LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet
Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet
Waar is de DSB expert gebleven, zijn hotmailadress dat hij in juli doorgegeven heeft is uit de lucht?
hallo jongkind
over de datum 1 juni: voor verzekeringen is het vaak zo dat de datum van premie betaling de ingangs datum is, dan begint de dekking
of er staat bij aanvraag een ingangs datum bij, deze is vaak eerder dan de betaling van de premie, bv. 1 mei of 15 mei
de datum 1 juni weet ik niet of het inderdaad zo is dat ervoor wel een restititie plaats vindt, en nadien niet.
mijn reclamatie is tot 3 keer afgewezen door de dsb bank, maar nu wordt mijn vraag over teruggave van de koopsom van de arbeidsongeschiktheids verzekering eindelijk doorgegeven aan cardiff
dit echter na veel gezeur.
de andere kwestie met de dsb bank leg ik nu voor aan de ombudsman
misschien dat zij kunnen/willen bemiddelen.
het resultaat laat ik hier nog wel weten.
groeten afiena
over de datum 1 juni: voor verzekeringen is het vaak zo dat de datum van premie betaling de ingangs datum is, dan begint de dekking
of er staat bij aanvraag een ingangs datum bij, deze is vaak eerder dan de betaling van de premie, bv. 1 mei of 15 mei
de datum 1 juni weet ik niet of het inderdaad zo is dat ervoor wel een restititie plaats vindt, en nadien niet.
mijn reclamatie is tot 3 keer afgewezen door de dsb bank, maar nu wordt mijn vraag over teruggave van de koopsom van de arbeidsongeschiktheids verzekering eindelijk doorgegeven aan cardiff
dit echter na veel gezeur.
de andere kwestie met de dsb bank leg ik nu voor aan de ombudsman
misschien dat zij kunnen/willen bemiddelen.
het resultaat laat ik hier nog wel weten.
groeten afiena
Is het al iemand gelukt een koopsompolis WW of Arbeidsongeschiktheid op te zeggen en die de te veel betaalde premie heeft terugontvangen?
Ben benieuwd
Ben benieuwd
-
ben momentel bezig met aanvraag van restitutie van orv en wcp.
lening bij dsb aangegaan(2e hypo) op 25 mei 2002.
lening door dsb op mn rekening gestort 30mei.
dus totaal van 60000-wcp -orv=op rekening gekregen 50000 op
30mei.
orv+wcp is dus feitelijkop(Koopsom)30mei betaald.
vervolgens later contracten van orv en wcp gekregen,met ingangs datum
01072002)????
heden....krediet terug betaald,maar weigering van restitutie orv wcp.
ik wilde ook geen orv en wcp,,,maar dan kreeg ik t krediet niet.
mij is nooit verteld dat t nimmer te restitueren is.
uit dubbele contracten blijkt dat in eerste instanie 50000
nodig had ,maar dat t later verhoogt is naar 60000,,,ivm de ?nodige?orv en wcp.
koppel verkoop?
misleiding?
schuiven met data's?
ik ben voorlopig nog niet klaar...
gaarne tips,reacties.
lening bij dsb aangegaan(2e hypo) op 25 mei 2002.
lening door dsb op mn rekening gestort 30mei.
dus totaal van 60000-wcp -orv=op rekening gekregen 50000 op
30mei.
orv+wcp is dus feitelijkop(Koopsom)30mei betaald.
vervolgens later contracten van orv en wcp gekregen,met ingangs datum
01072002)????
heden....krediet terug betaald,maar weigering van restitutie orv wcp.
ik wilde ook geen orv en wcp,,,maar dan kreeg ik t krediet niet.
mij is nooit verteld dat t nimmer te restitueren is.
uit dubbele contracten blijkt dat in eerste instanie 50000
nodig had ,maar dat t later verhoogt is naar 60000,,,ivm de ?nodige?orv en wcp.
koppel verkoop?
misleiding?
schuiven met data's?
gaarne tips,reacties.
koppel verkoop?
misleiding?
schuiven met data's?
gaarne tips,reacties.
Patricklaila, Ook ik ben slachtoffer geworden van die oplichtersbende. Ik ben nu ruim drie jaar bezig met die gewetenloze DSB om mijn o.r.v. polis te vernietigen met terugwerkende kracht en de aandelenlease Hollands Welvaren Select. Ik ben thans zover dat mijn advocaat gegronde reden heeft geconstateerd om die bende juridisch aan te pakken, op grond van hun eigen algemene voorwaarden. Op dit forum heb ik diverse topics geplaatst. Als jij er behoefte aan hebt wil ik graag in contact met je komen om een front te vormen tegen die oplichters. Via deze topic kunnen wij anoniem met elkaar afspreken voor een ontmoeting. Omdat DSB medewerkers en sympatisanten de forums afstropen om elk kritiek de kop in te drukken, lijkt het mij niet verstandig mijn mail adres hier te plaatsen.
Dat die verzekeringen door koppelverkoop tot stand zijn gekomen is een ondubbelzinnig gegeven.
-
-
voor 4 jaar terug heb ik een lening afgesloten bij postkrediet
toen begreep ik het al niet maar ok
ik moest toen betalen 80 euro aan postkrdiet en 40euro aan
hollands welvaren
nu betaal ik inmiddels 126 euro aan dsb
en nog steeds 40euro aan hollands welvaren
ik heb eigenlijk nooit begrepen hoe dat werkt
ik weet alleen dat 40euro voor mijn eigenlijke lening was en
126 euro voor de rente is maandelijks
ik weet niet of dat normaal is
mijn lening was 14000 dus ik zit er voorlopig nog aan vast maar of dat met die rente normaal is weet ik niet
toen begreep ik het al niet maar ok
ik moest toen betalen 80 euro aan postkrdiet en 40euro aan
hollands welvaren
nu betaal ik inmiddels 126 euro aan dsb
en nog steeds 40euro aan hollands welvaren
ik heb eigenlijk nooit begrepen hoe dat werkt
ik weet alleen dat 40euro voor mijn eigenlijke lening was en
126 euro voor de rente is maandelijks
ik weet niet of dat normaal is
mijn lening was 14000 dus ik zit er voorlopig nog aan vast maar of dat met die rente normaal is weet ik niet
Als de donder opzeggen die Hollands welvaren!
de rente zal wel variabel zijn anders kan ik een stijging van ruim 50% niet verklaren:)
waarschijnlijk leg jij 20 jaar 40 euro in wat vervolgens 14000 moet opbrengen. Ik kan je echter vertellen dat er nooit 14.000 uitkomt.
Hollands welvaren staat bekend als 1 van de meest waardeloze fondsen allertijden.
Dus meteen contact op nemen met Postkrediet en aangeven dat je een andere financiering wil (persoonlijke lening of flex krediet). want elke maand 40 euro in een spaarvarken stoppen levert nog meer rendement op
de rente zal wel variabel zijn anders kan ik een stijging van ruim 50% niet verklaren:)
waarschijnlijk leg jij 20 jaar 40 euro in wat vervolgens 14000 moet opbrengen. Ik kan je echter vertellen dat er nooit 14.000 uitkomt.
Hollands welvaren staat bekend als 1 van de meest waardeloze fondsen allertijden.
Dus meteen contact op nemen met Postkrediet en aangeven dat je een andere financiering wil (persoonlijke lening of flex krediet). want elke maand 40 euro in een spaarvarken stoppen levert nog meer rendement op
Zijn jullie bekend met het fenomeen insinger euromix fund? wij hebben in 2002 een flinke lening laten oversluiten en toen kwam vola met deze constructie.
Het financieringsproduct is gebaseerd op het principe van geleend aflossen met een belegging. Een gedeelte van het krediet (minimaal 30% van de limiet) wordt belegd in het Insinger Euromix Fund. De rest is vrij te besteden. De opbrengst van de belegging wordt gebruikt om de lening af te lossen. "Door het fondsrendement en de herbelegging van het dividend wordt er voldoende vermogen opgebouwd om uw lening af te lossen", zo verzekert NVB in de folder.Tijdens de looptijd betaalt men alleen rente. Is er onvoldoende vermogen opgebouwd, dan wordt de opnamemogelijkheid na verkoop va de participaties geblokkeerd en betaalt men 1,5% van de limiet voor rente en aflossing.
"Het is een maatwerkproduct dat de flexibiliteit van een doorlopend krediet combineert met de voordelen van aandelenlease", zo typeert NVB/Vola het nieuwe product. Het intermediair strijkt naast de doorlopende provisie over het leendeel, nog eens 2% initiële provisie over de nettobelegging op.
tot op heden zitten we er nog steeds aan vast en wij willen er vanaf maar weten niet hoe...
is dit het juiste forum voor deze vraag?
Het financieringsproduct is gebaseerd op het principe van geleend aflossen met een belegging. Een gedeelte van het krediet (minimaal 30% van de limiet) wordt belegd in het Insinger Euromix Fund. De rest is vrij te besteden. De opbrengst van de belegging wordt gebruikt om de lening af te lossen. "Door het fondsrendement en de herbelegging van het dividend wordt er voldoende vermogen opgebouwd om uw lening af te lossen", zo verzekert NVB in de folder.Tijdens de looptijd betaalt men alleen rente. Is er onvoldoende vermogen opgebouwd, dan wordt de opnamemogelijkheid na verkoop va de participaties geblokkeerd en betaalt men 1,5% van de limiet voor rente en aflossing.
"Het is een maatwerkproduct dat de flexibiliteit van een doorlopend krediet combineert met de voordelen van aandelenlease", zo typeert NVB/Vola het nieuwe product. Het intermediair strijkt naast de doorlopende provisie over het leendeel, nog eens 2% initiële provisie over de nettobelegging op.
tot op heden zitten we er nog steeds aan vast en wij willen er vanaf maar weten niet hoe...
is dit het juiste forum voor deze vraag?