LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Gast »

gewoon accepteren. Werkwijze is nou eenmaal zo dat afkoop van polissen van andere klanten allemaal op 1 dag worden uitgekeerd. Dit is voor DSB kostenbesparend (en als ze op het individuele basis zouden moeten uitkeren, dan zouden de kosten toch wel weer bij de klant uitkomen. En ik denk niet dat veel klanten hier oren naar hebben)


wacht gewoon even, en de betaling volgt dan op de door DSB aangegeven datum.

Baranca

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Baranca »

In de Telegraaf van 6 oktober heb ik met genoegen kennis genomen van een wel zeer aangenaam bericht. Kennelijk heeft de dsb ondervonden dat de bekende intermediairs- Postkrediet, lenen.nl, Frissia, Becam, en nog meer van die duistere namen- door het brede publiek als misleidend is ontdekt doordat er maar een bank aan de top van die piramide staat. DE DSB. Om die ontdekking te ontlopen is de dsb in zee gegaan met het internet bedrijf Debet Card Services Europe teneinde te bemiddelen voor de verkoop van haar dubieuze producten tegen betaling van provisie. Omdat de dsb haar toezeggingen niet is nagekomen, betaling van de provisie, heeft het internet bedrijf beslag laten leggen voor miljoenen euro's ten laste van de dsb. Eindelijk heeft de dsb haar meerdere ontmoet in hun smerig spelletje. Ik hoop dat de actie van het internet bedrijf de ondergang van dsb zal inleiden. De duizenden gedupeerden zullen nu in krachten moeten bundelen om de hun aangesmeerde polissen, m.n. de orv waar de dsb absoluut geen recht meer op heeft doordat de hypotheek inmiddels is ingelost, via een TRos uitzending terug te vorderen.

Ten overvloede, in de polisvoorwaarden staat het zeer beslist niet duidelijk aangegeven dat de polis aan de persoon is gebonden. Wel is duidelijk vermeld dat de dsb het pandrecht heeft vanwege de hypothecaire schuld. Daar de schuld is ingelost loopt de dsb geen enkel risico meer en dus dient de orv, in relatie tot de tijd waarover het risico van kracht was, gerestitueerd te worden.

Gast

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Baranca,
Wel is duidelijk vermeld dat de dsb het pandrecht heeft vanwege de hypothecaire schuld. Daar de schuld is ingelost loopt de dsb geen enkel risico meer en dus
Dus vervalt het pandrecht en gaat de polis terug naar de verzerde, die ermee mag doen wat hij wil (en wat de polis toestaat).

dus dient de orv, in relatie tot de tijd waarover het risico van kracht was, gerestitueerd te worden.
Nee, dat lijkt met niet. Ik heb een schuld op mijn huis met Nationale Hypotheek Garantie (NHG).
NHG stelt als eis dat je een orv afsluit als je geld leent voor je huis.
Inmiddels heb ik de schuld flink afgelost. Maar wat er dan met de orv gebeurt is een zaak tussen mij en de verzekeraar, De polis blijft gewoon bestaan, daar heeft NHG niks over te zeggen.

Baranca

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Baranca »

Beste gast,

Ik heb geen NHG. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat de algemene voorwaarden volstrekt onduidelijk is. De dsb verwijst steeds naar die voorwaarden m.b.t o.a. de orv. Deze zou persoonsgekoppeld zijn. Aangezien ik die koppeling in de algemene voorwaarden niet ben tegengekomen, althans niet duidelijk omschreven zodat het ook voor een leek leesbaar is, is dit een duidelijke vorm van misleiding. Het gevolg hiervan is dat de verzekering ontbonden kan worden op grond van misleiding danwel dwaling, wat zal leiden tot restitutie van de koopsom.

Ik hoop nogmaals dat de actie van Internetbedrijf Debet Card Services de ondergang van dsb heeft ingeleid.

Gast

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Gast »

althans niet duidelijk omschreven zodat het ook voor een leek leesbaar is, is dit een duidelijke vorm van misleiding. Het gevolg hiervan is dat de verzekering ontbonden kan worden op grond van misleiding danwel dwaling,
Het is nog maar de vraag of een rechter onder de indruk zal zijn van deze redenering. Juridisch vind ik 'm zwak.

Baranca

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Baranca »

Gast, het is mij een zorg wat u ervan vindt. Feit is dat er voldoende jurisprundentie is over dit onderwerp, misleiding/dwaling, waarbij de rechter de klager altijd in het gelijk heeft gesteld.

U neemt toch ook geen genoegen met de aankoop van een kat in de zak? De koopovereenkomst zal ogenblikkellijk ontbonden worden omdat u door dwaling de koopovereenkomst bent aangegaan.

Bovendien hoop ik van harte dat het beslag op de miljoenen van dsb, verkregen door list ven bedrog, het einde van de dsb zal inluiden.

Gast

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Gast »

Feit is dat er voldoende jurisprundentie is over dit onderwerp,
Ach, noem eens wat. Ik geloof er namelijk niks van. Je bluft maar wat.

Baranca

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Baranca »

[quote]Ach, noem eens wat. Ik geloof er namelijk niks van. Je bluft maar wat[/quote]

Gast, het valt mij op dat u totaal niet reageert op die beslaglegging. Is het ook bluf van mij?

Ik hoop dat dit einde verhaal betekent voor de dsb.

U doet zich voor als een intellectualis in dienst van de dsb.

Succes verder.

Gast

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Gast »

Intelligent ben ik hopelijk wel, in dienst van DSB ben ik niet. Sterker nog: ik heb zelfs niet eens geld geleend of zo van DSB.

Baranca

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Baranca »

Gast, als u intelligent bent zoals u stelt, had u zich objectiever kunnen opstellen dan u zich tot nu toe heeft doen laten gelden door ook in te gaan op de beslaglegging. Subjectivisme komt overeen met De splinters in andermans ogen zien maar de balk in uw eigen ogen ziet u niet.

Ik had een hypotecaire lening bij de dsb. Echter doordat ik al snel achter was dat de dsb mij een poot probeerde te lichten heb ik al na enkele maanden de hypotheek afgekocht. 99% van de huiseigenaren hebben hun woning d.m.v. een hypotecaire lening gekocht. Als u uw woning kontant heeft gekocht, als u die al heeft, behoort u tot de selecte groep van 1%.


Dit is mijn laatste reactie.

DLC

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door DLC »

Beste,
DSB, Dirk Schieringa Beheer BV, sluit vaak de ORV tegen koopsomstorting. Indien de hypotheek wordt ingelost, valt deze verzekering vrij. Vrij in die zin, dat deze wederom gekoppeld kan worden aan een andere hypotheek of je laat deze los doorlopen. Afkopen gaat niet. Er zit namelijk geen waarde in. Het 'koopt' namelijk niets materieels. Het beeindigen van deze verzekering heeft dus geen zin. Altijd door laten lopen. Dat dit niet op zijn allerzachtst gezegd niet netjes is weet ik ook wel maar veel mensen lezen de offerte niet of geloven alles dus eigenlijk eigen schuld dikke bult.
Ben zelf financieel advsieur dus indien er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag. P.s. het spijt mij ook dat er adviseurs zijn die mensen in de problemen brengen maar helaas gebeurt dit in alle vakgebieden, denk alleen al eens aan programma's op tv als spookhuis.

Berrie

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Berrie »

Correctie.

Bij mijn vorige plaatsing heb ik aangegeven naar vobi.nl te surfen om achter de vele dubieuze b.v's te komen waarmee de dsb zich bediend om haar op walgelijke gronden verdiend kapitaal veilig te stellen. De pagina moet zijn www.vobi.info/datumschema.html.
Dit bericht is overgenomen uit het forum onder "Frits Bom"geplaatst door Baranca, vrij vertaald Rots. Dat Baranca zich opstelt als een rots in de branding om de misleidende praktijken van de dsb aan de kaak te stellen waardeer ik ten zeerste. Vandaag, doorbladerend in de Kampioen, het blad van de ANWB van oktober, kwam ik een advertentie tegen van frisia financieringen en een paar bladzijden verder kwam ik er een tegen van lenen.nl. Dat de dsb financiële producten aanbiedt is haar volste recht. Echter dient de daarbij behorende informatie op een eerlijke wijze overgebracht te worden zodat de klant op basis van die eerlijke informatie een beslissing kan nemen, en niet op grond van valse informatie de klant op te zadelen met peperdure verzekeringen.

Ook ik ben het slachtoffer geworden van een dure niet terzake doende verzekering van € 15.000.00, die ik koste wat het kost terug wil van de dsb.

Baranca, heel veel sterkte met uw strijd.

afiena

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door afiena »

ik ben blij met dit forum, en alle berichten die ik heb gelezen.

mijn probleem is alsvolgt: wij/ik hebben een 2e hypotheek afgesloten ,met ja, een hollands welvaren polis,een overlijdensrisico verzekering(koopsom)en een WAO verzekering(koopsom)
alles in mei 2002
toen (dom misschien) niet bekend met koppelverkoop, dus afgesloten.
nu ondertussen wel op de hoogte, deze klacht bij de DSB neergelegd, en gezegd, wij willen de verzekering stoppen en de koopsom terug.
nu is hun reactie vast wel te raden, nee dus afgewezen.
hier blijft het voor ons niet bij, want wat zegt DSB"de klacht wordt afgewezen omdat ze denken dat het niet gebeurd kan zijn dat hun adviseur gezegd heeft dat de hypotheek alleen afgesloten kan worden met de benodigde verzekeringen bij de DSB zelf afgesloten".
de adviseurs van de DSB bank weten dat dit wettelijk niet mag , dat doen ze nu niet, en dat hebben ze in het verleden ook niet gedaan.

in wezen moesten wij nu bewijzen,dat wij niet de enigste zijn waarbij koppelverkoop is voorgekomen, om hun argument dus te ontkrachtigen
en nu vonden wij dus dit forum.
nu lezen wij dus dat er veel "gebeurd"binnen de DSB

dit is onze reactie, maar wij hebben ook een vraag, wie heeft ook producten van de DSB bank afgesloten met uitleg dat je alleen bv. een hypotheek bij hun kunt afsluiten, samen met 1 of meerdere verzekeringen.
als dit het geval is, laat het ons dan even weten?
alvast bedankt.

afiena

renet

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door renet »

ik zit met een ander probleem .de adviseur heeft mij een blanco papier laten tekenen,wat ik op dat moment niet wist en heeft later de tekst en hun handtekening toegevoegd, vraag is dit stafbaar

afiena

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door afiena »

beste renet

bedankt voor je reactie.
toch nog even een vraag aan jou, was dit ook een adviseur van de DSB bank?

antwoordt op jou vraag of het mag, nee dat mag niet, maar bewijs dat maar eens.
wij zijn nu met de ombudsman bezig, wij hopen dat zij ons willen helpen tegen de DSB bank.
van hun hebben wij te horen gekregen, degene die eist, is degene die bewijst. niet leuk maar niets aan te doen
ook werd ons gezegd dat de grootste partij over het algemeen wint, tenzij je echt (schriftelijk) bewijs hebt, of je echt aannemelijk kunt maken dat er iets niet inorde is.
het laatste is bij ons aan de orde, nu hopen wij dus ook dat de ombudsman ons verder helpt.
wij hopen dat iets dergelijks voor jou ook te vinden is, misschien melden zich nog meer mensen.

veel succes afiena

00199583

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door 00199583 »

op het document is heel goed te zien dat mijn handtekening is gekopieerd en de tekst en hun handtekening later is toegevoegd.
wij hebben toendertijd een lening afgesloten bij frisia ,dit loopt via perrelaar,dsb hollands welvaren en nog meer.we zitten nu alleen met het probleem dat we op het eind van de rit nog een keer alles kunnen terug betalen en met het sparen niets of weinig opgebouwd hebben

gr renet

afiena

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door afiena »

renet ,zou jij dan willen overstapen naar een andere maatschappij?
als dat het geval is, en zoals jij zegt dat je het zien kunt, zou ik toch gaan reclameren.
zoals ik lees ,heb je dus ook alle verzekeringen, die ze maar konden bedenken, en met een beetje geluk :( zijn ze afgesloten met een koopsomstorting.
misschien is het dan mogelijk om deze terug te vorderen, en zelf een verzekering ( die vaak goedkoper is)af te sluiten
het geld van de koopsomstorting zou je dan kunnen terug storten in de lening zodat je maandbedrag weer lager wordt
of voor iets anders gebruiken.

groeten afiena

jongkind

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door jongkind »

Aaan de expert DSB
Je schrijft: "...LET OP: alleen FZP en KO polissen van VOOR juni 2002 zijn restitueerbaar. Polissen van daarna zijn NIET afkoopbaar. "
Waarom voor 1 juni? Mijn premiebetaling begon op 28-mei 2002!!! en ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Ben beniuewd. Weet ik nog iets niet t.a.v. de restitutie premie? Zijn er al mensen die wel iets hebben terug gekregen? Wat is een redelijke teruggave in % ( ik betaalde vanaf 28-05-2002 €3487,85 in 1X de premie voor 120 maanden.
Op voorhand bedankt voor het antwoord.

afiena

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door afiena »

hallo jongkind

ik zie dat je het forum hebt ontdekt :D
je vraagt naar wat je zou kunnen terug verwachten, bij andere verzekeringen wordt het als volgt berekend:
3487,85 delen door 120 maanden is € 29,06 per maand
in 2002 heb je 8 maanden betaald €232,28
in 2003 heb je 12 maanden betaald € 348,72
in 2004 heb je 10 maanden betaald € 290,60
( betaald is eigenlijk dekking genoten)
totaal is dat een bedrag van €871,80
3487,85 minus €871,80 is een bedrag van €2616,05 dit zou dus teveel betaald zijn. nu zullen ze ook onkosten in rekening brengen, maar dit zou in alle redelijkheid moeten, vaak wordt een bedrag van €100,- genoemd.
dit is bij de meeste verzekeringsmaatschappijen het geval, maar we hebben het over de DSB/Cardif, dus hier is niets zeker.

m.vr.gr. afiena

jongkind

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door jongkind »

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog geen bericht van m'n advocaat, maar zoals jij het voorsteld lijkt me heel redelijk. Ik wil niet zeuren, maar zou je nog (of een ander uiteraard) kunnen reageren op m'n andere vragen? Met name de datum van 1 juni 2002 houdt me bezig en of er nog meer mensen zijn die door teoedoen van een advocaat of henzelf al wel restitutie hebben ontvangen.
Op voorhand bedankt voor de reacties
Jongkind

Gesloten