast bedrag, die loopt bij een andere maatschappij (Zwolsche Algemeene).
Is dat zo gek dan? Ik vind het juist een prettig idee. Zelfs al zou de hypotheek helemaal afgelost zijn, dan nog zou ik de overlijdensrisicoverzekering door laten lopen. Mag dat?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSB.... Help probleem!
Re: DSB.... Help probleem!
Dat kan. U heeft een hypotheek waarop afgelost wordt en u kunt los daar van een gelijkblijvende overlijdensrisicoverzekering hebben, dus het verzekerde bedrag blijft hetzelfde en het hypotheekbedrag daalt.
Geen probleem.
Alleen is de premie hoger van een gelijkblijvende verzekering.
Geen probleem.
Alleen is de premie hoger van een gelijkblijvende verzekering.
Veel hypotheekverstrekkers eisen dat er een overlijdens verzekering wordt afgesloten, dit kan uiteraard bij een andere maatschappij dan de geldschieter. Echter is het niet zo, dat in geval van overlijden van de verzekerde, de bank, in dit geval ING als begunstigde wordt aangewezen? Dit om de hypotheek af te lossen. Toch iets om over na te denken.
Als je het zo formuleert, dan zou dat betekenen dat je NADAT de schuld is afgelost, bij overlijden de bank NOG EEN KEER het bedrag betaald krijgt. Dat zou dom zijn, en zo is het ook niet. De bank is ook geen begunstigde. Soms is een polis verpand aan de bank (die verpanding eindigt dan na aflossen, de verzekering niet).Echter is het niet zo, dat in geval van overlijden van de verzekerde, de bank, in dit geval ING als begunstigde wordt aangewezen?
Bij mij wilde de bank alleen een kopietje van de verzekeringspolis zien. Na een jaar ben ik naar een andere maatschappij overgestapt, de bank weet daar niks van (Nationale hypotheekgarantie weet daar ook niks van). Ik had de polis ook op kunnen zegge ....
Beste gast,
Als iemand een overlijdensrisicoverzekering afsluit omdat dit het risico dekt van een hypothecare lening dan is het logisch dat de verzekering voor dat doel nutteloos wordt als de hypotheek is afgelost.
Betaal je de premie vooraf ineens dan is het niet meer dan redelijk dat je ook de verzekering mag stoppen en premie terug krijgt.
Dat jij toevallig de voorkeur hebt om de verzekering aan te houden is je eigen zaak. Jouw keuze. Ook dat mag.
Als iemand een overlijdensrisicoverzekering afsluit omdat dit het risico dekt van een hypothecare lening dan is het logisch dat de verzekering voor dat doel nutteloos wordt als de hypotheek is afgelost.
Betaal je de premie vooraf ineens dan is het niet meer dan redelijk dat je ook de verzekering mag stoppen en premie terug krijgt.
Dat jij toevallig de voorkeur hebt om de verzekering aan te houden is je eigen zaak. Jouw keuze. Ook dat mag.
Beste gastspreken,
Maar ik heb gekozen voor een verzekering waar ik jaarlijks voor betaal en die opzegbaar is.
Wie kiest voor een niet-opzegbare verzekering en van tevoren alles betaalt ... tja, het zou niet mijn keuze zijn, maar wel de hunne.
Maar ik heb gekozen voor een verzekering waar ik jaarlijks voor betaal en die opzegbaar is.
Wie kiest voor een niet-opzegbare verzekering en van tevoren alles betaalt ... tja, het zou niet mijn keuze zijn, maar wel de hunne.
nog even
Het ging erom dat je vooraf je volle premie moet betalen en achteraf niet terug kunt krijgen.
De verkopers hebben altijd gelijk. Zowel klant als verkoper gaan echter onvoldoende in op de kosten bij vroegtijdig stopzetten/wisselen.
Door niet alles te zeggen overtreed je geen enkele wet.
De vraag is of het moreel gezien correct is.
Het ging erom dat je vooraf je volle premie moet betalen en achteraf niet terug kunt krijgen.
De verkopers hebben altijd gelijk. Zowel klant als verkoper gaan echter onvoldoende in op de kosten bij vroegtijdig stopzetten/wisselen.
Door niet alles te zeggen overtreed je geen enkele wet.
De vraag is of het moreel gezien correct is.